Gå til innhold

Noen av dere som har fått mage?


november2011

Anbefalte innlegg

I dag kom jeg hjem til foreldrene mine på påskeferie, og absolutt alle jeg har truffet i dag har kommentert at jeg er blitt feitere. Feit over hele kroppen og spesielt magen/puppene. Selv synes jeg ikke at jeg har fått mage, og jeg har faktisk gått ned 4 kg! Så synes det er merkelig.. men når alle andre ser det, så er det vel noe der.

 

Kan man forresten kjenne livmoren? Jeg tror jeg kjente den i uke 8/9, nu kjenner jeg ingenting mer. Er nu i uke 10+4 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 10+5 idag og sliter med å holde magen skjult. Ikke at det er så veldig babymage enda, mer en ekstra bilring som ikke har vært der før. Nå går jeg med store topper/tunikaer for å skjule magen. Har planer om å holde det skjult lengst mulig på jobben pga mulig forlengelse av vikariatet, men redd folk begynner å reagere når den ellers tynne og trente meg har fått en bilring. haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 12+2 og har definitivt mer "polstrning" enn før :) Ikke så mye på kroppen generelt, men puppene og magen har blitt betraktelig større. Skal fortelle det på jobben på mandag, og nærmeste familie vet det, så trenger ikke skjule det så mye lenger. Nå gleder jeg meg mest til å få skikkelig babymage, slik at folk skjønner jeg faktisk er gravid og ikke bare tror at jeg har blitt tjukk :)

 

Lykke til videre jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått litt mage, mer det at den virker litt oppblåst. Synelig er det hvis jeg har ettersittende klær:-/ Det er bare 1 år siden jeg fødte sist og den gang kom ikke magen før etter uke 20, men nå er jeg bare i uke 9, snart 10... Jeg vil prøve å skjule det lengst mulig på jobb, ihvertfall til midten av mai, så må vel kle meg med litt løsere klar fremover...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår deg godt jeg. Siden dette er mitt andre svangerskap merker jeg at musklene "slapp" mye tidliger denne gangen. Sist så begynte ikke magen å vise seg før i uke 13... (ganske tidlig syntes jeg da), merket jeg det allerede i uke 8 nå. Det er vist normalt å få mage tidligere i senere svangerskap har jeg forstått. Jeg føler meg egentlig bare feit... gleder meg til å bli 12 uker.. da føler jeg liksom at jeg har "lov" å ha mage!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg er uke 10+2 og sliter med å holde magen skjult. jeg har akkurat fått en ny jobb, for jeg trenger en fast jobb for å få foreldrepenger.

der fikk vi t skjorter som vi måtte ha på oss. den gikk akkurat over magen. og man ser godt at det er en ekstra klump der. jeg hadde så å si flat mage, så jeg ser det godt at jeg har fått litt flesk på magen.

 

vet ikke helt når jeg skal fortelle det til jobben, siden jeg er helt ny. men jeg får vel vente til jeg er over de 12 ukene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Magen min er stooooor!! hehe er bare 13 uker.. men det skal sies at jeg fødte i august.. så var ikke akkurat flat etter forje..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 11+4 og har ikke klart siste par ukene å få igjen buksene mine, så jeg vandrer rundt i treningsbuksen og tightser... på tide å kjøpe mammaklær ja. Har også blitt "feitere" ellers i kroppen, større ansikt og mer på hofter, mage, rygg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke fast jobb for å få foreldrepenger. Men du trenger å jobbe i 6 av de10 siste mnd før permisjonsstart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker ikke mage, er andregangs. Håper ikke alle har fått mage nå i uke 13, og ikke bare jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei er 13+5 idag og har endel ekstra på kroppen fra før:)er som eg sier:har fått fin mage under den andre magen,he he:)merker det godt når eg ligger,kjenner tydelig en hard kul som går opp til midten av navlen.har også kjent liv i ca 2uker,blir mer og mer merkbart:)er svake dult,er nr 3 så eg vet vel bedre hva eg skal kjenne etter:)merker det best når eg sitter:)lykke til med spiren:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...