Gå til innhold

Ang utbetaling av feriepenger ved endt arbeid? HJELP :)

Anbefalte innlegg

Hei.

Min arbeidsperiode blir avsluttet den dagen jeg går ut i permisjon, altså tre uker før terminen min. Jeg har det siste halve året jobbet innenfor skolevesenet, å siden de har så lang ferie får de utebtalt feriepenger som lønn i juni mnd. Jeg har jo da endt mitt arbeid i mai.. vil jeg da få utbetalt feriepenger som vanelig, eller får jeg ikke disse siden jeg lengre ikke er ansatt i den mnd de ellers skulle fått den i? Man kan vel ikke bare miste de? Jeg har jo jobbet meg opp til "ferie" jeg også?

Noen som veit? :)

Fortsetter under...

I skoleverket får man feriepengene i juni når man faktisk jobber, og lønn i juli, når man ikke jobber, hvertfall har det vært sånn de siste par årene i de to kommunene jeg jobber.

Du mister ikke de feriepengene du har opptjent rett til å få. På siste lønnsslipp ser du feriepengegrunnlaget for dette året, og så er det vel ca 12% av det du får. Da jeg sa opp min jobb i fjor fikk jeg utbetalt det kommunen "skyldte meg" i feriepenger på januar eller februarlønna i år. Tror du må betale skatt av det hvis du får det utbetalt samme kalenderår som det er opptjent, men her jeg er noe usikker. Det er i hvertfall vanlig praksis at de ikke betaler det ut før neste kalenderår. Men du kan også risikrere at du ikek får feriepenger av det du har tjent i 2011 før i juni 2012.

Det du eventuelt jobbet i denne kommunen i 2010 får du nok utbetalt i juni i år selv om ditt arbeisdforhold er endt nå, eller du får det på siste lønna di hvis du ber om det (tror jeg).

Men ring og snakk med lønnsavdelinga i kommunen, så kan du sikkert få de nå hvis du virkelig trenger penger nå. Men som sagt, mulig det må skattes av da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...