Anonym bruker Skrevet 15. april 2011 #1 Skrevet 15. april 2011 Og, hvordan organiserer dere ferien? "Må" f.eks besteforeldre stille opp?
Anonym bruker Skrevet 15. april 2011 #2 Skrevet 15. april 2011 3 uker. Vi tar oss ferie samtidig, ingen besteforeldre behøver å stille opp, nei.
Anonym bruker Skrevet 15. april 2011 #3 Skrevet 15. april 2011 Vi, jeg og barnefar, tar ut 4 uker hver i sommer. Jeg begynner med en uke alene med barna først, så har vi 3 uker sammen og når jeg da starter på jobb er barna med sin pappa siste ferieuka. De får altså 5 uker ferie.
Anonym bruker Skrevet 15. april 2011 #4 Skrevet 15. april 2011 Vi pleier å ha 4 uker sammenhengende ferie. Har barnehagebarn. Denne sommeren har jeg permisjon med baby, så da kan det godt hende at det blir lengre. Vi drar på ferie med besteforeldre, men de stiller ikke opp utenom de 4 ukene ( det ønsker vi ikke heller).
Anonym bruker Skrevet 15. april 2011 #5 Skrevet 15. april 2011 Hvorfor velger dere å la barna deres bare ha 3 uker ferie?
Anonym bruker Skrevet 15. april 2011 #6 Skrevet 15. april 2011 Her i huset har barna minst 5 uker ferie. Mannen og jeg har tre uker sammen og en uke hver for oss. ( sammen med barna da ) Ofte blir de også inviterte med på ferie av besteforeldre, og da prøver vi å få det til utenom vår ferie. Da får vi strekket ferien lengst mulig.
Mia2011 Skrevet 15. april 2011 #7 Skrevet 15. april 2011 8 uker men de er ungdomsskolebarn selv skal jeg kose meg i mammaperm og på stranda med alle 3 Pappa'n skal ha 5uker ferie i år, sammenhengende, 3 uker ferie og 2 uker av fedrekvoten
hit og dit Skrevet 15. april 2011 #8 Skrevet 15. april 2011 Vet ikke. De slutter i barnehagen i juli, og begynner i ny når jeg får meg jobb. Aner ikke hvor og når jeg får det. Så til september har de nok fri.
Twintipp og himmelblå Skrevet 15. april 2011 #9 Skrevet 15. april 2011 5-6 uker. Pappen er lærer, jeg jobber netter, ergo mye fri.
Anonym bruker Skrevet 15. april 2011 #10 Skrevet 15. april 2011 Mine får uheldigvis bare 3 uker (kanskje 4 hvis far tar en uke alene med de) ferie. Da tar jeg og mannen 3 uker samtidig. Jeg velger å holde igjen 2 uker til planleggingsdager (5 dager), disse tar vanligvis mannen, men han er mye ute å reiser, derfor må jeg legge opp til at jeg må ta dem, da han ikke kan planlegge i tilfelle reise. De siste 5 dagene sparer jeg til at vi alle kan få litt fri i jula og i påsken,+ at mannen også er hjemme, og hvis han har noen ekstra dager igjen blir det litt fri i vinter og høstferie. Vi har ingen besteforeldre å regne med, og det er ikke vanlig kost at de blir invitert med på ferier av dem (det hender, men ikke ofte). Men hvis de passer over flere dager, så tar de gjerne de eldste, med det resultatet at de små må være i bhg. Jeg har både skolebarn og barnehagebarn, og de eldste hater å være på Sfo når skolen er stengt, og med planleggingsdager osv så får jeg ikke gitt dem så mye fri som jeg skulle ønske
Anonym bruker Skrevet 15. april 2011 #11 Skrevet 15. april 2011 3 uker sammenhengende sommerferie + 1 uke ferie i mai hvor vi drar til Syden.
Anonym bruker Skrevet 15. april 2011 #12 Skrevet 15. april 2011 4 uker. Det er det jeg har. Så da blir det ikke noe mer desverre. Men syns jo det er forsøvidt greit det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå