Gå til innhold

Hmmm er vi HELT unormale???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har 3 unger. Hatt 3 fødsler, 9 bursdager, 3 dåper, og 6 julaftener siden vi fikk de. Vi har ALDRI sendt ut takkekort... Gjør ALLE det? Vi takker jo skikkelig for gavene, må det sendes ut kort også? Vi er ikke så flinke med julekort heller... :/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sendte takkekort for gaver vi fikk etter fødsel. Det er vanlig høflighet og noe folk firventer å få.

Dåp hadde vi ikke.

Skrevet

Synes det rett og slett er frekt å ikke sende ut takkekort...

Skrevet

Ja var redd for det...

Men vi har aldri fått takkekort fra de andre i familien heller! Bortsett fra ene broren til samboeren min, men de sender jo takkekort bare vi kjøper en is til barna deres.. Kanskje det er noen omgangskretser det ikke er vanlig i?

HI

Skrevet

Da jeg også unormal og frekk, for har hverken gjort det ved dåp eller fødsel....det med å sende takkekort for alt er en ny trend som har komt ikke noe man gjorde for 10 år siden...derfor tror jeg ikke folk forventer det heller..:)

Skrevet

Haha, sender de takkekort for is?

Skrevet

Vi takker pent for gavene vi får til jul/bursdager, da sender vi ikke takkekort.. Men barselgave og dåp sender vi takkekort, er ikke det helt normalt?

Skrevet

vanlig å sende takkekort for dåp, konfirmasjon og bryllup i min familie.. så da gjør vi det =D

Har fått noen takkekort i forb med fødsel også, men vi praktiserer ikke dette

Skrevet

vi døpte barna våre kjapt... (de var mellom tre og 6 uker alle fire ved dåp) Jeg sendte takkekort etter dåpen til alle vi hadde fått noe av ved dåp/fødsel.. (med passende tekst de vel og bemerke) Etter det sendte vi ikke takkekort.. ikke til jul og bursdager heller... men til evt. konfirmasjon må vi nok sende takkekort.

Skrevet

Det er jaggu over grensen frekt å ikke sende takkekort etter dåp! Det syns jeg rett og slett er dårlig folkeskikk.

Her sender vi ikke takkekort etter bursdag og jul, men kommer til å sende nå etter barselgaver for det syns jeg er litt koselig.

Skrevet

Det med å sende ut takkekort i alle anledninger er et nytt påfunn. Jeg synes det er en uting. Så lenge du takker på en eller annen måte trenger du ikke sende kort. Det er like greit å takke personlig.

Takkekort med bilde er i hvertfal det tåpligste. De koster litt og går uansett rett i søpla.

Skrevet

Sendte takkekort etter fødselen. Litt fordi jeg fikk endel gaver av folk som bor langt unna og ikke hadde anledning å komme å se gutten. Derfor syntes jeg det var koselig å sende et bilde.

Takkekort også etter dåp.

I min familie er det vanlig å sende takkekort etter dåp, konfirmasjon og bryllup.

Og noen av de eldre (de over 70) sender små takkekort uten bilde hvis de har fått gave på bursdagen sin.

Skrevet

nei det er da vel ikke frekt? så lenge dere takker de ordentlig de som gir gaver, er jo det det viktigste=) jeg setter mer pris på et skikkelig takk, enn et kort som "dumper" ned i postkassen=)

Skrevet

Hadde blitt utrolig skuffet dersom jeg ikek fikk takkekort etterat jeg hadde gitt gave til fødsel-dåp-konfirmasjon-bryllup.

Skrevet

Hihi det var å sette det litt på spissen da! ;)

HI

Skrevet

Vi takker jo selvfølgelig skikkelig for gavene! Ungene også! Det har rett og slett ikke falt oss inn å sende ut takkekort! Vi har jo ikke fått noen! Og vi har jo gitt en del gaver! Bortsett fra han broren til samboeren min da.. :/

Vet jo at til bryllup og konfirmasjon er det vanlig å sende ut.

Skrevet

Jeg sender noen ganger, andre ganger ikke. Men jeg får aldri takkekort selv, bortsett fra etter bryllup og en gang innimellom fra en barselgave, så tipper ikke du er så unormal.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...