Gå til innhold

Hvor mange jobber deltid?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg jobber 50% for øyeblikket, og har da god tid til barna på morgenen og kan hente tidlig. Tenker å ha det slik til minste har begynt på skolen. Flere som jobber deltid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg jobbet som lærer var jeg den eneste kvinnelige læreren som jobbet 100%. Alle de andre jobbet deltid. Så blant kvinnelige lærere er det visst veldig vanlig å jobbe deltid i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har jobbet fulltid til barn nr 2 kom. Nå har jeg jobbet 50 -70 % stilling. Det passer oss veldig bra. Har ikke så mye ekstra å rutte med, men jeg koser meg med barna :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber heltid og kommer alltid til å gjøre det. Men statistisk er det vel cirka halvparten av småbarnsmødre som jobber deltid. Skal ikke dra denne diskusjonen i gang (egentlig) - men i mange tilfeller gjør det jo bare at mannen kan jobbe overtid - ingen jobber så mye som småbarnsfedre.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber deltid for å få mere tid til barna nå når de er små. Synes det er viktig. Så lenge man har råd til det, synes jeg det er det beste for barna (selv om de har det bra i bhg også).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...