Gå til innhold

Syden i sommer, halvveis i svangerskapet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere noen tips og råd når det gjelder å reise til syden midt på sommeren når det er opp i mot 50 grader i sola? Jeg vil på det tidspunktet være rundt 21-22 uker på vei, og jeg var i forrige svangerskap plaget med bekkenløsning på den tiden, men kvalmen og spyinga hadde heldigvis gitt seg noen få uker før.

Jeg har allerede tenkt at om ting går bra i svangerskapet nå, så skal jeg ta med bekkenbelte som jeg brukte i forrige svangerskap og bruke det hver eneste dag så lenge vi ikke ligger på stranda. Jeg må være kjempenøye med å smøre meg med solkrem. Jeg skal kutte ut hudpleieproduktene mine med A-vitaminer i god tid før sommeren. Og jeg skal passe på å ikke være i sola for lenge før jeg tar en pause i skyggen.

Er det noe mer som en må være nøye på? I syden drikker vi forresten kun vann fra flaske og ikke fra springen. Hva må jeg være påpasselig på med feks mat?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var i syden da jeg var ca 4 mnd på vei sist.

Jeg var veldig forsiktig med maten (hysterisk 1.gangs gravid).

Jeg holdt meg unna all salat og all mat kjøpt på "gata". Spiste bare på restaurant (stort sett bare på hotellet), gjennomstekt biff, kokte grønsaker og mye pastaretter. Ble litt kjedelig etter to uker men det gikk jo bra...

Spørs vel litt hvor du skal reise også da, litt forskjell på bakteriefloraen i spania og thailand.

Et tips som jeg brukte mye var å ha med antibac servietter fra apoteket som jeg brukte før hvert måltid, og tlf til jordmor/lege/legevakt i Norge lett tilgjengelig om du har noen spm el bekymringer.

Skrevet

Vi skal til Spania. Har vært der tidligere, og aldri hatt noen problemer i forhold til dårlig mage eller noe sånt når vi har vært der før.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...