Gå til innhold

Altså.... Jeg var på sirkus i dag, og liker alle dyr det de gjør der?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Greit... hunder, hester og geiter og slikt har det sikkert bra der. Men en elefant? Den er utrolig intelligent, og på mange måter lik oss mennesker(ang følelser og sorg osv)...

 

Vi var ut og så på dyrene i pausen, og elefanten stod bare å rugget hele tiden selv med mange godbiter fra dyrepasseren. Har ikke dette dyret det dårlig da? Den opptrådde fint i manesjen, men jeg reagerte på den der ruggingen før opptredenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det gjør de nok ikke. Og jeg vedder på at denne tråden er LANG imorgen, for nå kommer du til å få hele sirkusmotstanderbevegelsen mot deg, og få passet påskrevet fordi du er et så forferdelig menneske som går på sirkus. Lykke til=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk litt, menneske. Bare littegranne, så vil du fort komme frem til at nei, dyrene har det ikke så bra. Hva har en elefant i en lastebil å gjøre? Bli kjørt rundt i en kald landsdel, så vist frem foran et fullsatt publikum og mye musikk som lager lyder, mens den gjør kunster den har blitt påtvunget?

TROR du virkelig at elefantene på sirkus har et godt og verdig liv? Eller noen av de andre sirkusdyrene?

NEI til dyr på sirkus! Ja til sirkus med bare (menneskelige) artister!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart de liker det. Alle dyr elsker å danse, stå på to bein og bli kommandert rundt til menneskers forlystelse og glede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg visste ikke at de hadde elefant med. De reklamerte med helt ny type sirkus, og da tenkte jeg at slike dyr ikke var med.........

 

Sorry.. var ikke meningen å tråkke på tær her. Jeg så elefanten i pausen da vi var ute for å se på dyrene.... da forstod jeg at der var slike dyr også......

 

Jeg vet hundene og geitene liker det de gjør, for da får de bruke hjernen mer enn normalt. Hester får opptre og følge ordre, noe de vanligvis gjør med eieren også. Ville hester er ikke vanlig lenger. Og hester liker å følge lederen, om det er menneske eller lederhest. Samme med hunder - de har det best og er mest rolige når de kan følge "lederen". Geiter er klatrere og gjør alt for en godbit :)

 

Det var kun elefanten jeg reagerte på. Det likte jeg ikke.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste sikrus nå til dags legger ikke så mye ut om dyra de har med som oftest da de vet at mange mennesker er i mot at enkelte dyr blir brukt i sirkus.. katter og hunder en ting, de får utfolde seg på en helt annen måte, men likevel litt trist på måten de lever på om de må stå i bur på lange turer.

 

De burde holde det til mennesker og underholdning av mennesker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke en naturlig arena for en elefant..

Da jeg var i thailand red jeg på elefant, angrer enda!

La dyrene som er ville leve i det fri...

 

Fordrar ikke sirkus!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var med mine foreldre på sirkus da jeg var 6-7 år, altså for 20 år siden.

 

DYRENE:

Jeg likte det ikke noe særlig og gjør det fremdeles ikke. Jeg begynte å gråte da mannen med hestene svingte pisken så det smalt i hele teltet.

For meg blir det som "Se hva den flinke personen har klart å lære geitene, hestene eller elefantene til å gjøre".

 

KLOVNENE:

Han med den høye, hvite hatten og han som hele tiden skle på et bananskall ble bare FOR dum.

 

AKROBATENE:

Var utrolig dyktige!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cirkus Agora prøvde ett år med dyrefritt sirkus, og det dermed gikk han konkurs.

 

Så det er nok MANGE som liker dyra, for de møtte iallefall ikke opp på det UTEN!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NEi, dyrene har det selvfølgelig ikke bra når de blir behandlet på den måten.

Ville dur som elefanter, løver, sjøløver osv kan ikke tilpasse seg like godt som f.eks en hund gjør.

Hunder er avlet frem i maaange generasjoner for at de skal være så sosiale som mennesker som mulig. Og de har dermet blitt en tam dyrerase. Så de trives nok kanskje med det de gjør.

Men en elefant ! Nei :(

 

Jeg drar IKKE på sirkus med mine barn (eller alene) med dyr. Og jeg undersøker på forhånd om sirkuset bruker dyr eller ikke.

