<3 lillegull <3 Skrevet 14. april 2011 #1 Skrevet 14. april 2011 Hei:) Er 7+4 på vei. Er allerede sykelemdt pga en ubeskrivelig kvalme, brekkninger og oppkast. Puppene vokser og verker så det holder, og jeg kunne sovet 24 timer i døgnet, magen er tregere enn før også. Ser her inne at mange allerede har fått kul på magen når de er like langt på vei som meg,og blir litt bekymret. Jeg er lita og tynn, og ingen kul har meldt seg? Er det noen som har erfaring med hvor lenge disse gravidtegnene kan vær tilstede, dersom det er noe galt? Skal på tidlig ultralyd i uke 10, så det blir både spennende og nervepirrede....Håper det er en liten spire som vokser der <3 Takk for alle svar
Sinnataggen_lykkelig <3 Skrevet 14. april 2011 #2 Skrevet 14. april 2011 Jeg er 11+4 og har ikke mer enn min egen mage Jeg så på litt magebilder på nett, og det varierer veldig. Noen har stor mage i uke 12, andre har samme str i uke 25. Tror ikke du skal bekymre deg for str på magen så lenge du føler deg gravid.
nica78 Skrevet 14. april 2011 #3 Skrevet 14. april 2011 Med min første graviditet syntes ikke magen før jeg var godt inn i 4 mnd. Men denne gangen synes det, spesielt den siste uka og nå er jeg 10 uker på vei. Jeg er helt sikker på at du ikke trenger å bekymre deg. Lykke til på UL:)
Miss Hemingway Skrevet 14. april 2011 #4 Skrevet 14. april 2011 dersom du tenker logisk så skal vel spiren din være rundt 10 millimeter lang og det er 5 uker til livmoren vokser over skambeinet. Den eneste grunnen til at folk har mage så tidlig er luft. 3., 4. gangs gravide osv får tidligere mage fordi magemusklene allerede er skilte, men første gang kan det gå veldig lenge før man ser antydning. De som er førstegangs som har mage nå er veldig oppblåste, og det er ingenting å trakte etter
Gjest Skrevet 14. april 2011 #5 Skrevet 14. april 2011 Jeg er 9+5 i dag og det ser ut som jeg har mage. Men det er bare luft... Til og med mamma måtte borti magen; "Har du fått en liten mage alt?" Neida, det er gammelt fett og luft Jeg gleder meg til den skikkelig magen kommer, så jeg slipper å skjule den. Men jeg er av den typen som kan blåse opp magen og se ut som jeg 5 mnd på vei utenom graviditet også da:) Tror ikke det er noe galt med den lille i magen din. Ta det med ro og ikke bekymre deg!
<3 lillegull <3 Skrevet 14. april 2011 Forfatter #6 Skrevet 14. april 2011 Takk alle der for flotte svar Utrolig hvor godt det gjør med noen kloke ord fra dere
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 14. april 2011 #7 Skrevet 14. april 2011 Tror du bare skal være glad det ikke er noen mage.. Den magen som kommer så tidlig som nå (jeg er 6+5) er ikke gravidmage, den er full av luft og ser bare kvapsete ut (tykk altså) Normalt har jeg nesten flat mage, men denne lubbenmagen kunne jeg vært foruten!!! =)) Gravidmagen kommer nok, men ofte ikke før nærmere uke 14-16.... på de fleste jeg kjenner ihvertfall =))
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 14. april 2011 #8 Skrevet 14. april 2011 Jeg fikk ikke mage før jeg var nesten halvveis (er også lita og tynn), og jeg skal love deg den ble stor nok innen svangerskapet var over! Man får ikke mage pga den voksende spiren så tidlig. De som får "kul" i første trimester gjør det pga oppblåst mage o.l. Dette går nok helt sikkert fint :-) Lykke til videre!
