Anonym bruker Skrevet 13. april 2011 #1 Skrevet 13. april 2011 1. Var det veldig vondt? 2. Funket det? Hvis ja, hvor lang tid tok det før fødselen startet?
Anonym bruker Skrevet 13. april 2011 #2 Skrevet 13. april 2011 1. Tja, definer veldig Ja, jeg synes det gjorde ganske vondt, men ikke verre enn at det var til å holde ut. 2. Ja, det fungerte. Slimproppen begynte å gå like etter og etter 1 døgn var riene godt igang.
Anonym bruker Skrevet 13. april 2011 #3 Skrevet 13. april 2011 3. Skjedde det noe raskt etterpå? (slimpropp gikk, vann som gikk, o.l) HI
Anonym bruker Skrevet 13. april 2011 #4 Skrevet 13. april 2011 Syntes det var ubehagelig, men ikke vondt.. Men nei, det skjedde ikke noe etterpå.. Gikk 13 dager fra stripping til fødsel..
Anonym bruker Skrevet 13. april 2011 #5 Skrevet 13. april 2011 Syntes det var kjempevondt. Vannet gikk 1,5 døgn etterpå. lå med roer En natt,men endte med hastesnitt pga dårlig framgang.
Træægtrønder`n :) Skrevet 13. april 2011 #6 Skrevet 13. april 2011 1. Var ikke behagelig, men absolutt ingenting å grue seg til. Gjorde litt vondt, men var fort overstått. 2. Jeg ble strippet ca kl 10-11 på formiddagen. Hadde smårier hele dagen, og kl 2245 gikk vannet og riene ble veldig intense. Kl 0122 var babyen ute. Skal sies at jeg hadde ca 2 ca åpning da de strippet og denne maskinen jeg var koblet til viste rier før strippingen uten at jeg kjente de som smertefulle. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 13. april 2011 #7 Skrevet 13. april 2011 1. Var vondes den første gangen jeg ble strippet, men med tanke på at det kanskje funket holdt jeg ut! Ved siste graviditet var det kun ubehagelig, ikke vondt. 2. Ja, mener det funket begge gangene, første gang gikk vannet samme kveld, andre gangen gikk slimproppen dagen etter, og vannet ut på kvelden.
Anonym bruker Skrevet 13. april 2011 #8 Skrevet 13. april 2011 1. Var litt vondt, men tar ikke lang tid. 2. Med nr 1 begynte fødsel 7 timer etter stripping. Med nr 2 begynte fødsel 3 timer etter stripping. (vannet gikk og fødselen var igang)
Anonym bruker Skrevet 13. april 2011 #9 Skrevet 13. april 2011 1. Nei, såvidt litt ubehagelig. 2. Tror nok det. Det satte i gang voldsomme kynnere, som gikk over i rier. 24 timer sener var babyen født Jeg regner med at det var utslagsgivende for både punkt en og to at jeg hadde 4 cm åpning da jeg ble strippet. Slimproppen hadde gått tre uker tidligere. Fødte en uke før termin.
Anonym bruker Skrevet 13. april 2011 #10 Skrevet 13. april 2011 hvor langt var dere på vei når dere ble strippa da? Jeg skal til overlege på sykehuset på fredag og er da 39 uker, og håper han undersøker og evt stripper.. HI
Anonym bruker Skrevet 13. april 2011 #11 Skrevet 13. april 2011 1. Det var ubehagelig men ikke vondt Trodde det skulle være vondt så jeg skjønte ikke at hun var ferdig engang he he 2. Vannet gikk 2 dager etterpå, men måtte igangsettes siden riene ikke tok seg ordentlig opp. Må sies at jeg var 39 uker og hadde 2 cm åpning da jeg ble strippet. Masse lykke til
Anonym bruker Skrevet 13. april 2011 #12 Skrevet 13. april 2011 1. Det var sinnsykt vondt. Men, legen (på sykehuset) advarte meg på forhånd. Hun holdt på i ca 5-10 min med å røske og tøye oppi der...Jeg ba henne slutte, men hun lovde meg rier hvis hun fikk gjøre seg ferdig. Var på overtid og veldig klar for å hilse på baby så da holdt jeg ut 2. Riene startet umiddelbart etterpå. Jeg var i uke 42. Ble forresten strippet av en annen jordmor noen dager tidligere. Det var ikke vondt i det hele tatt og hun var ferdig på et par sekunder. Hadde ingen ting for seg i det hele tatt.
