Gå til innhold

Hjelp! Angående arbeidsledighetstrygd..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er snart ferdig utdannet (til sommeren), har en ekstrajobb annenhver helg. Her skal jeg jobbe ekstra noen uker i sommer. Det jeg lurer på er om jeg har grunnlag for å få arbeidsledighetspenger mens jeg går delvis arbeidsledig? Og på hvilket grunnlag vil NAV regne ut hva jeg skal ha av støtte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dagpengegrunnlaget er regnet ut fra hva du har hatt i tidligere inntekt. Og det er et absolutt minsteinnekt på mellom 90-100 tusen som du må ha tjent i 2010 for i det hele tatt å ha rett på dagpenger. Så det spørs om du har tjent så mye mens du har studert...?? Hvis ikke får du ingenting og må finne en jobb snarest! (eventuelt sosialstønad om du ikke har noen penger å leve av)

Skrevet

For å få dagpenger må du ha tjent rundt 100 000 og noe i løpet av siste år (2010) eller 235 000 i løpet av siste 3 år og ha fått redusert stillingen din med minst 50%.. Har du krav på dagpenger kan du ikke jobbe mer enn 50% av stillingen du hadde ellers mister du dagpengene, dvs at du kan ikke jobbe mer enn en helg i mnd ellers får du ikke dagpenger.. Så om du skal jobbe en del ekstra i sommer vil du vel neppe få dagpenger uansett ettersom du da jobber mer enn 50% av stillingen du har..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...