Gå til innhold

Har dere fortalt nyheten til noen?? ;) håper på svar :)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi lurer nemlig på om vi rett å slett er nødt, da jeg nå er hjemme i ulønnet perm og må begynne å jobbe tidligere enn planlagt for å opparbeide meg ny kvote :P vi trenger derfor hjelp til pass av snuppa vår som dessverre ikke har barnehageplass før til høsten!

Men så er vi sååå usikre på om vi bør si d så tidlig!?? Er bare 6+2 i dag... Første legetime 4 mai.. Mn vi ser for oss at jeg allerede da bør ha kommet meg tilbake i jobb!

Litt i villrede over dette!!

 

Hååååååper noen tar seg tid til å svare! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har sagt det til en nær venninne og moren min. Jeg bare klarte ikke å la være. :-) Ellers tenker vi å vente med å si det til de 12 ukene er gått (er 5+1 nå), bortsett fra at jeg må si det til sjefen min fordi jeg er utsatt for en del ting på jobben min som jeg må tilrettelegge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sagt det til 2 venninner og mamma...

Syns ikke det er noen mal på hvem det skal fortelles til eller ikke.

Så lenge det føles trygt uansett hvordan det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare til den ene søsteren min. Holder hemmeligheten noen uker til fordi vi ikke vil at barna skal vite det så tidlig ifall det går galt. Veldig vanskelig å holde seg forøvrig. Det blir nok en stor overraskelse for resten av familien grunnet vår alder og at vi har så store barn fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fortalte det til foreldrene mine og den eldste datteren vår i dag, og det synes jeg er helt greit! Jeg er 7 uker på vei i dag.

Skjønner at noen kan synes det er litt dumt å fortelle det så tidlig, men jeg tenker at hvis noe skulle skje så har jeg da støtte i mine nærmeste!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei

Jeg har denne gangen ikke fortalt det til andre enn søsteren min, er 6 uker på vei nå. Jeg har to barn fra før med helt uproblematiske svangerskap, ble gravid tidlig i fjor sommer, overlykkelig etter å ha forsøkt i 5 år, fortalte det til endel fordi jeg klarte ikke la være. Dessverre msitet jeg spiren og det var litt vanskelig å svare alle som spurte hvordan det gikk, at det dessverre hadde gått galt. Nå er jeg heldigvis gravid igjen. Og det kjennes mye greiere denne gangen og har en annen magefølelse på at nå går det bra, men har ikke sagt det rundt denne gangen. Har tenkt å vente til rundt 17. mai, da er det 9-10 uker

Men lykke lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har fortalt det til pappan selvfølgelig:) Jeg vil ikke fortelle det til noen før 12 uker. Sist gang hadde jeg et sabla mas fra mora og faren min om de ikke kunne få fortelle det videre til slekt og venner. Det var jeg veldig ukomfortabel med. Hadde ikke forventet et slikt mas. Pappa ringte flere ganger i uka for å mase og mase.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mista i ma i februar, da jeg var 9+1. Da visste flere det...

nå er jeg 4+6, og mine foreldre og svigerforeldre vet, pluss ei god venninne som også prøver. Jeg har valgt å fortelle disse, for om det går galt igjen trenger jeg noen å prate med!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sagt det til pappaen min og mine søsken, og noen få gode venninner. Nå i påska får svigers også høre nyheten. Er i 8.de uke nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Vi har fortalt det til et vennepar og foreldrene mine. Men det spørs hvor lenge vi klarer å holde det for oss selv så veldig lenge. er så glade og gleder oss kjempe masse :D

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fortalte det til mamma samme dag som sambo fikk vite det, min bror, stefar, svigermor og bestemor vet det..

 

Så har egentlig blitt endel som vet det alt =s, men jeg har tidligere fått beskjed om at det var mulig at jeg ikke kunne få barn, så overraskelsen var ganske stor når testen var positiv og arbeidsuhellet var et faktum (men selvfølgelig hjertelig velkommen lille spire).

 

Så jeg måtte vel bare få sagt det til de nærmeste for å få det til å gå opp for meg selv også, men sliter fortsatt med det.

 

Er 6+3 i dag og verker i hendene etter å kunne fortelle det til alle og enhver egentlig, gleder oss masse =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Ja. Min bror, mamma, pappa, nærmeste kusine og ei venninne. Min mann fortalte også svigers. Tror hans bror skal få vite det imorgen. Jeg har veldig lyst å dele "hemmeligheten" med mange fler, men holder med enn så lenge. Ja, tror noen av min slekt får vite det imorgen når jeg ringer og gratulerer "god påske"..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har vi sluppet bomben til alle våre nærmeste. De kommende besteforeldrene, onklene, tantene og endel til. For oss passet det seg sånn siden vi bor så langt unne til vanlig. Da vi dro hjem på påskeferie falt det seg naturlig å fortelle. Er forresten i niende uke :)

Alle reagerte heldigvis positivt, særlig bestemødrene. Den eneste som var litt tilbakeholden var svigerfar, men han blir nok med på gleden når den vesle er født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fortalt det til ett vennepar vi, venter noen uker til før vi forteller det til ungene og foreldrene våre.

 

Blir nok en stor overraskelse her også. Besteforeldrene er nok temmelig "sikre" på å ikke skulle få flere barnebarn, men så feil kan de ta :) Gleder meg masse til å fortelle de og vet det kommer til å bli veldig veldig glade alle sammen :)

 

Når har dere tenkt å fortelle det til ungene?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke sagt det til noen enda. Er i uke 7 nå. Bare vet at foreldrene mine kommer til å ta av totalt når jeg forteller det, så jeg gruer meg litt. De har ønsket seg barnebarn og maset i mange år nå tihi. Kommer til å bli ett styr. Har holdt det skjult med jukserødvin i noen uker nå, men tror ett par har mistanker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke fortalt noe til noen. Tror det blir mye glede når nyheten slippes. Lider imidlertid litt under valgets kval. Synes ikke at jeg kan si det til bare mine foreldre - tenker at jeg da må fortelle det svigers også. Og det kommer til å bli veldig koselig - det er bare det at jeg er veldig usikker på om svigermor klarer å holde tett. Mamma, pappa, lillesøster og storebror er det overholdet ikke noe propblem med, men jeg synes altså at vi ikke kan fortelle det til bare dem. Blir "urettferdig" liksom. Og så har jeg fryktelig lyst til å fortelle det til ei venninne som også prøver, men jeg synes jo at mamma må få vite først.. Åhh!! ..men som jeg skriver i et annet innlegg her - kjenner ikke at jeg er gravid, så jeg klarer ikke helt å tro det selv om testen var positiv på søndag kveld. Ønsker veldig gjerne å høre deres meninger jeg også!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! er i uke 9-11 nå, og foruten pappaen har jeg fortalt det til de jeg jobber sammen med fordi jeg sliter med blodtrykksfall og blir rimelig svimmel - nesten på grensen til å besvime... Kommer ikke til å fortelle det til flere før vi har vært på tidlig UL, for å få stadfesta litt bedre hvor langt jeg er på vei. Regner med at det skjer i slutten av mai, håper på det i allefall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...