Gå til innhold

Mann med aspergers syndrom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som er gift/samboer med en mann som har Aspergers?

Sønnen vår på 12 har fått diagnosen, og jeg mistenker at min mann også har det... All litteraturen jeg kommer over stemmer veldig med hans personlighetstrekk.

Han er ingen kjærlig mann, ikke veldig sosial og han kan drive med sine hobbyer i timesvis..

Jeg leser jo at dette er sterkt arvelig..Og at foreldre ofte får en diagnose etter barna.

Noen andre med erfaringer?

Hvordan skal jeg legge frem at jeg tror min mann også har dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan forelsker du deg i en mann med personlighetstrekk som stemmer overens med Aspergers?

Skrevet

Man kan jo være en flott person selvom man har aspergers...! De fleste lever faktisk i parforhold!

Al Gore, Bill Gates for å nevne noen kjente navn...!

Skrevet

De fleste med Aspergers lever IKKE parforhold. De fleste med Aspergers er dårlig fungerende.

Skrevet

Hverken Bill Gates eller Al Gore har bekreftet denne diagnosen og i de fleste seriøse kretser er det ansett for å være vandrehistorier.

Skrevet

Aspergers er høytfungerende autisme, og ikke noe som gjør at de fungerer svært dårlig......

Skrevet

De fleste mennesker med aspergers er faktisk så høytfungerende at de aldri får en diagnose en gang.. blir bare sett på som litt sta, rigide og kanskje litt spesielle.

Ofte får foreldre en diagnose etter barna sine slik HI skriver.

Skrevet

Det kommer an på hva du måler det opp mot. Målt mot gjennomsnittsmennesket uten diagnoser fungere de fleste med aspergers svært dårlig. Målt mot andre former for autisme fungerer de fleste bra.

Skrevet

14:25: STABEIST!!!!!!!!!!! hehe..

ikke HI

Skrevet

14.41: hehehe, hvorfor er det jeg som er sta? Hvorfor ikke de som insisterer på å komme med feil informasjon om Aspergers? :)

Skrevet

14:25 det er jo nettopp DU som feilinformerer!

Skrevet

Nei, jeg gjør ikke det. Hva med at du leser litt mer Aspergers?

Skrevet

Mange med asbergers er høyt fungerende i den forstand at de klarer seg selv, klarer å være i jobb, har utdannelse osv.

Men de fungerer gjerne dårlig i relasjon med andre mennesker. I mange tilfeller mangler de empati, har vanskelig for å vise følelser, liker ikke nærhet, har vanskelig for å sette seg inn i andres situasjon, trekker seg unna andre mennesker osv osv.

Derfor er det ikke rar noen her stiller spørmål med hvordan det fungerer å være gift og ha barn med en mann med asbergers.....

Skrevet

Takk, endelig en med kunnskap om Aspergers.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...