Gå til innhold

Noen råd


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg og eks samboeren eier ett hus sammen. Begge står i huslånet. Jeg har flyttet ut og huset skal selges men han hjelper ikke noe til for å kunne legge ut huset til salgs. Han sier han vil ikke ha huset aleine men virker som han heller ikke vil selge. Huset ser ikke ut, mye som må kastes. I kjelleren er det fullt og alt er hannes ting. Men han gjør ingenting for å få det fint der. Det er ikke råd å ha visning når det ser sånn ut. Jeg er gravid og jeg makter ikke å gjøre alt aleine. Han krever at jeg skal betale halve huslånet. Jeg synes ikke det er rett siden jeg ikke bor der og han ikke hjelper til for å få det fint i huset til visning. Hva kan jeg gjøre i en slik situasjon? Han har fast 100% jobb og jeg har en inntekt på ca 8000 kr. Jeg har jo ikke råa å betale på noe huslån. Jeg er ute etter ei leilighet og da må jeg også betale leie når jeg har funnet ei leilighet. Han tenker ikke på babyen for jeg har så mye stress nå med huset. Masse bekymringer. Er det en utvei for meg av huslånet at han må ta over siden han tydeligvis ikke vil selge huset? Noen som vet hvem jeg kan kontakte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skaff deg en advokat, så blir ting gjort.

 

Da jeg skulle skilles, så var xmannen min på samme måte. Jeg kunne med loven i hånd bestille prisvurdering, og be han da om å kjøpe meg ut med en viss sum som advokaten kom frem til.

Det tok ikke lang tid før alt da var i orden.

 

Håper du får det til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må bare få det solgt for enn så lenge er du ansvarlig for å betale 50% av alle utgifter og du kan ikke nekte å betale det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke engang når han ikke hjelper til med å få det solgt? Mye som må ordnes i huset først og jeg klarer det ikke aleine. Jeg har også en baby i magen. Spiller det ingen rolle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skaff et lager eller container eller hva som helst for å få dritten hans ut (også folk til å bære og kaste), og trekk kostnadene fra på salgssummen. hans problem, hans tap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere må bare forsøke å få det solgt da selv om det ikke ser fint ut.. Slår jo bare tilbake på ham selv for da får han mindre overskudd på huset... Du står ansvarlig for 50% av lånet uansett, dette har du jo skrevet under på når dere søkte lån... Om han ikke vil selge kan du tvinge gjennom et tvangssalg om så.... Ta kontakt med advokat og sjekk om du kan kvalifisere til fri rettshjelp med såpass lav lønn som du har..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...