Gå til innhold

Er dette incest?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og noen venninne har diskutert i det siste. En felles venninne av oss har nettopp fått seg kjæreste, de heter det samme til etternavn (et gammelt og kjent etternavn). Venninna vår (som har blitt sammen med fyren med samme etternavn) fortalte oss at de hadde sjekka ut dette med etternavnet... Da viste det seg at de er i slekt, de deler samme tipp-tipp-tipp-tipp-tipp-tipp-tipp-tipp-tipp-oldefar.

Vi mener det er incest er sykt ekkelt... De synes det bare er morsomt.

Hva mener dere?

Blir kvalm bare av tanken kjenner jeg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hahaha!! Trollemor:-)!!

Skrevet

hehehe, NEI

Vi er alle i slekt på et vis.

Skrevet

Er du seriøs?

Ja, ja - lykke til med å finne en partner du ikke deler en eller annen tipp-tipp-tipp med...

Skrevet

Hahahaaa! Dritbra! :)

Det er faktisk rellativt vanlig at folk som er så sinnsykt langt ut i slekt finner hverandre. Da er man strengt tatt ikke i slekt lenger, og de færreste finner noen gang ut at de har felles relasjoner. :)

Skrevet

har det vært snakk om nær slekt (søskenbarn, tremeninger, firmeninger) så ville jeg nok ha reagert, spesielt hvis det er søskenbarn.

men at man langt bak i slekta for 100 år siden hadde samme tippoldefar, regnes ikke som nær slekt. vanligvis ikke som slekt heller, så lange de ikke har sånn "slekts kontakt"

trur jeg ville ha ledd meg i hjel hvis jeg har funnet det ut selv, den dagen jeg har funne meg ny mann :)

Skrevet

Det der kan regnes som incest, jo. Til de av dere som ikke har peiling - la være å si noe!

Skrevet

nei det er ikke insest.

og heller ikke ekkelt spør du meg.

men det at dureagerer slik på det er jo er spesielt.

håper du er et troll

Skrevet

Herregud det er da for fader ikke incest!

Incest (av latin: incestus = ukyskhet), frem til 1963 kalt blodskam i norsk lov, innebærer seksuelt samkvem mellom noen som er i nær slekt. De fleste kulturer har ansett seksuell omgang mellom nære slektninger som en alvorlig forbrytelse.

I NÆR SLEKT altså...

Skrevet

Men herregud da, du har jo lov å gifte deg med søskenbarnet ditt om du vil!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...