Gå til innhold

Flere som går til oppfølging pga vekst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er nå i uke 29 og har allerede vært til fire ekstra ul pga utflatende kurve på babyen? er det flere i samme situasjon? og hva får dere evnt. beskjed om?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ligget på gjennomsnittet hele veien, men i uke 33 var jeg plutselig langt under det grønne feltet.

Skal inn på ul og vekstestimering i morgen pga lavt symfysemål. Er veldig spent på hva de sier.

Ifølge jm og lege er det som oftest ingenting, men kan være lav vekt på ungen eller lite fostervann og da pga dårlig fungerende morkake.. Er forressten i uke 35 nå.

Skrevet

Sist jeg var gravid endte jeg opp med 6 ultralyder og en velskapt jente. De kan måle mye bedre nå enn før, derfor så er det også mer å bekjymre seg over. De har nok god kontroll på babyen, og du vil få beskjed om noe ikke er i orden. :) Har vært på 2 ekstra ultralyder nå og, men skal ikke på flere.

Skrevet

Jeg går til vekstestimerngnå i dette svangerskapet pga at førstemann var liten, uten at det ble oppdaget (hadde større mage enn gjennomsnittet, men knøttet var bare 2,5 kg)

Jeg var på 1 ekstra kontroll i uke 27, da var alt ok, og nurket var helt riktig str (ca 1400 g). Fikk da beskjed om at jeg skulle tilbake hver 4. uke om alt så bra ut fremover.

I går (uke 31) var jeg på 2. kontroll. (sist jeg var hos jordmor sntes hun jeg hadde litt slak kurve og ville sendt meg avgårde til A-hus om jeg ikke allerede var i systemet) alt var fremdeles ok og nurket var nå ca 1800 g, itt under kurven, men ikke noe å bekymre seg for og skal derfor tilbake igjen om 4 uker.

Jeg føler meg godt tatt vare på og at systemet fungerer. Vet at jeg kommer på UL hver 14. dag dersom det er noe legen lurer på.

Skrevet

med førstemann var jeg på 6 ul pga vekst...han vokste fint til uke 26 så gikk det nedover...ble da satt igang 3 uker før termin og gutten veide 2400 g, men frisk som en fisk var han og det er han fremdeles i dag..bokstavlig talt aldri sjuk.

Skrevet

Ja, da har jeg vært på ultralyd i dag pga avflatende SF-kurve. Da viste ultralyden at barnet var 27% mindre enn det han burde være. 1800 i uke 35,3.

Skal inn om en uke, og om han ikke har lagt nok på seg blir jeg satt i gang. Skikkelig surt siden mannen er på sjøen og jeg er alene med to barn hjemme.

Ellers var visst alt helt fint, så nå får jeg proppe i meg på sjokolade og kaker og håpe noen kalorier går over til han i magen :/

Skrevet

har vært på 4 ekstra ul hittil pga kronisk sykdom, og da vil de følge med på babyens vekst...hittil er det ingenting å si på den...hodet ligger litt under normalen, men det hadde min førstefødte også...alt bra ellers da så det er deilig :)

Skrevet

takk for mange svar..jeg gikk til ekstra kontroller med førstemann også, og dette var av samme grunn ( han ble målt til minus 26%,) Han veide 3200 ved termin men de trodde at han veide 2400 ved termin! Med nr to så trodde de at hun var pluss 16% men snuppa var 3500 ved termin..

Jeg synes jo det er bra at de følger med men synes det blir så mye bekymring med det også! jeg er nå 28+5 og har vært til fire ekstra ul. allerede, senest i går også skal jeg tilbake igjen om to uker. De kunne heldigvis ikke finne noe annet galt og det er kun magemålet på babyen som er litt lite (VAR MINUS 16% i går). Med første mann ble jeg satt igang en uke på overtid og dette vil jeg gjerne unngå da det er det værste jeg har opplevd, fikk konstante rier med en gang og slik holdt det på i 19 timer..klarte ikke sove en hel natt på tre uker etterpå! Mens med nr to var alt perfekt, var på sykehuset i tre-fire timer før snuppa kom og brukte ingen form for smertelindring. Denne gangen har jeg ønske om å føde hjemme, og håper at jeg får lov selv om jeg er til ekstra oppfølging..jeg nekter i allefall å bli satt igang igjen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...