Gå til innhold

fest i regi av bf??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Kan barnefar kreve at når mor har den daglige omsorgen for barnet, skal kjøpe dress (fin klær) når bf skal ha barnet med på fest? (konf, dåp, o.l.???)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er det vel uansett vanlig å ha penklær til barnet sitt.. Eller??

Jeg syns ikke det er urimelig egentlig,men jeg ville nok spurt bf om å være med å spleise.. Ikke at han her ville gjort det,men.. Jeg ble positivt overrasket en gang da bestemor (hans mor) hadde kjøpt finklær til guttungen!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok ikke han kan kreve det.

Det er vel ikke slik at alle har en dress liggende i hver str.til barnet sitt.

 

Om du vil kan du jo kanskje ringe nav og spørre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synest at barnefar kan kreve at du har nødvendig utstyr til ungen, om du har hovedomsorgen og mottar både bidrag og alt det andre.

Penklær hører jo hejmme i den kategorien. Nå er det snart 17 mai, og jeg antar at barnet ditt ikke skal gå i joggedress.

Men det er vel mulig at du antar at eksen skal betale for klærene til denne festen, og at barnet da skal gå med dette på 17 mai også.

 

Men samtidig er det jo greit å hjelpe litt ekstra til, og det å kjøpe en ekstra kjole eller dress er jo fint noe en far kan gjøre. Men har bare litt nok av ekstra utgifter som faller på min mann, da hans eks ikke tar de nødvendige utgiftene, og har ikke gjort det på lenge og jeg har funnet ut hvorfor, det er fordi hun ikke greier å styre pengene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk om å lage problemer ut av ingenting!!

 

Du har overomsorgen og mottar bidrag. Du skal derfor sørge for nødvendig utstyr til barnet.

 

Regner med at barnet også hadde finklær på seg i jula? Eller har finklær til bursdagsselskaper eller andre festligheter du og barnet er med på? De aller fleste har en penbukse/skjorte eller kjole i klesskapet til ungene sine. Dessuten er det jo snart 17. mai, og hvis alt de de har er for smått, må du jo uansett skaffe finklær til 17.mai.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...