Gå til innhold

Petekkier/hudblødninger; noen som har hatt det uten alvorlig diagnose?


Nea og juniors mamma

Anbefalte innlegg

Jeg må jo si at jeg selv hadde det i ansiktet etter begge mine fødsler pga enorm pressing, så jeg har vel lett for å få det. Men nå har jeg det på begge underarmene uten noen god forklaring. Føler meg ellers "frisk" foruten litt halsvondt og feber to netter siden (var i hvertfall gjennomsvett).

Har time til lege i ettermiddag, men ville bare høre om andre har opplevd lign.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

min lille gutt hadde det da han var fem mnder, da hadde han nyrebekkenbetenelse, men det hadde vist ingen sammenheng, så han hadde ingen alvorlig diagnose pga petekiene

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minn sønn har også hatt det. Han fikk plutselig høy feber og ble slapp og etter to dager var han full i petekkier. Dro på legevakte og ble deretter sendt til ullevål sykehus fordi legen på legevakten hadde ikke sett et barn med så mange peteikker før. Der ble vi møtt med: hva gjør dere her da? siden gutten vår var i så godt humør (form) (noe han alltid, tom når han har spysyken) Han ble da undersøkt, men vi fikk ikke noe annet svar enn at det mest sannsynlig var en virusinfeksjon.

 

Han får også noen få peteikker når han har litt høy feber. Så forhåpentlig vis er det ikke farlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har du vel allerede vært til lege kanskje. Men jeg får faktisk slike når jeg bærer småen i bilstolen etter bærebøylen, og bærer den med albue/underarm. Tok sin tid før jeg skjønte hva det kom av :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innlegget fra i går har forsvunnet....? Merkelig. Jaja.

Altså, legen kunne bare bekrefte via blodprøve at det ikke var noe kritisk. Har trombocytter (blodplater) på 180 og det er det samme som ved fødselen for tre mnd siden. De er da innenfor normalen, men nermere nedre grense enn øvre. Må henvises en hematolog hvis det tilkommer flere for legen kunne ikke forklare noe.

Ang bæring av bilstol gjøres dette også på venstre underarm, men jeg har absolutt ingen press av noe slag på den høyre underarmen og da skjønner jeg ikke sammenhengen.

 

Nei, får bare se ting an og håpe det går over av seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...