Gå til innhold

Kan jeg slanke mannen min?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Nå vil jeg nok bli refset/få stygge kommentarer, men saken er, mannen min er blitt så stor at jeg har problemer å tenne på han og tar meg stadig i å fantasere om slanke menn. Er selv slank og med heldig gener og høy forbrenning. (og8år yngre)

 

Han er selv lite motivert til å gå ned i vekt, å de gangene jeg har prøvd å ta opp tema i den vinkling at jeg er redd for livstilsykdommer og at forkorter livet blir han grinete og vil ikke prate om det.

 

Vi har et normalt sunt kosthold, men har saus til maten og potetgull i helgene. Om jeg kommenterer at han kanskje har spist nok, blir han sint og grinete.

 

Han drikker 4øl per helg.

Når vi åpner en potetgullpose spiser jeg så godt jeg kan, for jeg vet at han vil spise til det er tomt.

Når vi er på besøk og i bursdag forsyner han seg uten å tenke av kaker, han tar gjerne 4kakestykker.

Han er ikke veldig bevist på hva han putter i munnen og heller ikke mengden.

 

Hva skal jeg gjøre? Jeg vil ha en slankere mann og er jo redd for kostholdsykdommer.

 

Ja, jeg elsker han slik som han er også, men likevel, noe jeg kan gjøre, kanskje uten at han legger merke til det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Maten du tilbereder kan du vel lage så sunn som du klarer, uten at det blir "kjedelig?"

Få han med på turer, mer aktivitet...

 

For min del er det aktivitetesnivaet som er største problemet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har planlagt mye sykling i sommerferien. Når vi går tur blir det mest rolig tempo begrunn av de ungene.

Kanskje jeg må komme på noen store snømåke prosjekter og ellers grave og hageprosjekter til sommeren.

 

Noe måter jeg kan motivere han tro? I å være mer bevist på hva en gjør og spis?

 

Har skaffet meg trengingsykkel å håper jo han også vil bruke den litt. . .

 

hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aktivitet og magert kosthold er det eneste jeg kan komme på.

 

MEN er han av den rette typen, så gi ham en utfordring da vel!

(Skal vedde på at du ikke klarer....)

Må sies i den rette settingen. Ev. alliere deg med en kompis av ham som du kan stole på og som skjønner tegninga.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...