 

Har til og med nektet min søster og ta med min datter på sirkus fordi det var dyr (bla elefanter) med. Noe min søster respekterte og sa at hun burde kanskje ha tenkt seg om litt :)

 

Det er STYGT og TRIST med dyr på sirkus. Og oppfordrer alle til å takke nei til sirkus med dyr. Og dropp hesteskyss ,kamelridning, apeunderholdning, holde slanger osv når dere er på ferie!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er uvitende høyre og frp velgere som driter i dyra og som dukker opp på sirkus år etter år og lærer barna sine at dyr er underholdning og at det er greit å mishandle dyr for å glede mennesker...

 

Folk som går på sirkus ser jeg på som mindre intelligent og uopplyste, som regel uten utdanning eller sosiale antenner...

 

det er bare å gjøre noen kjappe søk på google eller youtube så finner du ut hvor "godt" dyra har det på sirkus og hvordan og hvilke metoder som blir brukt i forbindelse med treninga...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lurer på hvorfor de må ha elefanter..... hundene og geitene var mye mer show, og de er jo typiske husdyr. Det vanlige med geiter er jo at de produserer melk, og har forholdsvis kjedelige dager ellers. Geiter er smarte, og liker å bruke hjernen. Som hunder.

 

Hester kan en bruke til mye, også sirkus.

 

Det var de bevegelsene til elefanten da vi besøkte dyrene i pausen som jeg ikke likte i hele tatt.

 

Er det bare at elefanter liksom hører med i sirkus fra gammelt av?

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var også på sirkus arnado i år,og jeg så ikke at elefantene stresset. De virker faktisk ganske fornøyde.

De som jobber med elefanter i feks tailand ol sier at elefanten er skapt for å jobbe og liker dette.Elefantene viser mindre tegn på stress og agresjon når de får oppgaver.

Men det er fortsatt viktig å stimulere de på andre måter enn triks.

Jeg vet at anardo har elefantene sine på på skogturer når de er på steder hvor det er mulig.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, for det er sikkert mye bedre å bo og være sammen med mennesker og gjøre oppgaver, enn å være fri dyr i villmarka hvor de kan gjøre hva som helst...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,i villmarka dør dyr av en enkel skramme,de blir spist av andre ville dyr mens de fortsatt lever,og de må ofte kjempe for å få mat og vann.

Den ville naturen er ett særdeles brutalt sted å være selv om man er den største.

Se en dokumentar om ville dyr,ikke bare sjekk nettsidene til noah

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at det er forskjell på hvilket dyr du snakker om her. Mange dyr er blitt husdyr, og klarer seg ikke i det fri.

 

Det var den ruggingen med hodet jeg virkelig reagerte på hos elefanten på sirkuset.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk slik det er når det gjelder naturen...skal alle ville dyr bli temmet da slik at vi kan bruke de til noe "fornuftig" slik at de slipper og bli spist av andre dyr???

 

Hørt om økosystemer???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om det finnes gribber i naturen så er vel ikke det noe unnskyldning for mennesker å oppføre seg som en?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke veldig kjent med "språket" til elefanter det skal jeg innrømme.

Noen dyr vugger med hodet når de stresser.Men de kan stresse både av negativt stress (liker ikke mange mennesker/liker ikke å opptre osv) og av positivt stress (liker mange mennesker/liker å opptre)

Hvorfor elefanten vugget aner sikkkert ingen her. Send en mail til sirkuset og spør.Nestegang du ser noe slikt spør dyrepasseren vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy faen asss....orka ikke å se mer enn 10 sekunder av videon...sharer den på facebook jeg...

 

Skjønner virkelig ikke at folk ikke får øynene opp for dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enelefant veier 4 tonn og kan knuse et menneske med en velplassert fot når som helst.

 

Og den vet det.

 

Du kan ikke lære en elefant noen som helst ting og komme fra det med livet i behold hvis du ikke spiller på lag med dyra.

 

Jeg har også kunnskap fra India og Thailand om dette, der elefantene brukes bl a i skogsdrift. Mahouten, eller elefantføreren, må ha et langvarig forhold til elefanten. Når de går inn en treningsrelasjon med en elefant må de se for seg minst 20 år... for elefanter lever lenge, og husker godt.

 

De er mer kompliserte individer enn geiter og hunder, og kan dermed ikke lbare æres noen "kjappe triks" av en tilfeldig dressør. Og en annen kan i alle fall ikke ta over uten videre og bare bruke noen innlærte metoder for å få elefanten til å gjøre ditt eller datt, den gjør bare ting for sin mahout. Det er et tillitsforhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...