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 14. april 2011 #9 Skrevet 14. april 2011 (Magen min ble forresten så stor til slutt at jeg fikk brokk og må opereres... :-
foxari Skrevet 14. april 2011 #10 Skrevet 14. april 2011 Gratulerer,det er ikke noe å bekymre seg for,ikke vanlig med mage så tidlig,men mange blir litt oppblåst,så derfor viser magen litt mer.Jeg er 8+3,og dette er mitt andre barn,viser ikke noe på meg heller,ikke tidlig på dagen,men på kvelden blåser den seg opp.Er også veldig kvalm. Med mitt første barn,var jeg like flat når jeg var 13 uker,men så begynte det å vokse.Men holdt det da skjult til jeg var 19 uker på vei,og mange kunne ikke ane at der var noen mage!Så lykke til videre!
spire nr fire ♥ Skrevet 14. april 2011 #11 Skrevet 14. april 2011 Tror det er helt normalt at magen ikke begynner å vise før du er lenger ut i svangerskapet når det er første gangen. Med min første begynte ikke magen å vise før jeg var 18-20 uker på vei! Men livmoren blir vel aldri så liten som den var, og i senere svangerskap er kanskje magen litt slappere også. Med nr 2 og 3 fikk jeg mage tidlig (uke 7-8-9), men dette var vel mest at jeg var oppblåst. Den ordenlige gravidmagen kom senere. Nå er jeg 7 uker på vei med nr 4 og er litt oppblåst, men ser ikke akkurat gravid ut, heldigvis:) Du er nok helt normal:) Lykke til med graviditeten!
tingeling<3 Skrevet 14. april 2011 #12 Skrevet 14. april 2011 kan hende du har bakovervendt livmor slik som meg, da kommer ikke magen helt enda. alt er helt sikkert bra, så prøv å slappe av. Jeg var også bekymret, og var på ul på onsdag, og fikk vite at det var på grunn av livmora, forstod når jeg fikk se at den var så langt bak at avstanden fra livmora og frem til bukveggen var ganske stor. Jeg er foresten 11 uker, så det er nåkk ingen fare med deg =)
mia engel&fia frøken Skrevet 14. april 2011 #13 Skrevet 14. april 2011 hei. det er nok ikke noe å beskymre seg for noen popper magen tidlig og andre ser men ikke før 6mnd er gått
m@ms Skrevet 15. april 2011 #14 Skrevet 15. april 2011 Min erfaring tilsier at kulen kommer fortere dess flere svangerskap du har vært gjennom. Med førstemann måtte jeg begynne med mammatøy i uke 24, men andremann i uke 20. Hvis ikke du er mer enn 7+4 uker ville jeg ikke bekymret med det minste for manglende kul Husk spiren ikke er noe særlig større enn tommelfingerneglen din, så den krever ikke den helt store plassen enda. Lykke til med spire og UL
Lillefisk Skrevet 15. april 2011 #15 Skrevet 15. april 2011 er 11+1 og kun litt oppblåst- ikke noe gravidmage her. Sist kom magen rundt uke 14-15 og jeg er også lita og tynn :-)
L ;) Skrevet 17. april 2011 #16 Skrevet 17. april 2011 kan jo bare tenke deg... fosteret er jo bare 1,5 cm stort!!! er ikkje så vanskelig å gjømme seg inni magen då men er vel veldig forskjellig fra person til person.. men dei som ser noke allerede, er vel mest luft og oppblåste
Lotte_71 Skrevet 18. april 2011 #17 Skrevet 18. april 2011 Takk til deg som startet dette innlegget..... Takk til alle som har svart..... Jeg kjente jeg ble rolig her Tusen takk )
<3 lillegull <3 Skrevet 20. april 2011 Forfatter #18 Skrevet 20. april 2011 Hei igjen Dere hadd nok rett Har vært på tidlig UL i uke 8+3 i forbindelse med at de har oppdaget moderat celledeling hos meg. Lillegull har det bare fint, og hjertet slo som bare det <3 Den lille var til og med større enn først antatt, så nå tar jeg det rolig og nyter at det sakte men sikkert, nok vokser frem en mage etterhvert Takk til dere alle <3
Gjest yrild Skrevet 20. april 2011 #19 Skrevet 20. april 2011 Søte deg :-) Hvis de har mage når de er 7+ er de kun oppblåst eller fulle av vann... Du høres gravid ut så det holder :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå