Anonym bruker Skrevet 14. april 2011 #1 Skrevet 14. april 2011 Har kun gått til jordmor på mine kontroller i dette svangerskapet. På 2. eller 3. kontroll tok hun opp det med farskap, og sa at det skulle ordnes før fødsel (sist jeg fikk, var det etter fødsel sambo fikk et papir dytta oppunder nesen i det sekundet vesla var ute ] ). Så klart, var ikke noe problem det, sa vi. Også lo hun litt og sa "Hvis dere bare hadde gifta dere før dere fikk barn, så hadde dere sluppet dette papirarbeidet. Hehe, hinte hint!". Vi tok det bare som en spøk, og lo høflig med. "Tja, det er ikke alle som har planer om å gifte seg" sa sambo høflig, også gikk vi, siden kontrollen var over. Den der kommentaren med "giftemål" har vi fått på hver eneste kontroll siden! Jeg er så lei av at hun ikke kan holde kjeft om det. Jeg gir meg blaffen i hva hun synes om ekteskap osv, VI har ikke samme tankegang. I dag var min søster med på kontroll siden sambo hadde jobb, og hun ville være med for å se hva som skjedde og lytte til fosterlyden. Jordmor spurte hvor sambo var, og jeg sa at han var på jobb. Hun smilte og sa at "ja, far må nesten jobbe for å kunne sørge for dere", før hun henviste seg til søsteren min og sa videre "Jeg har hintet til ekteskap for disse to lenge nå, kanskje du klarer å overtale dem", og lo. Søsteren min så på meg og smilte usikkert. Jeg derimot, skulte på jordmor et par sekunder før det sprakk. Jeg ba henne holde munn og slutte å mase om ekteskap. Vi sa i fra første gang at vi ikke har planer om det. Hun har ingenting med det å gjøre, og vi finner det ubehagelig at hun maser ("spøker") om det. Hun ble så klart snurt, og snudde seg mot dataen mens hun mumlet at "unge nå til dags eide ikke respekt for gamle tradisjoner". Jeg fikk nok da, takket for meg og sa at evt overtidskontroll kommer jeg til å fikse selv. Også gikk jeg, med søster på slep. Argh! Jordmødre. Er det ikke det ene de maser om, så er det faen meg det andre..!
Anonym bruker Skrevet 14. april 2011 #2 Skrevet 14. april 2011 He he, hadde også blitt irritert. Det har hun faktisk ikke noe med. Godt du sa ifra:-D
Snuskomrusk Skrevet 14. april 2011 #3 Skrevet 14. april 2011 Hahaha respekt til deg som sa fra! Godt gjort
Anonym bruker Skrevet 14. april 2011 #4 Skrevet 14. april 2011 Vet du hva, dette synes jeg var et alvorlig overtramp, og jeg ville absolutt gått videre med dette. Jeg vet ikke hvem man kan klage til, men jeg tror faktisk jeg ville ringt/møtt opp på kontoret til jordmoren og selv forklart at du synes det var så slvorlig at du vil klage henne inn og få henne til å gi deg informasjon og hvem du kan klage til. Kanskje hun da forstår at dette ikke er hennes "buisness"!
Anonym bruker Skrevet 14. april 2011 #5 Skrevet 14. april 2011 Jeg tolket vel dette mer som en koselig jordmor som mente dette bare godt..Syns du overreagerer, du kunne sagt ifra på en hyggelig måte
Anonym bruker Skrevet 14. april 2011 #6 Skrevet 14. april 2011 Når vi sa fra første gangen at vi ikke hadde planer om det, så synes jeg hun burde respektere det. Og utifra stemmen hennes, er ikke hun mye begeistra over folk som får barn utenom ekteskap. Du synes kanskje jeg overreagerer. VI har ikke planer om å gifte oss, og når hun ikke skjønte det når vi sa i fra første gangen, får hun bare godta at jeg sier i fra på en måte hun skjønner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå