Anonym bruker Skrevet 13. april 2011 #1 Skrevet 13. april 2011 Det synes jeg er lite. Eller det ER lite for henne. Hun våkner rett etter 6 hver morgen, i 12-13 tiden er hun TRØTT og übersutrete. Vi har prøvd alt for å få henne til å sove en liten time på formiddagen. Om kvelden begynner kveldsstellet klokken 18:00 med tannpuss, vi leser en god natta-bok, synger og koser litt. Vanligvis klar til å sove i halv 7 tiden. Men hun sovner aldri før halv 8! Vi har prøvd som supernanny; En av oss sitter på rommet på gulvet med ryggen til henne, og legger henne i senga hver gang hun går ut av sengen. Men som oftest ligger hun bare å prater og babler en times tid, evt ligger og hyler og sparker/slår i veggen. . Vi prøvde 2-3 uker å legge henne enda tidligere, og vi har prøvd å legge henne senere. Men uansett hva vi gjør, så får vi henne ikke til å sove mer enn 10-12 timer i døgnet. Det er veldig slitsomt, for vi venter nummer to om en mnd, og det at hun er så sutrete på formiddagen er tungt.. Vi har snakket med helsesøster, og hun sier vi bare må være streng. Hun anbefalte også ferber-metoden, og vi har prøvd det, LENGE. Men det nytter ikke når hun spretter ut av senga og løper etter oss. Det lengste vi holdt på var 6 (!!!!) timer. Jeg trodde virkelig ikke at den 2,5 åring hadde så mye stahet i seg. Vi holdt på med det ca tre uker, og det raskeste hun falt i søvn da, var etter 2,5 time. Verken jeg eller samboer har energi til å "krangle" med henne 2,5 timer hver kveld.. Noen som har tips? Ikke bare for vår del, så klart for hennes del også. Hun får tydelig ikke den søvnen hun trenger, det er mye frustrasjon hos både henne og oss pga dette.. Og jeg synes overhodet ikke helsesøster hadde så altfor mange tips og råd å komme med...
Anonym bruker Skrevet 13. april 2011 #2 Skrevet 13. april 2011 Det første som slår meg er at dere lager for mye styr rundt det og legge seg. lese, synge og kose. Min datter legger seg mellom 18 og 19. sover til rundt 06. sover også en time på dagen i barnehagen men ikke hjemme i helgene.
Anonym bruker Skrevet 13. april 2011 #3 Skrevet 13. april 2011 Eh? Seriøst? Det synes jeg er MYE. Mine har aldri sovet så mye i den alderen.
Anonym bruker Skrevet 13. april 2011 #4 Skrevet 13. april 2011 Jenta mi sover som regel fra 8 til 8 OG 2 timer på dagen. Hun er 2 år og 2 mnd. Det kan variere. At hun plutselig sove rlitt mindre osv, men hun sover altså 14 timer i døget. Jeg syns det e rmye men hun har alltid sovet mye, og hun er ganske aktiv når hun er våken. Hender jeg må vekke henne fra hvilen på dagtid. Vekker jeg henne ikke så kan hun sove over en halvtime ekstra
Anonym bruker Skrevet 13. april 2011 #5 Skrevet 13. april 2011 Jeg spurte ikke hva som er vanlig for din unge, eller hva ungen din har behov for. Vi ser hva hun trenger, men som hun/vi ikke får til. Vi har alltid hatt som rutine å lese, og synge/kose før leggetid. Ikke mye styr, kun kos. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå