Gå til innhold

Hvordan er det med vekten da jenter?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er i uke 26 og har så langt lagt på meg 7 kilo. Men merker på klær at vekten bare fyker oppover, og ser det spesielt over ryggen og lårene. Tipper at når jeg er på neste kontroll så er jeg over 10 kilo, og enda 3 måneder igjen!!

 

Jeg er ikke plaget med halsbrann eller andre ubehageligheter, bare en hunger som setter inn spesielt om kvelden. Åååhh, har ikke lyst til å slite med så mange kilo pluss i etterkant, men det ser ut til at det går den veien. Dere som legger på dere lite, gi meg noen tips på hva dere gjør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har det helt likt som deg! Uke 26 og 7kg opp! Jeg er ikke bekymret for om jeg går opp i vekt, så lenge jeg passer på å bevege meg litt og være i aktivitet så lenge jeg fortsatt greier det!

Men hvordan ligger du an på grafen om symfysemålene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej

 

Jag är i vecka 25 og har ikke gått upp något ännu. Jag gick dessverre ner allt før mycket i børjan av svangerskapet men nu har jag landat på min starvikt som jag hade innan jag blev gravid.

 

Jag tror ikke man ska fokusera allt før mye på vikten, en del går upp kjempe mye medans andra lite mindre. Huvudsaken babyn mår bra i mammans mage =)

 

Trevlig helg allesammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er samme som deg, er 25+3 og har gått opp ca 7 kg. Ligger litt under på symfysemålet og grunnen til å jeg har gått opp i vekt er nok pga lite mosjon pga et vondt bekken. Får bare håpe kiloene går like lett av som det de gjorde med førstemann. La på meg ca 18kg med han og var nede i normalvekten igjen etter 3 mnd. Ære være amming og trilleturer! ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 28+6 og gått opp 7 kg..

Aldri veid så mye som nå, så er litt rart å gå på vekta! Håper virkelig jeg blir kvitt kiloene etter graviditeten :) ...

Lite mosjon hos meg også, men i følge mammanett sin gravid BMI, følger jeg forventet vektoppgang.?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 26 og har gått opp 9,5 kg! Jeg er utgangspunktet slank, holder meg fortsatt veldig aktiv (trener hver uke), ikke endret kosthold noe særlig, men her strømmer kiloene på. Har fått ganske stor mage, så det meste har heldigvis satt seg rundt magen, men fortsatt en merkelig følelse. Her kan det komme mange kilo. Er likevel avslappet for vet at jeg gjør det jeg kan for å ha en normal vektoppgang med både trening og sunn mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uke 30 og 12 (!) kg opp. la på meg 18 kg frem til uke 37 sist da og spiser aaaltfor mye graps. Heldigvis var jeg veeldig slank før jeg ble gravid igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 25+3 og har vel gått opp en kilo eller to fra startvekta (gikk ned 4-5 kilo først). Men ettersom jeg veier 10 kilo mer i utgangspunktet nå enn da jeg var gravid sist så ligger jeg omtrent nøyaktig der jeg lå sist på samme tidspunkt og da endte jeg jo opp med 22 kilo i pluss... Så jeg antar at kiloene kan komme rennende på de neste ukene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke sikker på hvordan jeg skal regne opp gangen på vekten denne gangen. Siden jeg gikk ned nesten 10 kg i løpet av de 3 første måndene. Nå er jeg 7 kg over start vekten.

 

Men med gutten som jeg fikk for 2 år siden gikk jeg opp nesten 30 kg. jeg mistet de fleste kg etter fødtselen, og resten når jeg kom tilbake på jobb.

 

Jeg hadde mye vann i kroppen på sluten og var veldig mye stille sitting pga bekken løsning.

Jeg har og bekken løsning nå og så det blir ikke mye gåing på meg. Så nå kommer vel kg men de går av igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 29 og har gått opp hele 16 kg! Var slank før svangerskapet og veldig aktiv. Vært mindre aktiv nå etter jeg ble gravid pga ulike årsaker. Spiser sunt - men altfor mye, og da går man opp i vekt uansett:) Har et veldig avslappet forhold til vekt, gleder meg til å kommeg igang med trening etter svangerskapet igjen - og regner meg å gå ned igjen da.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk ned 6-7 kilo i begynnelsen av svanger skapet :) Er i uke 26 nå og de kiloene jeg tok av er nå tilbake, så egentlig har jeg ikke lagt på meg noe som helst :) Håper bare ikke vekten skyter i været nå framover, har jo fortsatt 3mnd igjen :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Æ e i uke 30 å bare gått opp 2 kg, så e vel en av di heldige.

Trudde æ sku legge på mæ masse,pga æ legg veldig fort på mæ.

Men sånn som det ser ut nu så bli d ik mange kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 30 - og har gått opp 5-6 kilo hittil.

Hadde endel kilo for mye fra før, så det gjør ingenting om det går enda senere heretter.. ;-)

 

Kan vel ikke gi deg noen tips, for jeg har vel ikke gått opp spes lite.. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes ikke at 7 kg er så mye jeg HI! Heller normalt. I mange av disse vekt- trådene skriver ofte de som legger på seg lite. Å legge på seg 5-6 kg i hele svangerskapet er vel mer unormalt enn det er å legge på seg f.eks 12 kg!

Selv la jeg på meg 20 kg i de 2 andre svangerskapene . Det var for mye,Med førstemann var det mye vann og med nummer 2 var jeg ikke mobil. (Lå ofte på sofaen)

Nå er jeg i uke 29 og har lagt på meg 8,5 kg. Jeg prøver å spise sunt og regelmessig. Hvis jeg har lyst på noe godt om kvelden spiser jeg frukt og grønnsaker.(Prøver iallefall, men det er ikke alltid like lett)

Og jeg trener 3-4 ganger i uka.Altså vekten øker tross sund livsstil..!

Lykke til!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 30 +1 og har lagt på meg ca 8 kg.

Med førstemann la jeg på meg 20-21 Kg! Men det ser heldigvis ut til at jeg ikke klarer å nå den vekta igjen nå ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 32 nå, og det ser visst ut som om det bare er jeg som legger på meg her inne..

Har lagt på meg 12.5 kg, stort sett bare på magen. Har litt vann i kroppen, likt som forrige svangerskap.

 

Men magen strutter, og jeg er stolt av det!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er i uke 29 og har lagt på meg 15 kilo :) hadde gått 10 kg ned i vekt 4 mnd. før svangerskapet så nå er jeg 5 kilo mer en det som har vært normalvekta mi siden forrige svagerskap for 6 år siden :) er veldig aktiv både på jobb og hjemme så jeg legger tydeligvis på meg allt jeg spiser. Er veldig motivert for å ta det av igjenn etter at prinsessa vår har kommet :) har et år på meg til å passe inn i brudekjolen ;) Men nå skal jeg bare kose meg resten av tiden som er igjenn :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Er i uke 32 og har gått opp 9kg fra startvekt, forrige gang veide jeg det samme som startvekta 2 dager etter fødsel så jeg håper at dette skal gå bra. Prøver å være sunn men man lever jo bare en gang å ;) er 156cm og veide 49kg ved start... Lykketil alle supermammaer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 32 og 5 kg opp fra startvekt. Spiser sunt, men litt mer enn før graviditeten. Spiser hyppige, små måltider, da jeg blir uvel dersom jeg blir for mett. Spiser mye frukt og grønnsaker, og det har en veldig bra effekt på min kropp, gir meg mye energi og lite søthunger..:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt hva jeg var da jeg ble gravid, men antar at jeg har gått opp 14-15 kg. Er i uke 32 nå. Var i utgangspunktet på grensa til å være overvektig, så har vel en større vektøkning enn anbefalt, men jordmora syntes det bare var bra, og ut i fra tidligere erfaringer så bekymrer jeg meg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 32 nå og vil tippe jeg har gått opp 6-7 kg ca, har ikke blitt veid på noen uker da, så mye kan vel ha skjedd til nå, hehe. Hadde lagt på meg 5 kg i uke 28/29.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde gått opp nesten 6 kg forrige time hos jordmor... det er to uker siden, regner med jeg har gått opp rundt 6,5- 7 kg nå...er 33+1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg startet på ca litt over 110, gikk ned til like under 100, og nå er jeg oppe på 125.

 

morroa er at det ser ikke ut som jeg har lagt noe på meg (bortsett fra giga magen), kun magen som har vokse her og fått en del vann i kroppen hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...