Gå til innhold

Hvordan har dere nybakte mødre det da?:)


flypapir

Anbefalte innlegg

Her har lille jenta rukket å bli en uke gammel og vi storkoser oss virkelig! Hun er ett skikkelig sovedyr, sover vel 20 av døgnets timer. Helst i ett litt støyete rom med storesøsknene dansende rundt, eller i senga til mamma og pappa.

 

Amminga går for hennes del greit. Hun spiser vel hver 2.-3. time med unntak av om natta da det kan gå 5 timer mellom måltidene. For min del er puppene vooonde og blødende, men jeg håper dette gir seg om ikke så altfor lenge.

 

Ellers bæsjer hun, gulper minimalt og elsker å kose med oss.

 

Jeg selv er i ganske fin form. Har hatt litt stiv nakke og spenningshodepine pga amminga (ikke alltid lett å slappe av). Har ingen smerter etter fødselen annet enn i bekkenet, selv om jeg ble sydd mye. Vekta viser -9kg, men jeg håper den fortsetter nedover da jeg la på meg utrolige 24(!) kg. Jeg skal hvertfall ned til utgangspunktet sånn etterhvert!:)

 

Har enda ikke trillet noen tur, da jeg er skeptisk til dytting av vogn i oppoverbakke (må gå bakke) pga bekkensmertene. Men idag skal vi prøve oss på cafelunch!:)

 

Storesøsknene på 2 og 5år synes foreløpig det er stas med baby ihus, selv om det nok også er litt vanskelig å måtte vente på tur ol. Merker nok mer til sjalusibiten når jeg må være alene med dem tenker jeg, men det er heldigvis noen uker igjen til pappan jobber en kveld og enda lenger til han jobber en hel helg!:)

 

Hvordan er det med dere andre? Nyter dere tiden eller ser dere frem til å få mer rutiner på ting? :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er alt bra! Ser det er ganske like forhold på frøknene våre, sover mye, spiser med 2-3 timers mellomrom, bortsett fra på kvelden, da spiser hun omtrent hver time, til hun sovner, og våkner og vil ha mer så fort jeg legger henne fra meg. Men hun får nok, for mye av det hun spiser på kvelden kommer ut igjen...

jeg har ikke veid meg etter fødsel, men går med buksene jeg hadde før jeg ble gravid. Skal sies at jeg har kunnet brukt dem hele svangerskapet, bortsett fra den siste mnd, så det var ikke så mye som skulle til.

Jeg har heldigvis ikke flere bekkenproblemer, alle smerter forsvant etter fødsel, og det var godt! Jeg har vært på turer med og uten barnevogn ( har hund som må ut og) Storesøster vil gjerne at alle henter i barnehagen, så vi går å henter henne også.

Merker at jeg gruer meg litt til etter påske, når far skal begynne å jobbe igjen og jeg må levere i barnehagen. Det er et puslespill som helt sikkert går opp etterhvert, men merker jeg blir litt stresse av å tenke på det nå. Hentingen skal gå greit, for vesla sover på den tiden...

 

kos dere dere andre og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...