Anonym bruker Skrevet 13. april 2011 #13 Skrevet 13. april 2011 Når man slapper godt av så gjør det mindre vondt. Jeg ble strippet 2 ganger uten at noe skjedde. Min fødsel ble igangsatt 12 dager over tiden med gel, og jeg ble strippet igjen noen timer etter at gelen var satt. Da begynte det å skje noe mer, men det var vel en kombinasjon av gel og stripping. Gikk fortsatt 9 timer før de kunne ta vannet, og deretter tre timer før babyen kom.
Anonym bruker Skrevet 13. april 2011 #14 Skrevet 13. april 2011 Det gjorde vondt, men legen sa jeg bare skulle si i fra når jeg fikk nok. Vannet mitt gikk da legen tok ut fingern. Fødte ett døgn etterpå.
Anonym bruker Skrevet 13. april 2011 #15 Skrevet 13. april 2011 Det gjorde vondt, men legen sa jeg bare skulle si i fra når jeg fikk nok. Vannet mitt gikk da legen tok ut fingern. Fødte ett døgn etterpå.
Anonym bruker Skrevet 13. april 2011 #16 Skrevet 13. april 2011 1. Ja, litt vondt, men det kom overraskende på. Var på overtidskontroll, og jordmor sa ikke at hun skulle strippe meg, hun bare røska til 2. Det tok ca ett døgn fra jeg ble strippa til snuppa ble født. Første tegn til fødsel kom rundt 17 timer etter stripping, da startet det med rier. Vannet ble tatt under fødselen. Jeg var 12 dager på overtid da jeg ble strippet, så hun ble født på den 13. dagen over termin.
Anonym bruker Skrevet 13. april 2011 #17 Skrevet 13. april 2011 Jeg anbefaler det IKKE!! Jeg ble strippet uten å bli spurt, og jeg synes det var sykt vondt.. Har hatt problemer etterpå, i forhold til å skulle la meg undersøkes osv. Føltes som en voldtekt! Så til de som sier at det ikke gjør vondt, da gjorde de ikke en skikkelig stripping, det går ikke an. Det er noe annet å tøye litt oppi der!! Jeg fikk bare maserier som ikke var effektive i det hele tatt. Endte opp med å få muskelberoligende siden jeg bare hadde 2 cm og 5 min mellom hver rie. Vi dro nemlig tilbake til sykehuset, fordi jeg hadde såpass til kort tid mellom riene. Slapp å bli satt i gang morgenen etter, som jeg egentlig også skulle.. For da hadde jeg 4 cm, men hadde det fremdeles kl.15. Så da ble det epidural fordi jeg var utslitt, og jenta kom ikke til før 23:56. Det ble en lang og hard fødsel. Har lest om stripping i ei bok jeg kjøpte meg om fødsel i ettertid, at det kan føre til vondere rier tidlig, som ikke er effektive. Og det anbafales ikke! Med mitt andre barn hadde jeg en helt naturlig fødsel, som startet av seg selv, og det var noe helt annet. Det startet gradvis selv, og hadde noen symptomer på at det skulle bli fødsel dagen før jeg skulle bli satt i gang (på overtid igjen), og ved midnatt ble det skikkelig action. Da ble det skikkelige rier og jeg fødte bare 40 min etter vi ankom sykehuset, etter knappe 3 timer med åpningsrier. Det var noe annet det! Jeg fødte sist gang uten noe smertelindring, og jeg synes strippinga var værre!! Spesielt fordi det ikke var noe jeg ønsket.. Har ennå ikke glemt de fingrene til mannen, som boret seg opp i meg, røsket og videt ut og dro ut masse slim og blod..3 ganger!! Jeg satt bare lamslått i stolen, rett og slett i sjokk! * grøss *
