Gå til innhold

Kjenner dere noe?


annasynn

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er førstegangs-gravid i uke 17 og venter spent på at jeg skal kjenne noe. Har hatt et par ganger der jeg har lurt på om jeg har kjent noe, men tenker at det likegodt kan være ønsketenkninger. Hvor mye kjenner dere???? Jeg vet jeg skal være tålmodig i og med at det er første gang og greier, men må innrømme at jeg begynner å bli smått utålmodig...og smått bekymret i og med at jeg liksom har merket mindre "trykk" i magen også i det siste. Har ikke hatt noen blødninger eller noe sånt, så håper det bare er at alt har flyttet seg litt lenger opp liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei annasynn!

Ikke bekymre deg, selv om jeg skjønner at du er utålmodig! Jeg ble sikker på liv i min 19. uke - altså 18 pluss noen dager.

Dette er mitt andre svangerskap, og sist, da jeg var førstegangs, så merket jeg ikke noe før uke 20/21. Men da var det heller ikke tvil lenger.

Jeg kjenner igjen den følelsen av å ikke merke noe. "Kan jeg virkelig være gravid, jeg merker jo egentlig ikke noe..." Bortsett fra at mange av buksene ikke passer lenger, da...

Har du hørt hjertelyd? I så fall kan du kanskje ringe jordmor og be om en "lynsjekk" av hjertelyd så fort som mulig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei annasynn!

 

Jeg er også førstegangs-gravid og er snart i uke 18.

Jeg kan ikke si at jeg heller har kjent noe liv enda... som deg så har tankene dukket opp at kanskje det var liv i magen jeg kjente da og da.

Denne uken spesielt har jeg vært spent på å kjenne noe konkret, og er også litt smått utålmodig nå...

Heldigvis skal jeg til jordmor på mandag og ultralyd på tirsdag.

Så da håper jeg de roer nervene mine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er annengangs, og jeg kjente ikke før for en uke siden. Da uke 19. men nå kjenner jeg masse hver dag :) kjente nok ikke noe tidligere i forrige svangerskap heller:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er i uke 17 nå.. er andregangsgravid.. synes at jeg har kjent noe noen uker allerede, men jeg har ikke vært sikker på om det er babyen. Denne uka har jeg blitt helt sikker, det er babyen som turner.. :) var på kontroll hos jordmor i dag, da slo hjertet som bare det.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann, førstegangsgravid her, har ikke kjent noe jeg med sikkerhet vet at er liv enda, 17 uker i dag.

 

Mange skriver om kontroller hos jordmor i uke 17-18 etc.; jeg lurer litt på hvorfor det? Det er jo utenom det ordinære kontrollprogrammet, er det ikke?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har tidligere lurt på om jeg har kjent spark men vært veldig usikker!

 

Men i går så sparket babyen virkelig fra seg og barnefaren fikk også kjenne.. tror jeg bare kjente det for at h*n sparket VELDIG langt nede, der jeg ikke har babymagen.. litt utfor med tærne der gitt :)

 

og så kjenner jeg på morgningen at den beveger seg, men ikke akkurat spark :)

 

jeg har UL på torsdag så får se hvordan h*n ligger da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Annasynn :-)

Jeg er også førstegangsgravid og har heller ikke kjent noe særlig, men de to siste dagene er jeg sikker på at det er den lille jeg kjenner. Kjenner mest spark, ikke så mye bevegelser ennå. Men nå blir det jo bare sterkere og sterkere. Er forresten 18+1 nå :-)

 

Hører det er vanlig at vi førstegangs ikke kjenner noe så veldig tidlig, så vi må nok bare smøre oss med tålmodighet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...