Anonym bruker Skrevet 13. april 2011 #1 Skrevet 13. april 2011 Bare lurer. Jeg har jo jobbet , men vil ikke og mannen min syntes det er helt greit. Vil bare være hjemme med barna. Hva syntes dere andre mammaer om det? Er jeg lat ? Burde jeg bidra til økonomien? Vi er ikke rike.
Anonym bruker Skrevet 13. april 2011 #2 Skrevet 13. april 2011 Hvor gamle er barna? Og hvor mange har dere?
Anonym bruker Skrevet 13. april 2011 #3 Skrevet 13. april 2011 Hvis det er greit for dere begge er det jo bare kjempefint! Heldige deg :-)
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 13. april 2011 #4 Skrevet 13. april 2011 Hvorfor bryr du deg om hva andre måtte mene om det? Hvis det er det dere ønsker, å det fungerer for dere, så gjør dere jo det!
Anonym bruker Skrevet 13. april 2011 #5 Skrevet 13. april 2011 Bryr meg midt i ræva! Men har du ungene dine i bhg fra 7-17 hver dag og selv labber hjemme i treningstøy hele dagen er du lat i mine øyne, alternativt syk på sinnet, men du får gjøre som du vil!
Anonym bruker Skrevet 13. april 2011 #6 Skrevet 13. april 2011 Er ungene i bhg/skole er du LAT, er du hjemme med ungene, men sitter på dib ol hele dagen er du LAT, men er du hjemme med ungene, aktiviserer de på en skikkelig måte, leker, går tur, gjør husarbeid, syns jeg du er flink!
Cat.68 Skrevet 13. april 2011 #7 Skrevet 13. april 2011 Hvis dette fungerer for dere, og du/dere trives er det da vel ingenting som er bedre?? Gjennom å VELGE å gå hjemme så har dere jo også VALGT den økonomiske standard dere er på, så om det ikke innebærer noen problem for dere ser jeg ingen problemer med at du valgt barnen foran jobb. Penger er ikke alt, og så lenge man har så man klarer seg er det vel hovedsaken?.
Anonym bruker Skrevet 13. april 2011 #8 Skrevet 13. april 2011 Jeg kunne også tenkt meg å vært hjemmeværende noen år. Men det er ikke jobber her oppe for sambo som passer til utdannelsen hans så vi kan leve på kun en inntekt..
Behnari Skrevet 13. april 2011 #9 Skrevet 13. april 2011 Jeg har en bekjent som ikke jobber. Hun har ikke fullført utdannelsen sin og ønsker likevel "direktørjobber," ingenting annet er godt nok. I tillegg er hun avhengig av å kunne hente/bringe begge barna hver dag i perioder, da samboeren er i nordsjøen. Litt spredt jobberfaring har hun, men ingenting relevant for "direktørjobbene". Hun kunne få jobbe som: lærer vekter gartner (privat engasjement og godt betalt) + diverse i handelsstanden. + diverse i hotel/restaurant ...men hun vil ikke ta noen jobb, for de er ikke etter hennes standard. Og så klager hun over at hun har lite penger og at alle vi andre som har, ikke mye, men nok penger skal betale for henne ved forskjellige anledninger. Feks hvis vi skal på kafé. Så lenge du, HI, ikke er i den kategorien her så er det bare flott å være hjemme med barna. Skulle ønske jeg kunne være mer hjemme. Du bidrar mye med å holde hus og hjem.
Anonym bruker Skrevet 13. april 2011 #10 Skrevet 13. april 2011 Jeg syns det er helt greit så lenge det går rundt økonomisk. Flere som er i hamsterhjulet burde ta en sjekk om de ikke kunne trappe ned (både menn og kvinner) litt for å ha mer tid med barna. Jeg har derimot lite forståelse for alenemødre som ikke jobber men koser seg hjemme på statens regning.
Anonym bruker Skrevet 13. april 2011 #11 Skrevet 13. april 2011 Bidrar mye med å holde hus og hjem? Vi som jobber holder da også hus og hjem. Hvorfor er det mer beundringsverdig å bare være hjemme og holde hus og hjem i motsetning til å gjøre det i tillegg til jobb?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå