Gå til innhold

Noen med erfaring igangsettelse av fødsel rundt uke 34-35?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurere, for det vil antakelig bli gjort hos meg pga.store tarm og mageproblemer jeg har slitt med gjennom hele svangerskapet...

På alle ul ser babyen ut til å ha det bra, ca 5 pr under vekstkurven. Men, samtidig sier de på sykehuset at det ikke alltid er lett få nøyaktige mål slik at de og vurderer andre forhold:)

"Må" babyen i kuvøse?

Vil jeg få lungemodnongssprøyter?

Er sannsynligheten stor for at ingenting vil skje så tidlig og at jeg kan forvente keisersnitt? ( Jeg har selv et ønske om å føde vaginalt, har blitt spurt ).

Jeg har full tillit til føden og personalet der, bare litt ute etter andres erfaringer her inne!!

TAKK PÅ FORHÅND:)) klem.klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble igangsatt sist, men da rundet jeg akkurat 37, så ble ikke regnet som prematur. Så de første spørsmålene dine kan jeg ikke svare på.

Det jeg kan svare på er hvordan det kan bli å bli satt igang før man egentlig er moden. Der kan man nemlig forvente at det tar tid. Jeg ble satt igang fordi vannet gikk i uke 36, men var ikke moden i det hele tatt. Etter at de hadde prøvd alt som var mulig å prøve uten noe fremgang endte det i ks. Det var det siste jeg ville, men sånn ble det. Og selv om man ikke har lyst til ks, etter mange nok timer med å vente, vente og vente på at det skal skje noe er faktisk ikke ks så innmari ille likevel.

Men mulig de har bedre tid til å sette igang med deg, hos meg ble det etterhvert litt snaut med tid fordi det var gått så mange døgn siden vannavgang.

Uansett, personalet på føden har gjort slike ting mange ganger før, så du er nok i de beste hender. Riktig lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...