Gå til innhold

4åringer. Når legger de seg og når står de opp?


hippopotamus!

Anbefalte innlegg

Jeg har en gutt på 4 som har begynt å sovne senere og senere. Leggetiden er i 7-halv 8 tiden men han sovner sjelden før 8, noen ganger halv 9. Men han står alikevel opp i 6tiden... Hvor mange timers søvn trenger egentlig en 4-åring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Legger seg i 19-19:30 tida, sovner i 20-21 tida, våkner att i 7-7:30 tida.

 

Legger vi han senere, så holder han bare ut tilsvarende lenger før han sovner...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legges klokka 21 og må som regel vekkes etter 09 en gang. Ville helst at det var 20-08 isteden, av praktiske årsaker, men da blir det lite pappatid ettersom han ofte ikke er hjemme før 18. Viktigste er jo at hun får nok søvn da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gutt er 3,5 da, men han legger seg ca. kl. 7. Sover til 7 neste dag. Er avhengig av sine 12 timer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er tre måneder til min blir fire år, men svarer likevel jeg. På hverdagene går vi i senga litt over kl 19. Da bruker vi litt tid på lesing og synging, kan vel fort gå 20 minutt. Men da sovner han som regel på den siste sangen, og da er klokken ca halv åtte, litt over noen ganger. I helgene hender det at det sklir litt ut alt etter hva vi gjør, han er oppe ennå i kveld f.eks, kl er nå kvart på åtte. Skal gå straks da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min gutt på 3,5 legger seg nå klokken 19.30-20.00 merker han ternger mindre søvn nå somd et er lysere ute. Men nå skla det også sies at han kan sove så lenge han vil, men bruker og våkne rundt 7.30. Han sover ca 12 timer per natt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glemte å fortelle om morgenen; han våkner som regel før kl 06.. og det gjelder også hvis han har lagt seg litt senere enn vanlig. Så viktig å holde oss til normal leggetid i allefall på hverdagene så han får nok timer. Blir jo ca 10 1/2 timer vanligvis hvis han sovner halv åtte om kvelden. Mener det er veldig normalt for unger i den alderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sønn blir 5 i mai, men er 4 fremdeles:-)

Han legger seg ca 1930 og sover ca 2000 på hverdagene. Vekkes da kl 06.30 om morgenene.

I helgene blir det gjerne 30 minutter senere om kvelden siden han kan sove så lenge han vil.

Han er blid og fornøyd og 11 timers søvn holder nok for han.

Lillesøster på 2,5 år har samme rutine, men hun sover enda 1 time på dagen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 4-åring fyller 5 om 2 uker, men svarer allikevel.

 

Han legges rett etter barne-tv, så han er i seng ca. 18.50, innen kl. har blitt 19 så har han sovnet. Aldri opplevd at han ligger å ikke får sove, med mindre han har sovnet i bilen sent på dagen, men han kan fint sove 1-times tid i 12-tiden uten at det går utover nattesovingen.

 

Han står opp alt mellom 06 og 07.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...