Gå til innhold

oppgård kolbotn sofiemye, noen som bor der og kan gi meg info?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer sterkt å flytte nærmere oslo, i vestfold nå. Lukter litt på områdene i overskriften, men lurer på skolene, er de bra? Barnehagene? Miljø generelt. Er det områder hvor man kan bo litt usjernert til uten for lang vei til skoler barnehager?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oppeård kommun som du sikter til her er en av landets minste kommuner arealmessig. Det bor ca 25000 mennesker der, så det er kort vei til både barnehage og skole nesten uansett hvor du bor. likevel har alle barnehager og skoler et friluftsområdet tett innpå seg.

Kommunen er solid drevet og jeg har inntrykk av at tilbudene både i barnehage og skole er bra.

det er mange steder hvor man kan bo litt usjenert, men du vil nok ha naboer på en eller to sider.

Oppegård syd (det du kaller oppegård) ligger litt lengre unna "sentrum", men nærmere ski.

Sofiemyr er området hvor du har tilbud fra barna fra barnehage til videregående like i nærheten.

Områder ellers er trollåsen, tårnåsen, ødegården......

Skrevet

Jeg kan ikke komme på områder i Oppegård hvor du kan bo usjenert til (etter min definisjon på usjenert), bortsett fra Svartskog, og da har du ganske lang vei til skole og bhg igjen.

Jeg har selv bodd på Tårnåsen (ville ikke flyttet tilbake dit), og på Ingieråsen - der er det kjempefint.

Skrevet

Hva var det med tårnåsen som gjør at du ikke ville bodd der?

Skrevet

Jeg bor på Kolbotn, kan ikke kalles usjenert, men vi bor i en gammel "villavei" der hagene er nokså store og vi har ikke innsyn fra naboene. Barnehagen er tre minutter unna, til skolen bruker eldstemann 10-15 minutter. Da vi flyttet fra Oslo var det viktig for oss å ha kort vei til toget siden vi jobber i sentrum begge to. For oss var derfor Tårnåsen, Trollåsen eller Sofiemyr mindre attraktivt, derfra er det ikke gangavstand til stasjonen. Eller det er det kanskje, men 20 minutter gange hver vei er ikke gjennomførbart i hverdagen. Vi sogner til Kolbotn skole, det er en nokså liten (300 elever?) og gammel skole. Små klasserom = små klasser og tradisjonell undervisning.

Miljøet er godt, men det er en nokså "rik" kommune med få innvandrere og i hvert her på Kolbotn få med veldig dårlig råd. Altså bittelitt snobbete og litt for lite mangfold synes jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...