Gå til innhold

Når drar dere til legen?


Fiskestang

Anbefalte innlegg

Jeg trodde det var vanlig å dra til legen og ta enkle tester og konstantere graviditeten ganske med en gang (gjorde det sist), men da jeg ringte jordmor her jeg bor fikk jeg vite at der fikk jeg ikke komme før uke 16 uansett, og legen ga meg en time når jeg er i uke 8, selv om det var tidlig sa de. Trodde det var vanlig å dra rimelig tidlig for en konstantering jeg. Hva med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var der i uke 4 jeg da :) men det var rett og slett fordi jeg fikk hjerneslag ved forrige graviditet.

 

Har fått jordmortime 28. april, er da ca 9 uker.

 

Har også vært hos fødselslege, det var for en uke siden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos legen i uke 5 <3 Skal på UL i uke 8. Men har kansje noe med at jeg har mistet 4 ganger før:( Ikke at det skal skje nå altså...

Det er normalt og ta kontroll time hos legen i uke 7. Ta blodprøver og normal kontroll;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ikke på første kontroll før jeg var i uke 12 forrige gang. Jeg trodde det var det mest vanlige om det ikke var spesielle grunner for at man må før..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det ikke er noen spesielle grunner til å skulle tidlig til kontroll tror jeg det er vanlig å ha første ordinære kontroll i uke 8-12.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på kontroll rett før 12 fullgåtte uker. Tror det er ganske vanlig. Regner med å ta ultralyd rundt samme tid. bare for å sjekke om alt er bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har fått time til første svangerskapskontroll når jeg er 11+6. Egentlig fikk jeg først time en uke senere, men jeg flytta den en uke frem fordi det kræsja med eksamener. Uke 10-12 er det vanlige har jeg hørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har time 26.mai. Da tror jeg at jeg er 9 fullgåtte uker, men legesenteret

mener jeg er 7 uker på vei nå (altså at jeg vil være i svangerskapsuke nr. 10-11 da). Ble glad da jeg så hva tinapin hadde skrevet, siden jeg har begynt å føle meg usikker på om "det er noe å se" allerede 26.mai..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...