Gå til innhold

Jeg føler meg så fæl....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg og mannen er avlastningforeldre til en fantastisk gutt på 10 år. Vi startet som avlastningsforeldre hver 4. helg, men på grunn av en krise i hjemmet hans ble han tvangsplassert hos oss en periode. Nå er han tilbake til sine biologiske foreldre igjen. Hva jeg mener om dette, får bli til en annen gang, men kan røpe såpass mye at jeg synes det er mer foreldrevern enn barnevern de driver med.

 

Nå venter vi vårt første biologiske barn (er 14 uker på vei) og han har akkurat fått beskjed om nyheten og gleder seg til å bli "storebror".

 

Vi har han hver 4. uke samt noen ettermiddager innimellom akkurat nå og han kom til oss i dag. Jeg har gledet meg hele uka til han kommer, men når han nå er her dukker det opp et problem...

 

I hele graviditeten så langt har jeg vært potte tett i nesa, men nå er det over og luktesansen er SINNSYK sterk. Og jeg klarer bare ikke lukten av gutten uten å brekke meg. Foreldrene røyker inne samt at de nok ikke har dusjet han på en uke eller to eller tre (vi har opplevd at han ikke har dusjet mellom besøkene som da er hver 4. uke). Alle klærne han har med seg stinker og jeg løper til do og kaster opp mens jeg pakker ut bagen hans... Jeg har ikke gitt noe inntrykk til han som tilsier at dette skyldes han og han er ute og sykler nå og aner fred og ingen fare.

 

Huff, føler meg så grusom! Skal jeg overleve påsken, må jeg vel bare få han inn i dusjen nå mens pizzaen er i ovnen... Jeg klarer ikke tanken på å spise pizza med den lukten i nærheten. Og vaske klærne han har med seg (vi har ekstra klær her i tillegg).

 

Jeg bare måtte få ut den dårlige samvittigheten min på et anonymt forum jeg....! :-/

 

God (luktfri) påske til dere alle!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

slet med sterk luktesans i svangerskapet jeg også. Vær glad du har vaskemaskin og dusj så du kan gjøre noe med "problemet".

Så får dere vel en finfin påske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en flott ting dere gjør for gutten,all ære og respekt til dere!

 

Bare å si til gutten at han må dusje og vaske seg før dere spiser;)

 

luktesans er noe dritt, brakk meg av mannen min i nesten 3 mnd når han hadde vært ute og skrudd bil....han måtte dusje før han kom inn;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke tenk på det engang, ingenting å ha dårlig samvittighet for!

Det er jo ikke gutten i seg selv du reagerer på!

Alt blir ordnet med en dusj og en klesvask:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så vanskelig!

 

men du må for all del ikke la han forstå at det er lukten av han som gjør at du brekker deg. Jeg ville vasket alle klærne hans og i tillegg så ville jeg kjøpt noen basis-plagg som han kunne ha fast hos dere. Det koster ikke mye på f.eks Fretex, der har de jo litt ålreite klær innimellom også.

 

Når det er sagt er jeg enig i deg at barnevernet fungerer mer som et foreldrevern, og det selvom vi også har FNs barnekonvensjon vi skal forholde oss til. Det hjelper ikke at omtrent alle meldinger til BV kommer mange år for seint, da er det ofte for sent å prøve hjelpetiltak fremfor tvangsplassering, men man må jo, for slik er loven...

 

Lykke til!

 

Hilsen BV ped

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for tilbakemeldinger!

 

Gutten kom heldigvis skitten inn etter en sykkeltur i søledammene ute, så han måtte uansett gjennom en dusj før middag ;-) Barn skjønner ofte mer enn man tror, men jeg mener at han ikke har skjønt noe om at han er årsaken til at jeg brekker meg.

 

Jeg har tatt opp problemet med foreldrene gang på gang, men det går visst ikke inn. Ja, vi har masse klær til han her hos oss.

 

Nå koser vi oss med påskeegg, norske talenter og cheez doodles (den siste har jeg en kick på om dagen)...!

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange gravide kaster opp, med eller uten rare lukter i nærheten. Du kan jo bare si du plages litt av kvalme i sv.skapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, slet også med å spy av dårlig lukt når jeg var gravid. Jobbet i resepesjon og spydde 3 ganger av gjester som kom ned med morraånde.Skikkelig fælt mens det sto på, og en smule flaut men lite en styrer over. Måtte til slutt flyttes over til administrasjon.

 

All honnør til dere for det dere gjør. Ville bare satset på å vasket alle klærne med en gang han kom, og sendt han i dusjen. Om han ikke har dusjet på så mange uker er han nok mer klar over problemet selv enn hva dere tror kanskje?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La mannen din ta seg av dusj og klesvask.

Regner med at dere har informert barnevernet om denne delen av situasjonen.

 

En mager trøst til deg: Det med den ekstreme luktesansen kan dempe seg litt lengre ute i svangerskapet.

 

Flott at dere bidrar!

 

Hilsen en som selv har vært helgehjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff skjønner hva du mener! Jeg var dagmamma til ei jente på 2 år når jeg ble gravid med mellomste! Plutselig tålte jeg ikke lukta hennes! Måtte brekke meg hver gang hun kom for nærmt! Kunne ikke spise før hun var reist hjem igjen. Uff stakkars jente :(

 

Hadde sagt han måtte dusje med en gang og vasket alle klærne hans! Og så syns jeg ikke du skal ha dårlig samvittighet! Du kan ikke noe for det, og så syns jeg det er en kjempefin ting dere gjør for gutten!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...