Anonym bruker Skrevet 14. april 2011 #18 Skrevet 14. april 2011 Ja, i begge svangerskapet, to uker over termindato og med nøyaktig samme resultat! 1) Vondt og ubehagelig - men fort overstått og ingenting å grue seg til, slik jeg opplevde det. 2) Jepp! Begge gangene gikk vannet ca 12 timer senere, med påfølgende rier:-)
It's all about me Skrevet 14. april 2011 #19 Skrevet 14. april 2011 1. Merket absolutt ingenting. Hadde sjekk og ante ikke at jm strippet meg i samme slengen før hun fortalte det. 2. Tror det funket ganske bra ja. Hadde bare svake murringer og var fullstendig lukket til tross for å ha fått modningspille mange timer tidligere. Under en time etter at jeg ble strippet sa det pang og jeg var rett på de vooooonde men virkningsfulle riene.
Anonym bruker Skrevet 14. april 2011 #20 Skrevet 14. april 2011 Jeg ble strippet med begge mine to. 1. Med nr 1 var det bare ubehagelig men med nr2 ropte jeg (skal sies at jeg sa til henne at hun bare måtte røske til) daumål. Ganske ubehagelig men ikke direkte smertefullt. 2. Med nr1 startet riene nesten med en gang, og et døgn etterpå var hun ute. Nr2 gikk det flere døgn med maserier før hun kom og var ute iløpet av en time. Jeg vil ikke anbefale stripping videre pga mange opplever bare at det forsterker ubehaget ift kynnere osv uten at det trenger å ha noen effekt. Man kan ende opp med å ha lange fødsler med dårlig framgang osv ift hvis fødselen skulle startet av seg selv. De eneste gangene jeg ville anbefalt stripping videre er hvis det er på overtid og alternativet er igangsetting. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 14. april 2011 #21 Skrevet 14. april 2011 Det var veldig vondt, men skjedde ingenting.
Anonym bruker Skrevet 14. april 2011 #22 Skrevet 14. april 2011 Det var vondt, men verdt det:) Fikk svake rier rett etterpå,var vondt og komme seg hjem, måtte liksom gå framoverbøyd etter strippingen. Tok 12 timer fra jeg ble strippet til ongen var ute:) Hadde 2 cm i åpning da jeg ble strippet,så hun tøyde åpningen til ca 4 cm.
Anonym bruker Skrevet 16. april 2019 #23 Skrevet 16. april 2019 Ble strippet for første gang idag, pga dag 6. På overtid. Har tenkt hele tiden at det vil jeg ikke si ja til for vil helst unngå alt som er ubehaglig/vondt, men man et meg opp og sa ja nå😅 Vil sammenligne med å ta ei blodprøve, du gruer deg kanskje litt og det kan være noe ubehagelig. Men direkte vondt er det ikke 😊 Anonymkode: 187e2...340
Anonym bruker Skrevet 16. april 2019 #24 Skrevet 16. april 2019 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ble strippet for første gang idag, pga dag 6. På overtid. Har tenkt hele tiden at det vil jeg ikke si ja til for vil helst unngå alt som er ubehaglig/vondt, men man et meg opp og sa ja nå😅 Vil sammenligne med å ta ei blodprøve, du gruer deg kanskje litt og det kan være noe ubehagelig. Men direkte vondt er det ikke 😊 Anonymkode: 187e2...340 Innlegget du svarte på er fra 2011.... Anonymkode: 19832...54c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå