Gå til innhold

Jeg veier 85 kg og er 165 cm høy, ja jeg tjukk!! Hvor mye kan jeg forvente å gå ned med lavkarbo diett på 1 uke?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg gikk ned 5 kilo den første uka. Så stabiliserte det seg litt og jeg har nå tatt av 11 kilo siden 1.februar.

Lykke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å jøss, så bra!! Håper på like gode resultater som deg!!!:))

 

Du som er 165cm og 89 kg, jo da ville jeg kalt deg tjukk, feit :)

Jeg er feit, jeg veide 63 kg før jeg blei gravid, da var jeg fin, så må ned dit igjen..

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også 1.65, å var 85 kilo etter svangerskapet. På litt under 12 uker hadde jeg gått ned til 65 kilo. Det var bare trening og omlegging av kosten.

Så er du motivert kan det gå fort! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra :) Jeg veide 95 etter fødsel, 10 kg rant av i løpet av de første ukene.. men de siste 20 kg sitter som støpt ;) Nå skal det sies at det har blitt lite trening og dårlig kosthold, men NÅ skal jeg skjerpe meg!!:)

 

Flere med erfaringer med lavkarbo?

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvom du er FEIT hi,. så betyr ikke det at 20.54 trenger og se like tjukk og feit ut som deg. Noen har mere muskler og større bein bygning enn andre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21:19

 

Hvis man er 165 høy og 89 kg, har man ikke muskler, men fett!;)

 

Det kommer vel litt an på hva man definerer som feit, hva man ser på som feit.

 

ikke HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk ned 2 kg første uka. Så har det gått saktere,har nå gått ned 7 kilo siden 27 januar.

Ikke fulgt kostholdet kjempenøye da.. skeia ut endel :s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er min andre runde med ketolyse. Første gang gikk jeg ikke ned noe de 3 første ukene, så løsnet det endelig.

 

Er på dag 10 av runde 2 nå, har gått ned 3,5 kg.169 høy, 87 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss så bra :) Men uff, håper kg går av før det har gått 3 uker da, da kan jo enhver miste motivasjonen, hvis det tar så "lang" tid :)

Men du er flink da :)

Men si meg, er ketolyse det samme som lavkarbo? Vet at man spiser ingen karbo på ketolyse kuren også, så hva er egentlig forskjellen?

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for det :-)

 

Skal godt gjøres å spise null karbo i lengden :-) Lavkarbo "tillater" opptil 70 karbo pr dag, mens ketolyse har max 15 for kvinner.

 

P.s. Er du medlem av lavkarbo.no? Der finner du masse info, motivasjon, oppskrifter....Alt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja , er det sånn det er ja :)

Tror jeg holder meg til lavkarbo da, tviler på jeg klarer å spise mindre enn 15g karbo om dagen :)

 

Er ikke medlem der nei, skal inn å kikke nå, takk for tips !:)

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke erfaring med dette, men spiser mindre en "anbefalt" mengde karbohydrater til vanlig.

 

Har du et kosthold som er på trynet og sofaen som din beste venn og så begynner å spise sunt og trene samtidig, vil du antaglelig gå ned en god del med en gang. Deretter vil du merke at det "stopper" opp en stund (du begynner å utvikle muskler av trening blant annet, og det veier mer enn fett), men du vil merke at kroppen blir litt spenstigere og du får mer overskudd.

 

Selv om du kanskje får en "kick-start" så er et overhode ikke sunt å gå ned mer enn 1 kg i uken. Kroppen skal tilpasse seg og du vil vel også gjerne beholde den oppnådde reduksjonen på sikt. En gammel "huskeregel" er at det bør ta like lang tid å gå ned som det tok å gå opp....

 

Også diskusjonen om "feit" eller ikke. Jeg er 165 cm høy og svært veltrent. Jeg veier 62 kg. Er ikke skranten og bruker ca 38(av og til 36) i klær.

Forskjellen på "lett" og "tung" beinbygning er vel noe i underkant av en kg så vidt jeg har lest.

 

OG muskler veier absolutt mer enn fett, men jeg vil gjerne se den som veier 85 kg og ikke ser overvektig ut pga muskler - Hallo marit bjørgen er 167 og veier 64 kg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21:06 :

 

Må vel innrømme at det har blitt lite trening og mye usunn mat i tiden etter fødsel :) Men nå er det full skjerpings! Har begynt å trene, og spist nesten ikke karbo i det hele tatt de 4 siste dagene, og har allerede gått ned 2 kg , så jeg er kjempe fornøyd!:) Forventer jo at det ikke går så fort etterhvert, men er jo en kjempe motivasjon med en slik pangstart!:)

 

Hehe, jeg vil også gjerne se den personen som er 165cm høy, og 85 kg, som ikke ser overvektig ut pga muskler!!:) Tror den personen må ha et litt forvrengt kroppsbilde av seg selv ;)

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...