Gå til innhold

Vektøkning rundt uke 34.. Normalvektige i utgangspunktet.


Juni1180

Anbefalte innlegg

Jeg er i uke 34 nå og har gått opp fra 66 til 81 (er 1.70) altså 15 kg :)

Jeg har tre kg å gå på om jeg ikke skal overskride de forrige svangerskapene, hehe. Har gått opp 18 begge gangene, og alle ned igjen etter seks uker. Takk og lov for fet morsmelk ;)

 

Hvor mye har dere gått opp hittil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er akkurat 33 uker på vei, og har gått opp 7,5 kg. Fornøyd med det! Var 51 kg i utgangspkt og 164 cm høy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 32 nå og gått opp 11 kg fra startvekt. I utgangspunktet er trivselsvekta mi 5 kg lavere enn startvekt, så jeg regner litt ut fra den også;) Med de to andre har jeg gått opp 20kg fra trivselsvekta, så da har jeg 4 kg å gå på nå de siste 9 ukene:s Tar laaaaaang tid fra fødsel og til jeg er nede i trivselsvekt igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går over i uke 33 i morgen og har lagt på meg 8,5 kg. Veide 64 da jeg ble gravid,og er 174 høy. I de to forrige svangerskapene la jeg på meg 10 kg totalt, men da hadde jeg 7kg mer å gå på i startvekt! Har også vært heldig, kg har rast av etter fødsel. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

Jeg har termin 4.juni og har gåttt opp fra 59 til 68 altså 9 kilo (1.69høy). Det er mer enn det jeg hadde gått opp med de to andre på samme tidspunkt så det blir vel totalt sett mer denne gangen. Gikk opp 11 med første og 16 med andre. Synes det var vanskeligere å gå ned etter andremann, selv om jeg har fullammet begge til omkring 6mnd.

Håper jeg blir kvitt kiloene forholdsvis raskt, men jeg ser litt mørkt på bikinisesongen denne gangen....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk ned 8 i starten, og har til nå lagt på meg disse 8 igjen. Den dagen jeg rundet 33 uker (dvs igår) var jeg akkurat på staervekta igjen. Sist la jeg på meg mest etter uke 33, så er spent på hvordan det blir fremover nå. Har fått veldig mye vann i kroppen, og mer skal det vel bli. Fordelen er jo at det renner fort av igjen etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeger 32 uker i dag og har lagt på meg 4.5 kg. Har ikke så god matlyst,så det er kanskje derfor?

Blir spennende og se hva som skjer de neste 6-8 ukene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er uke 32+ i dag og lagt på meg 6,5 kg(180cm). med førstemann la jeg på meg 10 kg totalt, tror det blir lignende denne gangen eller litt mer! Trøster meg at det er sommer og trilleturene blir lange!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det ikke bare er meg! (selv om de fleste svarene er lite oppløftende...)

 

Jeg er i uke 33 i morgen og har gått opp 13 kg til nå... fra 61 til 74 kg (165 cm) La på meg lite i begynnelsen og fik et håp om at dette svangerskapet skulle gå litt bedre med tanke på vektøkning enn de andre to, men jeg tok nok feil der... har lagt på meg 22 og 20 kg med jentene mine, og nå kommer gutten, så kanskje jeg ender på 18 kg? *håpe, håpe*

 

Meeen, så skal det være sagt at jeg startet ved en litt ny "startstrek" denne gangen også, så har en del å jobbe med i permisjonen. En del av kiloene raser nok av som sist og så må jeg slite med resten... Satser på en nyyydelig sommer/høst med MASSE turgåing ;-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 opp her, litt urolig for det, for forrige gang var det 9 kg i løpet av hele svangerskapet...men satser på at babyen suger ut fettet med morsmelka jeg og =). Lurer på om det er forskjell på vektøkning og kjønnet på babyen...? Vet ikke hva dette blir, men forrige var gutt...noen som har hørt om man legger på seg mer med jentebabyer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magdalena: Jeg har gått opp likt som deg nesten. Gikk opp 10 kg i forrige sv.skap, fikk gutt. Denne gangen har jeg gått opp 13 kg allerede. Venter gutt denne gangen også. Har hørt at det er mer vanlig å gå opp mer i 2 sv.skap. Dette får vi bort vettu ;) Godt det enda er bart ute noen mnd til etter at vi har født, så vi kan gå mye turer ute! Lykke til alle sammen!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 33+6 og har gått opp fra 59 til 73,5 (14,5 kg) er 169. Synes ikke dette er så ille, men føler meg stor og ubevegelig grunnet en del vann overalt. Jeg er litt sånn at jeg nesten har lyst å legge på meg mest mulig.. sist ble jeg så inmari tynn og skranten av å amme og gikk helt ned til 54-55 kg. Regner med at vekta ikke slutter å stige og at jeg nok kommer til å ende på ca 80 som sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 35+1 og har gått opp fra 62 til 75kg. Er 165cm. Regner med at jeg ender på 77kg som sist. Rakk ikke å gå ned alle kgg fra forrige svangerskap så har et håp om å gå tilbake til utgangspunktet om et års tid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 34 og har lagt på meg 17kg. Er 1,75m og startet på 68,5kg. Litt mer enn forrige gang, og startet ca 10kg lavere enn sist.. Så krysser fingrene for a kiloene går raskt av med trilling og amming denne gangen også :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la på meg 27 kg ved forrige svangerskap..

Nå har jeg lagt på meg 18, er i uke 36. Hadde ikke fått av meg alle kiloene fra forrige gang.. Har allerede en avtale med personlig trener etter sommeren.

Er 175 høy, håper ikke vekta bikker 100 denne gangen... Mye vann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...