Gå til innhold

Prikkete datter, forslag?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Datteren vår (14 måneder) har vært syk den siste uken. Vi har hatt litt trøbbel med bronkitt og luftveiene siste måneden, og hun har gått på ventolin som har hjulpet. Forrige helg virket det ikke som ventolin hjalp lengre, så hun hostet og hostet og virket ikke bra. Etter at vi var hos legen og fikk noe kortisol spray har hun vært mye bedre med pusten. På tirsdag så jeg antydninger til prikker, som knappenålshoder, på henne, men ikke tydelig nok til at jeg kom på nevne dette til en travel lege.

 

Siden tirsdag har hun fått langsomt høyere og høyere feber (har ligget rundt 38.5 grader i dag) og prikkene er blitt tydeligere, og nå har de blitt noen større, og tydeligere.

 

Allmentilstanden er god, og prikkene forsvinner når man trykker et glass mot dem, så jeg er ikke bekymret sånn sett, men jeg skulle gjerne visst hva dette er. Planen er å dra på ferie til helgen, og det hadde vært fint å vite om hun er smittefarlig for andre småbarn.

 

Hun er vaksinert mot meslinger, kusma og røde hunder. Ingen gode forslag verken hos meg eller besteforeldrene, noen andre ideer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan være skarlagensfeber, ville fått henne sjekket av lege, det bør nemlig behandles med penicillin i tillegg til at man skal være obs på ettersykdommer.

 

Skrevet

Ja, det er vel den eneste som passer i forhold til utslettet. Vi har vel allerede konkludert med at pappaen skal få gleden av å ta henne med til legen i morgen. Andre gang på en uke, føler meg litt som en hysterisk mamma for tiden...

Skrevet

Jeg synes også det høres ut som Skarlagensfeber. Datteren min (på snart 3 år) har akkurat hatt det. Og mange andre barn i hennes barnehage ble også syke. Jeg har ei tante som jobber i en annen barnehage som kunne fortelle at det hadde brutt ut Skarlagensfeber der også.

Jeg synes det høres ut som Skarlagensfeber fordi datteren din hoster mye, har feber og dette utslettet. Nå er heldigvis ikke den sykdommen noe farlig i seg selv, men om man går ubehandlet kan det utvikle seg til verre ting. Så det er nok lurt å ta en tur til legen. Han/hun ser raskt om det er Skarlagensfeber eller ikke. Typisk er rødt utslett i munnen og på kroppen.

Om ikke hun har vært hos legen enda, så spør om det eventuelt er mulig å få penicillinen i stikkpille-form. Den miksturen som datteren min fikk smakte helt jævlig og vi slet skikkelig med å få den i henne... Det endte faktisk med at hun hadde marerittt om medisinen stakars...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...