Gå til innhold

Sjekke på sovende barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde besøk av ei venninne her om dagen og hun kommenterte at jeg ikke sjekket på sovende barn.

Altså jeg har en pike på 20 mnd og sjekker om hun har sovnet en liten stund etter leggetid også sjekker jeg på henne før jeg går og legger meg.

Bortsett fra det så er jeg ikke inne og sjekker om ikke det er noe spesiellt da ( feber, sykdom,gråt ol)

Venninnen min var helt oppgitt og fortalte at hun vanligvis var inne og sjekket på barnet en gang i timen.

Er det virkelig nødvendig?

Mulig jeg er helt unormal her altså men når barnet er så stort så er vel ikke det nødvendig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De første månedene sjekket jeg ganske ofte og sikkert langt mer enn nødvendig, men nå som hun snart blir 1 år sjekker jeg en gang for å se om sokkene er på og at hun ikke ligger knøvlet inn i dyna.

Du er absolutt ikke unormal. Din venninne høres noe hysterisk ut, men hun får trimmet skrotten da når hun må reise seg fra sofa`n hver time for å sjekke barnet. Hihi,)

Skrevet

I frykt for krybbedød så "må" jeg sjekke jenta mi en del ganger i løpet av kvelden, selvom hun bare sover. Jenta mi er 15 mnd nå og jeg har roet meg endel ned i det siste, men jeg kommer nok til å fortsette en stund til..

Men, jeg syns ikke du er unormal som ikke gjør det. Jeg gjør dette for min egen skyld, for å kunne slappe av og vite at jenta mi har det fint og bare sover.

Skrevet

Jeg gjør som deg,ca 10 min etter det blir stille og før jeg legger meg.

Har alltid gjort det sånn,siden h*n ble lagt på eget rom når h*n var 9 mnd.

Skrevet

Jeg er som du, sjekker en liten stund etter leggetid og før jeg skal legge meg. Går selvfølgelig inn om jeg hører lyder fra noen av dem.

Blir selvfølgelig annerledes når de er syke, men ellers synes jeg ikke man trenger å sjekke dem en gang i timen nei. Har nok å henge fingrene i her i huset til at jeg orker å forstyrre søvnen dems hver time.

Skrevet

Jeg sjekker ikke om di har sovna en gang. er det stille så sover ungene. ;) Mine gutter på 2 og 4 deler rom, og jeg sjekker bare før jeg legger meg selv, da hiver jeg dyna over dem også sees vi på morningen ;)

Skrevet

Min er bare 3 mnd så ja jeg sjekker ofte.

Skrevet

Selv sjekker jeg ungene før jeg legger meg, for meg er det en vane og sliter med å sove om jeg ikke har gjort det. Slår av musikk eller annet de har hørt på, brer over de dyna osv.

Også pleier jeg å gi de ett kyss på panna og si god natt. Hvorfor jeg gjør dette vet jeg ikke, men en vane. Ungene syns det er kjempe koselig, noen ganger våkner de såvidt og da får jeg en kjempe kos av de.

Vi har lest en bok der moren tar det sovende barnet i ganget, vugger det og synger en sang til barnet. Dette syns ungene er så koselig gjort, og det er igrunn nesten det samme jeg gjør. Min mor gjorde det samme med meg, så det er vel kanskje derfor jeg gjør det. Alltid gjort det.

Men å sjekke hver time gjør jeg ikke. Bare innom før jeg legger meg. Min mann har aldri gjort det med ungene sine, men han har begynt å titte innom sine. Så han har nok blitt litt smittet av mine vaner. Er jeg syk, titter han automatisk innom mine unger og gjør det jeg pleier å gjøre.

Skrevet

Vi sjekker lille ca en gang i timen ja, og syntes det er litt merkelig å ikke sjekke mer enn før du legger deg ! Jenta vår er over to år, og sover rimelig urolig. Hun ligger gjerne i fotenden uten dyne på, og er desverre mye syk. Så vi sjekker ofte, legger på dyna og sjekker at hun ikke er for kald/varm. Men vi har hatt mye problemer fra starten, med pustestans hos baby osv, så det kan hende det er derfor? Vi vet så altfor godt hva som kan skje... :( heldigvis gikk det bra med vår datter, men vi passer nok litt ekstra på - og ser kanskje litt annerledes på saken enn hva andre gjør!? Vi er sp forskjellige, gjør det som føles rett for dere, ikke tenk s mye på veninna di - ungene dine har det jo fint de :)

Skrevet

jeg sjekker når jeg legger meg. Ikke før, er det stille så sover de!!

Skrevet

Jeg har ALDRI sjekket ungen min bare "for å sjekke", jeg har sjekket han noen ganger når han har hatt feber, pusta veldig stille i forhold til hva som er vanlig for han eller oe. Jeg tror jeg ville blitt mer redd for krybbedød av å gjøre dette og jeg har ikke noe behov. så for meg er det ikke nødvendig å sjekke ungen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...