gulda Skrevet 13. april 2011 #1 Skrevet 13. april 2011 Har tenkt siden ordinær ultralyd nå, og enda har ikke "det rette" navnet dukket opp. Flere ok navn, men ingen som vi klarer å lande helt på. Det nærmer seg termin, og blir bare ikke lettere, det her! Flere som sliter skikkelig med navn-biten?
17.Mai Gutt Skrevet 13. april 2011 #2 Skrevet 13. april 2011 Sliter litt med gutte navn her og! jente navn er jo ingen problem i forhold!
Abby ~ Henrik Elias 18.07.11♥ Skrevet 13. april 2011 #3 Skrevet 13. april 2011 Vi har bestemt oss. Hva tenker dere på da? Vanskelig valg....
mayzprit86 jente 08 og gutt 11 Skrevet 13. april 2011 #4 Skrevet 13. april 2011 vi har flere forslag men ikkje bestemt okke, me vente te me ser han så finne me nok det retta..... gjore det med hu første, hadde då 3 alternativ å bestemte navn når vi så henne:-)
salamonster Skrevet 13. april 2011 #5 Skrevet 13. april 2011 Jeg har gått igjennom alle navneguider, en stoooooor navn bok, horoskop navnbok og alle gutter jeg/vi kjenner. Og vi er ikke nærmere. Lillegutt er maks fire uker unna og vi er ikke enige om navnene. Jeg har hengt meg veldig opp i Sigurd,Sindre og Sondre. Samboer er mest på Oliver om dagen. Oskar har vi også diskutert. jeg liker forøvrig Birk og Bo ganske godt også, men det er blant nei på det. Har en samboer som klarer å lage tulle navn av så og si alt da! Eller så har han en dårlig assosiasjon. Lillegutt blir nok navnløs i det minste til han er født, og til og med kanskje en stund til. Jeg skjønner ikke helt forlk som klarer å bestemme seg bastabom før barnet kommer heller jeg. Det er litt vanskelig for meg. Jakob er forøvrig en favoritt og, men har en søster som har krevd navnet.. Skal ikke være lett nei. jente navn er jo super lett i forhold
mossirose Skrevet 13. april 2011 #6 Skrevet 13. april 2011 Kanskje dere skal slå dere til ro med at dere ikke kan bestemme navn før dere vet hvem gutten er? Et vennepar av oss brukte nesten seks måneder på å bestemme seg. Det var så lenge at de fikk brev i posten fra Folkeregisteret med en påminnelse om å registrere barnets navn. Hehe. Og et annet vennepar hadde bestemt seg for navn og sendte ut dåpsinvitasjoner til sønnen XX sin dåp. Noen dager senere ramlet det inn en e-post: "Vi skal fortsatt ha barnedåp, men har funnet ut at gutten skal hete YY." Lykke til med navnejakten!
salamonster Skrevet 13. april 2011 #7 Skrevet 13. april 2011 Hehe i værste fall oppnevner staten et navn til den lille Eter en del bøter da visst nok, men man har da litt tid
nr2 i mai:) Skrevet 13. april 2011 #8 Skrevet 13. april 2011 Vi sliter også veldig med å finne navn til gutten i magen. Og nå er det berre 13 dager til han kommer:) Sambo og jeg har vært vårt navn som vi vil ha, men som vi ikke blir enige om. Eneste navnet vi har klart å enes om er Markus (da snakker vi om langt nede på "lista..). Det er et fint navn, men egentlig ganske så kjedelig. Men får se va vi ender på... Med storesøster var navnet bestemt lenge før hun kom, og det var aldri noen diskusjon. Der var vi VELDIG enige:) Men det er som så mange sier...guttenavn er mye vanskeligere..
theres 1986 ♂ ♀ ♂ + ♀ Skrevet 13. april 2011 #9 Skrevet 13. april 2011 sliter med å finne navn til jenta våres vi også, nå har jeg egentlig god tid igjen enda da men uansett..! minstemann fikk ikke navn før han var nesten 2 uker gammel og vil ikke at det skje igjen...får håpe vi finner noe innen hun kommer til verden da.=)
Regina Phalange Skrevet 13. april 2011 #10 Skrevet 13. april 2011 Vi sliter også! Hadde som mange av dere mange jentenavn, men ingen guttenavn :-( Vi har en 3-4 navn som kan være aktuelle, men jeg er liksom ikke supergira på noen av de. For å gjøre det ekstra vanskelig har jeg en engelsktalende mann, så vi må ha et navn som funker på begge språk. Håper at det rette navnet kommer til oss når vi ser han... Vet ikke om dere opplever det samme, men "alle" rundt oss maser om hva han skal hete, så en periode fikk jeg helt avsmak for hele navnestyret!
