Anonym bruker Skrevet 15. april 2011 #1 Skrevet 15. april 2011 Og da spesielt når man må på do og gjøre nr2? Jeg har alltid slitt med magen og avføring. Jeg har avføring 1-2ganger i uka. Er ikke så mye å gjøre med dette, utenom å spise mer variert, trene, spise fiber og ta tabletter. Jeg prøver jo å gjøre dette, og det funker jo.. Problemet er at hver gang jeg får magekramper pga avføring (Noe som skjer hver gang før jeg må på do å gjøre nr2) så føles det som rier.. Eller begynnelsen på rier. Det gjør så utrolig vondt, og siden fødselen fortsatt er friskt i minne så føles det nesten som om jeg opplever den igjen. Hvertfall begynnelsen av fødselen. Jeg hadde nemlig rier i magen, og som ikke var såå effektive (men veldig vonde) Og de steg ikke i intensitet eller vondt før pressriene satte inn. Noen som vet om det er noe man kan gjøre mot dette? Annet enn de vanlige tiltakene mot treg mage..
Anonym bruker Skrevet 15. april 2011 #2 Skrevet 15. april 2011 Etter fødselen hadde jeg noe lignende, men det var pga at jeg hadde hemorider og var forstoppet... Hva med å lure i litt avføringsmiddel? Svisker, druer, mørk sjokolade, jordbær er jo ting som hjelper mot treg mage, mens ting som virker motsatt er banan, blåbær og mat med mye stivelse (pasta, poteter osv)
Anonym bruker Skrevet 15. april 2011 #3 Skrevet 15. april 2011 Hver gang jeg har mensen har jeg vanvittig vonde riesmerter i livmora hver gang jeg har avføring, selv uten å være hard i magen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå