Gå til innhold

Ang utbetaling av feriepenger ved endt arbeid? HJELP :)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Min arbeidsperiode blir avsluttet den dagen jeg går ut i permisjon, altså tre uker før terminen min. Jeg har det siste halve året jobbet innenfor skolevesenet, å siden de har så lang ferie får de utebtalt feriepenger som lønn i juni mnd. Jeg har jo da endt mitt arbeid i mai.. vil jeg da få utbetalt feriepenger som vanelig, eller får jeg ikke disse siden jeg lengre ikke er ansatt i den mnd de ellers skulle fått den i? Man kan vel ikke bare miste de? Jeg har jo jobbet meg opp til "ferie" jeg også?

 

Noen som veit? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I skoleverket får man feriepengene i juni når man faktisk jobber, og lønn i juli, når man ikke jobber, hvertfall har det vært sånn de siste par årene i de to kommunene jeg jobber.

 

Du mister ikke de feriepengene du har opptjent rett til å få. På siste lønnsslipp ser du feriepengegrunnlaget for dette året, og så er det vel ca 12% av det du får. Da jeg sa opp min jobb i fjor fikk jeg utbetalt det kommunen "skyldte meg" i feriepenger på januar eller februarlønna i år. Tror du må betale skatt av det hvis du får det utbetalt samme kalenderår som det er opptjent, men her jeg er noe usikker. Det er i hvertfall vanlig praksis at de ikke betaler det ut før neste kalenderår. Men du kan også risikrere at du ikek får feriepenger av det du har tjent i 2011 før i juni 2012.

Det du eventuelt jobbet i denne kommunen i 2010 får du nok utbetalt i juni i år selv om ditt arbeisdforhold er endt nå, eller du får det på siste lønna di hvis du ber om det (tror jeg).

 

Men ring og snakk med lønnsavdelinga i kommunen, så kan du sikkert få de nå hvis du virkelig trenger penger nå. Men som sagt, mulig det må skattes av da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...