Gå til innhold

vendingsforsøk i morgen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

da har jeg fått time til mulig vendingsforsøk i morgen... uff er så usikker jeg(var mitt eget valg altså) vil ikke ha setefødsel, vil ikke ha ks og vil egentlig ikke ha snuing...vil ha en vanlig fødsel slik som sist jeg:( skikkelig sutrete dritt unge føler jeg meg som nå...

mye tanker som er i hodet om dagen og mye framogtilbake.....................

er jo så mye negativt skriv om absolutt alt jo..og selvfølgelig positivt å...

farlig med ks, farlig med setefødsel og farlig med snuing...men så er det jo gjentatte ganger at det går som en drøm alt sammen, er bare det at det ikke er noen garantier for verken det ene eller det andre..

uff er ikke lett dette her når det er snakk om babyen din og hva som er best..

blir gal..............

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er i samme situasjon som deg! Får vite om noen dager om babyen har snudd seg, noe jeg tviler på at hun gjør..Jeg kommer også til å velge å prøve snuing. Tenkt deg hvis det er vellykket, for en lettelse det kommer til og bli!

Bare ett spm.. Hvis de ikke klarer å snu babyen din, hva vil du da? Setefødsel eller KS?? Der sliter jeg og aner ikke hva jeg kommer til å foretrekke... Vanskelig altså!!

Håper på oppdatering etter morgendagen!!

Skrevet

6 dager på overtid fant de ut at jenta mi lå i seteleie.

jeg valgte ks med en gang!!! og hadde en superfin opplevelse av det!

jeg har bare gode erfaringer med ks. kom meg opp på beina samme kveld, vondt selfølgelig, men var godt gangbar neste dag. Jenta mi er frisk som en fisk!! Jeg er livredd setefødsel... dette er 4 år siden, skal på ul nå i uke 38.. for å sjekke leie.. er det sete, blir det KS tvert!

Lykke til uansett utfall =)

Skrevet

det blir en stooor lettelse om det funker ja:) da kommer jeg til å bare glise, slipper 50kg av skuldrene mine da..

hvis de ikke klarer å snu så tar jeg setefødsel, har vært å sjekket vekt på babyen og han skal visst bli mindre enn sin bror så da burde bekkenet mitt klare det sier de..men får nye sjekk i morgen siden det er 2 uker siden vekstestimeringen..da sjekker de også hvordan han ligger og hvor mye fostervann det er..

er 38+4 i morgen så er litt i seneste laget men vi får se hva de sier...

men ks er uaktuelt så sant det ikke må til under setefødsel da..har en gutt på 22 mnd hjemme og en mann som er selvstendig som ikke kan være så mye hjemme etter fødsel så om jeg må ha ks s¨å blir det tungt for meg hjemme tror jeg...

meen igjen må jeg så må jeg..

skal oppdatere deg i morra jeg:) lykke til deg, ps hvilken uke er du i?

Skrevet

Jeg er 35+4, så hu har fortsatt ei uke igjen på å snu seg... Veldig spent på kontrollen neste uke, for hvis hu fortsatt ligger i seteleie (noe jeg tror hu kommer til å gjøre) så skulle det vurderes vending, da de mente det var opptimalt i uke 37.

Vet du hvorvidt man får bestemme selv om man vil ha vanlig fødsel eller KS? Hvis alt ligger til rette for vaginal fødsel selv om det er seteleie kan man da "velge" KS, eller er det sykehuset som bestemmer??

Lykke til i mårra! Venter spent på oppdatering!

Skrevet

da har du fortsatt litt tid igjen ja, håper hun snur seg da:) skal krysse fingrene for deg:)

jeg følte ikke jeg fikk noe valg, men det var vel litt min egen feil for jeg hadde bestemt meg fra før av..ks var uaktuelt for meg uansett..

men nå sa legen på vekstestimering at han ble kanskje 3500gr til termin og at han var "liten" altså helt på normalen da, og siden jeg fødte en gutt for 22 mnd siden som veide 3860gr på normal måte var det ganske mange argumenter for at setefødsel kom til å gå supert..

du blir jo passet på hele tiden da om du velger det.. og de som sier at det nesten alltid ender i haste ks tar feil...det ender ofte i ks ja, men det er fordi grensa for å utføre ks ved setefødsel er myyyyye lavere enn ved normal fødsel...skal så lite til før de bestemmer seg for ks for de tar ingen risk verken for mor eller baby... og ordet hasteks er blitt ett farlig ord har jeg skjønt, men har googlet litt og haste ks er alt innenfor 8 timer så så hast er det ikke alltid...

det bare høres veldig voldtsomt ut selvom det mange ganger ikke er det..ihvertfall ikke ved setefødsel..

så derfor er jeg ikke redd som setefødsel om det blir det, men en normal fødsel til hadde vært det beste..min drøm nå var å føde i vann:) så vi får se hva som skjer da..skal oppdatere deg i morra:)

om ikke det setter i gang noe da hehe de sier at det kan skje det å hehe...

kanskje burde jeg ta med fødebagen?:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...