Anonym bruker Skrevet 13. april 2011 #1 Skrevet 13. april 2011 Håper at noen av dere som mottar barnebidrag kansje kan litt mer om det enn hva jeg kan. Bf har ingen kontakt med barnet og har heller aldri hatt noe kontakt,sist jeg visste fikk han penger fra sosialen, dette er ca 2 år siden. Nå går snuppa i barnehage. Så lurte på om jeg kansje burde kontakte nav og se på om han har fått seg jobb og at da eventuelt må betale mer? Er det mulig at han fortsatt lever på sosialen? Og hvordan er det når man lever på sosialen, må man betale noe i barnebidrag da eller slipper man unna pga lav inntekt? Jeg får forskudd betaling fra nav. Klarer meg egentligt fint uten mer penger fra han, men synes likevel at det blir rett at han betaler det han må, vertfall om han nå jobber. Tenkte og spørre min x svigersøster om hun vet om han jobber nå eller ikke.
Anonym bruker Skrevet 14. april 2011 #2 Skrevet 14. april 2011 Om han lever på sosialstønad vil jeg tro han regnes som ikke bidragsdyktig, men du bør selvsagt sjekke om han kan ha fått seg en jobb siden den gang. Sosialstønad er jo i utgangspunktet ikke noe man skal leve på over tid.. Du kan jo evt sjekke skattelistene når de kommer - evt snakke med din x svigersøster som du selv foreslår..
Anonym bruker Skrevet 14. april 2011 #3 Skrevet 14. april 2011 Om han så nettopp har fått seg en jobb, så er det sikkert ikke så dumt å gå inn med dialog, med å bli kjent, og ikke bare hamre inn med et bidrags krav. Om du ønsker en far som er tilstede for barnet ditt er det viktig å bygge broer, og ikke bare bryte ned. Det dreier seg om å tilgi og å se fremover. Det er rett og rimelig ovenfor barnet at det skal ha kontkat med sin far. Om du tar kontakt på den måten, så finner du jo ut om han har fått seg jobb eller, ikke. Dessuten kan det inspirere han til å få jobb. Hvorfor mottok denne mannen sosialstønad? Hvorfor jobbet han ikke? Rus, psykiatriske problemer, ande skjulte diagnoser som gjorde det vanskelig for han å være i arbeidslivet? Her er stikkordet å bygge opp, og ikke bryte ned. Ikke bare kreve, men oppmuntre til kontakt sammen, og å kunne bli kjent med barnet sitt. Det bidraget foreldre gjør anstikt til ansikt med barna sine, er faktisk mye viktigere og bedre for barna, enn det økonomsike bidraget.
Anonym bruker Skrevet 14. april 2011 #4 Skrevet 14. april 2011 08:45 Dette må være dagens dummeste! Hvor dum går det egentlig an å bli? Selv om det står mye fint i fagboka di kan ikke det alltid overføres til en situasjon i virkeligheten..Det er vel en grunn til at de ikke har kontakt. Det var jo ikke det hun spurte om, hun hadde et spm angående bidrag. Hvem er du til å fortelle henne hva hun skal gjøre, finne på egne historier og løsninger? Hjelpes, du mangler jo helt tydelig noe viktig.
Anonym bruker Skrevet 14. april 2011 #5 Skrevet 14. april 2011 08:45 hahahahahahah!!!!! Fyren vil ikke ha noe med barnet og gjøre ei heller og betale bidrag... Jeg kan vel gjette meg til at grunnen til at han ikke har noe med barnet og gjøre er at han rett og slett ikke har noe interesse for det. Og selvsagt er det fint og slippe unna bidrag! HI: Gå til nav og søk om bidragsendring. Har han økt inntekt så får du økt bidraget om han ikke har det så så får du ikke det...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå