Gå til innhold

Oh, shit! Flergangsmødre, hjelp meg!! Jeg skal snart på barselbesøk, men glemte at jeg bør kjøpe noe til storebroren også.. Hva kan jeg ta med til han?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi skal snart besøke en liten nyfødt gutt:) Men jeg har bare et barn, og er derfor litt urutinert når det gjelder søskensjalusi og sånt... Hva bør jeg ta med til storebror? Godteri? Leker? Klær? Han er forresten 3 år:)

 

Takk for hjelpa! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke helt, trodde det var vanlig? Men jeg har bare ett barn, så vet ikke hva som er vanlig? Tenkte at han kanskje ble sjalu viss lillebroren får mye pakker pluss mye oppmerksomhet? Men jeg har ikke peiling :/

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påskeegg

 

Biler

 

En film

 

Såpebobler

 

En 3 åring syns det er kjempe

kjedelig å få klær ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du trenger å ta med noe stort til han :) Hva med et tegneserieblad? malebok og noen fargestifter? en liten bil eller noe?

 

også heller bare gjør litt stas på han når dere kommer dit, ikke løpe direkte bort til babyen men snakke litt med storebror først.. si gratulerer med babyen og spør hva han syns om den osv :) Barn bryr seg ikke om størrelse på det han får, men det er lurt å gi en del oppmerksomhet.. og babyen merker jo ikke om du venter et par min med å hilse på den ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøp et påskeegg med noe spennende oppi.

Flott at du kom på d! Det er faktisk viktigere å gå oppmerksomhet til søsken (spes i den alderen).. Er ikke alle som tenker slikt dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke forstå hvorfor et storesøsken skal få gaver av ethvert barselbesøk? Det er jo helt urimelig.

 

Heldigvis er det ingen sånne sære sedvaner ute og går her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns ikke du trenger å kjøpe noe til storebror... veldig få som kom med gave til storesøster her....

 

det er mye viktigere at du gir han masse oppmerksomhet npe du kommer der... og overser baby en halv times tid.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble storesøster for andre gang da jeg var 13 (tretten, ja!) og jeg husker en dame som var på barselsbesøk som hadde med tegnesaker til meg og lillesøster på 11. Hehe. Skikkelig teit ;) Men tanken var god da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier og ha med en liten oppmerksomhet til den som er blitt storesøster/bror. En liten leke, godteri eller lignende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når min på 2,5 ble storesøster fikk hun gave av de fleste som kom innom, og det var kjempestas å bli husket på, at ikke alt bare handlet om babyen ;)

 

Hun fikk alt fra rosiner til perler og hello kitty-dvd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes egentlig det er unødvendig, barn må lære seg at verden ikke alltid dreier seg om de (Minis bestemor beklaget at hun ikke hadde med gave til hans fetter i Minis bursdag, men hallo, en kan jo ikke kjøpe gave til hele slekta hver gang et av barnebarna har bursdag).

 

Jeg har likevel noen ganger kjøpt storesøskengave i form av såpebobler (det koster 10 kr på Nille) og det har blitt veldig godt mottatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi fikk nr 2 var de stort sett storebror som fikk gaver. Dette var noe vi ønsket fordi vi ikke trengte så mye som en body til lillebror... (hadde alt fra før).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes egentlig det er unødvendig, alle barn må lære seg at verden ikke alltid dreier seg om de (Minis bestemor beklaget at hun ikke hadde med gave til hans fetter i Minis bursdag, men hallo, en kan jo ikke kjøpe gave til hele slekta hver gang et av barnebarna har bursdag).

 

Jeg har likevel noen ganger kjøpt storesøskengave i form av såpebobler (det koster 10 kr på Nille) og det har blitt veldig godt mottatt.

 

Jeg stemmer heller for å positiv oppmerksomhet til den nybakte storebror/søster og ikke kose med babyen hele tiden, da vil jo storesøskenet føle seg sett og verdsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste er ikke gaven, men at ungen blir husket på og ikke oversett.

 

Her har ikke større søsken fått gave når folk har kommet på barselbesøk, men hvordan de henvender seg til storesøster/bror har mye å si.

 

Her var det mange som kom med kommentarer som: Jeg har med en liten pakke til den nye søsteren din siden hun har hatt sin første bursdag nå som hun ble født, men hun er jo så liten at hun ikke klarer åpne pakken engang. Kanskje du som er så stor vil hjelpe henne litt?

 

Da har stolte storesøsken åpnet en pakke, men i ofte i deres øyne kjedelig innhold som litt babytøy e.l. ;)

Har gått helt fint, ikke noe sjalusi i det hele tatt.

 

Men klart, det skader jo ikke å gi en liten oppmerksomhet og gratulere som storebror. Da hadde jeg ikke lagt mye penger i det, noen såpebobler e.l. holder i massevis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI her

 

Tusen takk for alle gode tips:)

 

Foreldrene satte stor pris på at vi henvendte oss til storebroren først. også hadde vi med oss litt godteri til han:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...