Gå til innhold

Husbygging.. Hvor begynner man?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har hatt tomt klar lenge nå, en vi har arvet, men først nå er det aktuelt å se om vi får til å bygge noe.. Vi eier pr idag et hus som vi håper på å få solgt. Men hovr begynner vi? Går man til banken først, eller får man regnet pris på eventuelle hus først? (uten noe kontraktskriving selvfølgelig.. bare en kostnadsberegning..) Aner ikke hvor vi skal begynne..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville startet med å skaffe meg en grov oversikt over kostnadene, og deretter gått til banken og fått en samtale med deres kontaktperson over hvor langt dere kan strekke dere med tanke på lån. Bare husk på at når dere har beregnet omtrent alt dere kommer på av potensielle utgifter, så kommer det garantert noen hundretusen ekstra (;

Synes denne kan være grei:

http://vibyggerosshus.blogg.no/tips_til_andre_som_vil_bygge_hus.html

Skrevet

Det var den veien jeg så for meg selv også. Da har man en viss pekepinne på hva man skal be om i lån, og får man ikke det så vet man at man må senke kravene hva gjelder hus. Jeg er klar over at det ofte påløper mer en budsjettert, og har dette i bakhodet. Det har vel gjerne banken også? De har vel vært med på en del husbygginger tenker jeg..

Jeg håper bare vi får solgt huset vi bor i.. =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...