Gå til innhold

Hvordan kan jeg klare det??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får en leilighet til 6500,- i mnd, viss jeg vil ha den.Det er ganske sjelden leiligheter som er ledige i området..

Denne jeg har nå er veldig liten- og vi sliter med å få plasert tingene vi har her.. men vi betaler 3500,-

Inntektene nå er:

Overgangstønad: 12,607,-

Barnebidrag: 1380 ,-

dobbelbarnetrygd+småbarnstillegg: 2600,-

Bostøtte: 1750,-

Så skal jeg søke om kontantstøtte i løpet av dagene- siden barnet mitt er fyllt 1år nå.

Er det noen så betaler mye i husleige å får ting til å går rundt??

Hjelp meg..! Kunne virkelig trengt den leiligheten! Men om det ikke går rundt for andre- så må jeg bare innse at jeg ikke har råd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg blir alene nå og får en total inntekt med lønn og diverse stønader fra på 26 400 (får bidrag for to barn)

Husleie på 10 000 og diverse utgifter på 14 000

Det vil si,

inntekt 26.400

utgifter 24.000

Det er da inkl matbudsjett og diverse saker og ting, de resterende 2400 er til sparing evt vinterklær/sko til ungene.

Melina

Skrevet

Jeg har samme inntekt som deg, minus bostøtte, og betaler 6200,- i husleie. Er litt trangt, men det går greit.

Skal heldigvis tilbake i jobb til høsten og da blir det bedre:-)

Skrevet

Hvorfor har du ikke bostøtte?? Får du ikke? eller har du kanskje ikke søkt?

Rekner med strømmen kommer utenom også! Er så usikker her jeg sitter! Hvordan blir det når jenten starter i barnehagen til neste år, har jeg råd til å studere (ta barn og ungdom) for så å bli lærling, eller er det beste at jeg bare stater i en eller annen jobb.

Føler meg som et spørsmålstegn! hehe... Men det trenger jeg kanskje ikke tenke på nå..

Hadde dere villet flytte inn om dere var meg?? jeg har ingen problemer med å spise småmat så lenge jenten får middag- om økonomien er trang en gang i blandt.. for og si det sånn!

Skrevet

Har søkt og fikk avslag. Husleien er for dyr til at jeg kunne få bostøtte.

Jeg har strøm utenom, men vedovn så jeg fyrer mye. Handler stort en gang i måneden, har ikke fasttelefon eller tv. Sparer mye på det. Utover det så har jeg ingen faste utgifter bortsett fra studielån og forsikring.

For meg er det viktig at barnet bor bra. At det er et hus / en leilighet som er godt isolert, som har litt plass, som er uten fukt osv. Så derfor bor vi såpass dyrt for resten som var til leie var noen skikkelige råttkåker og man kan ikke bo i en råttkåk med barn.

17:43

Skrevet

Okei! Rart at noen får - mens andre ikke!

Vet at det er vedovn der. Den er under opp-pussing nå, så fort huseigeren er ferdig med det- så er det bare for meg å flytte inn.

Det er sånn her jeg bor, veldig godt isolert- men er ikke pusset opp noe som helst siden 70tallet.. Det kan man se på alt av tapet til gulv.

Kanskje jeg får det til å gå rundt jeg også da. Nå ser jeg litt lettere på det.

Må vertfall snakke med dem som har med bostøtten og gjøre. finne ut om jeg får bostøtte!

HI

Skrevet

18:36

Hvilken kommune bor du i?

Jeg har og "for dyr" husleie, men det betyr bare at jeg får bostøtte etter makssatsen til kommunen.. Hmm, var rart det der.

Til HI:

Jeg har samme inntekt som deg, og betaler 7500kr i mnd. Vi klarer oss greit. Lever ikke i luksus, men har alt vi trenger og mat på bordet.

Skrevet

Hadde det samme inn i mnd for et par år siden, før jeg var ferdig utdannet og fikk fast jobb. Betalte da 8000 i leie, og det gikk greit det.

Skrevet

Jeg har nesten lik inntekt som deg men får ikke bostøtte, isteden har jeg stipend og lån og vi klarer oss helt fint.

Har en husleie på 6500 i mnd og i tillegg strøm på ca 500 i mnd.

trangt noen mnd men vi klarer oss fint.

Skrevet

Tusen takk for svar fra så mangen!! :)

Idag var vi å så på leiligheten, og siden den er under opp-pussing og resultatet av arbeidet hørtes bra ut- så takket jeg JA!

Har reknet på utgiftene og inntektene og har kommet frem til at vi har 7-8000,- i mnd til mat og klær å leve på når utgiftene er betalt :)

Nå gleder jeg meg til oktober og flyttingen starter!

Hilsen en lykkelig alenemor!!

Skrevet

Gratulerer ;)

Vil bare si at vi er (foreløpig) en familie på 5 og bruker ca.6500kr på mat, klær, lege, medisiner, klær, husholdingsartikler, buss osv. pr mnd

Så dere kommer nok til å klare dere kjempe bra ;)

Skrevet

Hei! :) Dette klarer du:).

Selv er jeg studentmor og inntektene er:

Lån/stipend: 6200

Kontantstøtte: 660

barnetrygd: 970

samboers inntekter: 15 000-17 000

Så klarer jeg det så klarer du det;). Selv drømmer jeg om alenemorbidrag:P (da samboer ikke tjener så mye)...

Men vi klarer oss allikevel vi:).

Utgifter:

Boligån: 3500

Fellesgjeld: 3500

Barnehage: 2000

Transport: 500

Strøm: 1500

Bidrag til røde kors/plan/leger uten grenser: 500

mat: 2000

Klær: 3000(ja, her synder vi endel, minsten trenger gode klær/sko til barnehagen)

forsikringer: 500

treningssenter: 400

Inntekter: ca. 23 000

Utgifter: ca. 17 000

Skrevet

Men hva er det du har i utgifter? Nå har du jo 14 800 etter at husleie er betalt, og det er jo egentlig mye. Du får jo 3000 mer i husleie, men kontantstøtta er jo på over det, så da har du 15 100 etter at husleia er betalt.

Skrevet

Jeg har reknet på dette selv, så det spiller ingen rolle nett nå; vi kommer til å klare oss greit! :)

Utgiftene er dei vanlige utgiftene dei fleste har: internett,strøm, forsikring, mobilrekning blandt annet :)

HI ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...