Gå til innhold

Ønskeliste litt utenom det vanlige?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange som spør hva vi ønsker oss, syns dette er litt vanskelig (ja, jeg vet, luksusproblem).

Vi har en ønskeliste på tilbords og skal lage en på kitchen. Men det er ikke så mye vi trenger, så det blir ikke så veldig mye på listene..

Hva ønsker dere dere utenom servise og sånne ting?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi gifter oss neste år og vi har alt det vi trenger...Vi kommer til å ønske oss kun penger =)

Skrevet

Oi... Hadde det stått kun penger på ønskelista, så hadde jeg kjøpt noe som ikke kunne byttes, på pur trass.

Skrevet

Skal man ønske seg ting når man ikke egentlig trenger noe da? Bedre å få penger så man kan kjøpe seg noe stort som man ikke har råd til.

Skrevet

Vår liste på Kitch´n ble også veldig liten. Kjøkkenskapene er fylt opp til randen og vi trenger ikke mer service rett og slett.

Vi er friluftsmennesker og vi har laget en liste på Sportsnett over ting vi trenger. I tillegg skal vi sette opp garasje i sommer og har skrevet opp gavekort på Byggmakker og lignende...!

Så JA, jeg mener det er mulig å lage en ønskeliste utenom det vanlige.

(i tillegg har vi skrevet at vi synes det er en gave i seg selv at gjestene kommer... særlig siden mange kommer utenlands fraI!

Skrevet

Ei jeg kjenner kjøpte en skikkelig drill. Viste at brudgommen trengte dette da brudeparet renoverte et gammelt hus og brudgommen hadde klagd på drillen sin.

Vet også om et par som fikk en verktøybenk. De hadde alt de trengte til hus og hjem, mannen sa på spøk at de ønsket seg verktøybenk og det fikk de. Og hvorfor ikke. Dette var jo noe han ville ha brukt penger på ellers uansett.

Skrevet

Epletre :) Leste det her inne, og syns det er en utrolig koslig gave(hvis man har hage da). Jeg(vi) kommer til å ønske med det når jeg(vi) skal gifte meg(oss)

Skrevet

Da vi giftet oss i sommer, hadde vi bodd sammen i over 10 år så vi hadde det meste, Vi hadde funnet litt som vi hadde på en liste hos Tilbords, ellers så ønsket vi oss penger og gavkort. Vi fikk over 22 000 tilsammen i gavekorter og penger, ellers så fikk vi masse finne gaver utenom, vi byttet kun en kniv.

Fikke høre av veldig mange at de synes det var veldig greit med gavekort ønske.

Skrevet

Hva er så galt med å ønske seg penger? Vi har bodd sammen i 7 år og vi har alt vi trenger..

Vi kommer til å bruke en del penger på bryllupet (gifter oss i praha) .

Skjønner ikke helt vitsen med å kjøpe noe som en ikke trenger...

Vi har alltid gitt penger i bryllupsgave å ser ikke på det som noe problem

Skrevet

Her var det masse gode tips! :)

Vi skulle hatt skikkelige turklær begge to, har vært litt redd for at det var dumt å ønske seg gavekort på sportsbutikk. Men da tror jeg ihvertfall vi gjør det :

HI

Skrevet

Vet at endel mennesker kvier seg for å gi kontanter av en eller annen grunn. Da vi giftet oss ifjor fikk vi pengegaver av den nærmeste familie, rundt 10 000,- tilsammen som vi kjøpte noen bilder/ kunst, samt satt på reisesparekonto (vi drømmer om tur til Australia). I hus med stor hage ønsket vi oss gavekort på Plantasjen, fikk 8-9000,- herfra, fint når man skulle kjøpe busker, roser etc.

Av den nærmeste vennegjengen fikk vi gassgrill, det var supert. Ellers gavekort fra Maxbo og IKEA som alltids får bruk for (dette hadde vi ikke på ønskeliste da)

Er ikke enkelt å ønske seg ting når man er godt voksen og etablert nei, men det er jo helt klart et luxusproblem - lykke til!

Skrevet

Penger: Nei

Gavekort: Ja

Jeg gir ikke penger i bryllupsgave, jeg har ikke sansen for å være med og sponse de mest luksuriøse og helt meningsløse bryllupsreiser.

Skrevet

Skjønner ikke helt hvorfor man ikke skal kunne ønske seg penger, eller gi bort penger. Det betyr jo ikke at man sponser en ekstravagant bryllupsreise. Vi ønsket oss penger, vi fikk penger. Det betydde at vi kunne betale for eksempel bryllupsalbumet, eller dansegulvet, osv. med dette. Vi ønsket oss også gavekort, og ettersom gavekortene ikke var nok til å dekke hele sofaen vi ville ha, kunne vi bruke noe av pengene på det også.

Vi trengte en del servise, men vi hadde også ønsker som gavekort på maxbo, ikea, plantasjen, osv. Vi fikk en flott rhododendronbusk som vi ble kjempeglad for :)

Alternative gaveønsker er jo bare bra spør du meg!! :)

Skrevet

Vi har alt vi trenger og velger derfor å ønske oss reise gavekort og penger siden jeg straks starter for meg selv.

Skrevet

Vi hadde bodd sammen i flere år, og hadde egentlig det vi trengte av servise og "vanlige" ting man ønsker seg i bryllupsgave. Vi ønsket oss kun penger. Fikk en del av det, men også mange andre fine gaver. Fikk 7 karafler, så de ble byttet til vannglass og ny kaffekanne, ellers beholdt vi resten. For pengene fikk vi betalt en del av gildet, kjøpt garasjeport og nye ytterdører til huset. =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...