Popelko Skrevet 13. april 2011 #11 Skrevet 13. april 2011 Samme her, vi klarer ikke å bestemme oss i det hele tatt.Vi har neon alternativer, men ingen som vi VIRKELIG liker.Jeg har 2 som jeg godt kunne tenkt meg, men han er ikke enig, så da blir det ikke det. Hadde det vært gutt hadde det vært enkelt da, men Sist gang hadde vi ensten ebstemt oss ved fødselen, men måtte vente til vi så han før det var helt kalrt, men da hadde vi hvert fall alternativer vi likte da Lykke til med navnevalget, kanskje det blir mange navneløse barn i 2011
lillelykkelig ♥ jenten min ♥ Skrevet 13. april 2011 #12 Skrevet 13. april 2011 Jeg venter til hun er født, så får panikken heller komme da:p Må se om hun passer navnet jeg har bestemt meg for, ellers har jeg noen andre alternativer som kanskje kan brukes... Samboeren min sier han er helt ubrukelig med navn, og har gitt meg alt ansvaret - UTEN at det har noe som helst betydning når nr 2 kommer (ja, jeg forsikret meg om det først,hehe). Det er ikke lett, men det ordner seg nok sikkert tilslutt for deg også
S+C - KS 27.05.11 Skrevet 13. april 2011 #13 Skrevet 13. april 2011 Vi har guttenavnet klart, men det blir trolig en jente.... det er litt verre, hun blir nok hetende frk Navnløs...
hm hm Skrevet 13. april 2011 #14 Skrevet 13. april 2011 6 uker til termin her og vi har ikke satt opp noen liste... Her har bare vært løse forslag og maaange tulleforslag. De to første guttene fikk navn etter de ble født, denne gangen er det enda vanskeligere siden vi allerede har vært gjennom to runder med guttenavn før....
kjærevene Skrevet 13. april 2011 #15 Skrevet 13. april 2011 Vi har heller ikke noe navn. På de to første guttene våre hadde vi navnene klare, og bestemte at den som kom ut først skulle hete det og neste fikk det andre. Nå har vi ikke bestemt oss. Og har to gutter som gjerne vil ha et ord med i laget også.... Vi hadde jentenavn klart, men ikke guttenavn. Og vi vet det blir en gutt. Føler at dette navnet må stemme overens med de to første. Ikke lett....og min far lager vogge, og spør stadig om vi har bestemt navn, for han skal ha det på voggen...... Vi har vel innsett at det ikke blir noe navn før fødsel, vi får vente å se til han kommer ut.
Frk. SB Skrevet 14. april 2011 #16 Skrevet 14. april 2011 Jeg har også bare måttet finne meg i at lillegutt forblir navnløs, iallefall til fødsel! Jeg er av typen som har hatt veldig mange ting ferdig planlagt siden jeg var liten. Så navn på barna har jeg visst lenge, men når han nå enedelig er bare 9 uker unna er jeg ikke sikker lenger. Familie og venner har lenge kalt magen for Vilhelm (oppkallt etter min bestefar), men det føles liksom bare ikke helt riktig! Jeg håper veldig at det er en liten Vilhelm her inne, men må nok bare vente å se... Utålmodig!! =)
Gjest Lenchen J98, J08 Skrevet 14. april 2011 #17 Skrevet 14. april 2011 Min yngste datter fikk ikke navn før hun var nesten en måned gammel, he he, så kjenner til problematikken. Dere finner nok et som passer ham når dere får sett ham og blir kjent med ham. Ingen grunn til å forhaste det Lillegutt i magen min nå skal sannsynligvis hete Tobias Lykke til!
♥ Smurfen ♥ Skrevet 14. april 2011 #18 Skrevet 14. april 2011 Må bare slenge inn her at jeg syns Theodor/Teodor er ett nydelig guttenavn Og Noah er nydelig da, har selv en Noah prins.. men dette ble jo desverre skikkelig poppisnavn så vet ikke om jeg ville valgt det nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå