Anonym bruker Skrevet 13. april 2011 #1 Skrevet 13. april 2011 3 april kom vår lille prinsesse til verden! etter 1 døgn med rier, 5 cm åpning og ingen hjelp i drypp ble legen og jordmor enige i at den lille jenta skulle ut med keisersnitt! Alt gikk rolig for seg og endelig var hun ute<3 Nå ammer jeg så godt jeg kan! hun suger godt og jeg har ikke problemer med sårhet, men jeg har ikke nok melk! På sykehuset gikk hun ned over 10% og vi måtte begynne med nan som hun får i kopp. Jeg ammer hver 3 time også får hun 3 måltider med 40ml nan etter jeg har ammet pr døgn. Jeg pumper meg også innimellom, men føler ikke det skjer noe! Er det noen andre som har hatt samme problemet som kan gi meg noen råd? Leste litt på nett at melken kunne komme litt senere igang pga keisersnitt og stort blodtap! noe jeg hadde.. Den lille jenta vår er 9 dager og jeg begynner å bli bekymret for om jeg noen gang kommer til å få nok melk?? Tusen takk for svar =)
Anonym bruker Skrevet 13. april 2011 #2 Skrevet 13. april 2011 Hos de aller fleste tar melkeproduksjonen seg opp jo mer man ammer og jo oftere man ammer. Så ikke gi opp enda:-) Har du fått en bok om amming (på barsel eller hos helsesøster)? Der står det mye god informasjon og telefonnummer til Ammehjelpen i ditt distrikt. Lykke til og gratulerer så mye med baby:-)!!
Anonym bruker Skrevet 13. april 2011 #3 Skrevet 13. april 2011 ps. det er ingen skam å gi opp ammingen, men jeg fikk inntrykk av innlegget ditt at du ønsker å fortsette å amme;) 18:39
Anonym bruker Skrevet 13. april 2011 #4 Skrevet 13. april 2011 Hei for det første, prøv å slipp bekymringene dine litt, det kan virkelig forsinke melka. Prøv å slapp av, selv om du ikke har nok melk enda så får jo lille nan også, så hun lider på ingen måte av at melka bruker litt tid på å komme. jeg hadde samme problem når vår lille ble født, og jeg fikk tilslutt beskjed om å kutte ned på nan, fordi lille ikke orket å jobbe så mye når det begynte å renne saktere mot slutten av måltidet, fordi hun visste hun ville få flaske. Da bør du selvfølgelig snakke med helsesøster slik at dere virkelig følger med på om lille får nok mat og fortsetter å legge på seg. Nedtrappinga bør også skje sakte og over tid, ikke bråstopp med nan ! Og du, om du bruker tid, eller om du aldri får nok melk så har du iallefall litt - og det er såååå mye bedre enn ingenting ! Syntes du er kjempeflink jeg, stol på deg selv du, dette ordner seg. Og om du tilslutt finner ut at amminga ikke går og det blir for mye styr så vær stolt over egen innsats, og vit at flaskebarn er like nydelige og sjarmerende som amme barn lykke til !
Gjest amandine Skrevet 13. april 2011 #5 Skrevet 13. april 2011 Hei! Gratulerer med baby og god start! Det beste du kan gjøre, det gjør du alt, ammer hyppig. Du kan gjerne la barnet omtrent sove ved brystet om natten, da stimulerer du produksjonen din enda mer. Pass på å hvile mye, drikke mye og pass på deg selv. Slapp av og nyt tiden, og ring en ammehjelper om du fortsatt er usikker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå