Gå til innhold

Hvordan fortelle jenta mi på 7 at faren ikke vil treffe henne mer??


Snuppa og bøllefrø

Anbefalte innlegg

Hun har aldri hatt mye kontakt,men har vært litt av og til.I august fikk jeg ny type og da bestemte faren at han ikke ville treffe henne mer.Hun spør jo etter han....Hvordan sier jeg på en "fin" måte at han ikke vil se henne mer.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det synes jeg du skal skjerme henne for... Pappaen min så ikke meg på 2 år i den alderen fordi er alkeholiker. Heldigvis ble jeg skjermet for sannheten.

 

Et barn kan få veldig dårlig selvtillit/selvfølelse av en slik beskjed. Hva du skal si isteden er jeg ikke sikker på, for det må jo bli ut i fra deres situasjon.

 

Jeg fikk høre at pappa ikke var i form av andre, og mamma sa at han nok var sykere enn det han ville innrømme. En del av en sannhet, men ikke hele :) Naiv som jeg var stilte jeg egentlig ikke så mange spørsmål. Han bodde langt vekk og forklaringen jeg fikk var helt ok.

 

Jeg er glad jeg ikke fikk vite sannheten, for etter 2 år fikk vi tilbake den samme kontakten. Da hadde han fått hjelp av blåkors.

 

Jeg hadde kanskje sagt noe slik som at fikk si det selv. Sende meld til han hvor det står Jeg har sagt du er sint på meg og at det er derfor hun ikke hører noe fra deg, men at du fortsatt er glad i henne. Hun savner deg, kan hun ringe deg? Du kan kanskje si at han er veldig sint på deg, at det er derfor han ikke ringer. Da blir det deg han ikke vil se! Hun kan lage en tegning og sende i posten så blir han kanskje glad. Hun kan snakke med han på tlf og si at

 

Jeg hadde i hvertfall ikke godtatt at han ikke vil ha noe med henne å gjøre. Han er tross alt pappaen, og en dag blir jenta de større og da kan det være greit å forklare at du ihvertfall gjorde alt for at dere skulle ha kontakt. Det kan være pappaen er usikker også, siden du har tatt en ny mann inn i ditt liv, og blir dust pga det.

 

La datra de ringe til han så får han evt. si det selv til henne. Mest sannsynlighvis vil han ikke klare det. Kanskje han i førsten kommer med dårlige unnskyldninger, men etterhvert kanskje han sier ja til at de kan finne på noe...

 

Jeg hadde heller ikke mye kontakt med min far, kanskje 3 ganger i løpet av året. Kanskje 6 telefoner, men i dag er min pappa oh store bestefar for min sønn på 2 år. Han er den som stiller opp når jeg trenger hjelp. Han er seg selv, med sine MANGLER. Sånn som jeg setter pris på at min mamma insiserte på at vi skulle ha litt kontakt (selv om han var alkeholiker frem til jeg var 12 år). Mamma sa ingenting til pappa annet enn at alkeholen er ditt problem og spør hun om å ringe deg så får hun det! Jeg har også sagt at du er glad i henne og at så snart du orker så kan hun dra på besøk.

 

Dette er i hvertfall mitt råd, ut i fra mine erfaringer. Kanskje har noen andre helt motsatt mening, men jeg mener at uansett hvor ute å kjøre en pappa er så er det viktig at barna har kontakt med sin far. Ting kan snu :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si meg HELT enig med Nagilimia. Alt for enkelt og si at man ikke vil treffe sin egen datter. Dette gjør han bare for og såre deg - men til slutt så er det han selv dette går utover...fortelle datteren at det er deg han er sint på og følg Nagilimia sitt råd. Det synest jeg var veldig fint skrevet :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Jeg har en ex som sendt meg brev fra advokaten sin to dager før vår felles sønn skulle til han på 4 ukers sommerferie, fastsatt av retten. Før det så hadde han hatt sønn sin annen hver helg. og i brevet så sto det at han ikke ønsket å ha samvær med sin sønn før JEG kunne samarbeide konstruktivt. Ble så sinna som fy, for det er jeg som har kjempet med nebb og klør for at sønn vår skal kunne ha kontakt med sin far og den familien. Når pappaen ikke ville ha sønn sin legre så sa jeg dette til vår sønn som da var 7,5 år.

 

Noen ganger så sier mammaer og pappaer dumme ting til hverandre. Selv om mamma og pappa er sinne på hverandre så betyr ikke det at vi ikke er glad i deg. Men fordi at mamma og pappa er litt sinna på hverandre så trenger pappa litt tid for seg selv, og pappa vil selv si i fra når du kan komme på besøk. Det var for 1 år siden, og nå spør han ikke etter pappaen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...