Gå til innhold

Passe mengde mat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er jo sulten hele tiden, men føler ikke jeg kan spise mer. Til frokost spiste jeg havregryn med bittelitt sukker og melk, så et knekkebrød med leverpostei og agurk til mellommåltid, og nå to med leverpostei og et med makrell i tomat. Er dette passe mengde frem til middag i halv fem tiden? Ikke på slankern. ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ehm.. Jeg slanker meg (har gått ned snart 10 kg) og jeg spiser mye mer enn deg.. Ikke rart du er sulten :P

Skrevet

Oi, såpass ja. Hva spiser du da? Syns dette er så vanskelig. Prøver å spise mindre brød og mer knekkebrød da jeg blir så oppblåst :)

HI

Skrevet

Du kan vel trykke innpå litt frukt og grønnsaker. Dessuten ville jeg spist noen egg i stedet for knekkebrød, evt i tillegg, masse proteiner som gir metthetsfølelse.

Egentlig vil jeg anbefale å spise proteinrik mat da du blir lenger mett og det demper suget til å putte inn alt mulig i munnen.

Bruk rosiner f.eks på havregrynene, da får du dekket søtbehovet med "sunt" sukker.

Skrevet

Slik ser en gjennomsnittlig dag ut for meg:

Frokost: 3 knekkebrød med en 40 g boks med makrell i tomat. 2 dl ekstra lett melk.

Mellommåltid: banan

Lunsj: 60 g vita hjertegod frokostblanding med 1,5 dl ekstra lett melk + eple

Mellommåltid: Skyr

Middag: ca 250 g magert kjøtt eller fisk, 150 g potet og så mye grønnsaker jeg orker

Kvelds: 1 banan, 1 eple + 100 g druer med tre ss mager vanilje kesam

Første annie :)

Skrevet

Tusen takk for svar :)

Egg på knekkebrød skal bli godt. Og frukt som mellommåltider. Er så vanskelig det her med nok mat altså. Sitter stille på jobb hele dagen så tenker jeg ikke "trenger" så mye mat. Men hjernen jobber jo fordet. Og kan ikke spise når jeg er sulten for da er jeg redd det blir hele tiden. ;) Ikke SKRUBBsulten altså, bare at jeg kjenner jeg kunne spist noe.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...