Anonym bruker Skrevet 13. april 2011 #1 Skrevet 13. april 2011 Dere er noen uansvarlige møkkapersoner! Hadde jeg fått tak i dere hadde jeg filleristet hver og en av dere. Mine unger, som jeg alltid holder hjemme om de er syke, 48 timer etter siste oppkast og 24 timer etter siste målte feber, er alltid syke! Går kanskje to tre dager i barnehagen og så er det noe nytt. Skulle gjerne visst hva som er så viktig at dere ikke kan holde barna hjemme når de er syke? Tenk litt konsekvens av og til! M Ø K K A F O R E L D R E !
Anonym bruker Skrevet 13. april 2011 #2 Skrevet 13. april 2011 Jeg har ikke barn i barnehagen, enda, men jeg er enig med deg for det er irriterende med folk som ikke holder barna sine hjemme når de er syke og de som inviterer til besøk når barna er syke uten å fortelle oss det. Arrrg!!
Anonym bruker Skrevet 13. april 2011 #3 Skrevet 13. april 2011 Oj, så perfekt du er! Hvis alle bare var som deg ville vi utryddet alle sykdommer og verden ville blitt et bedre sted å leve.
Anonym bruker Skrevet 13. april 2011 #4 Skrevet 13. april 2011 Er man perfekt om man ikke sender syke unger i barnehagen 09:20? Syns egentlig det er det minste man kan forvente jeg da. Du virker litt snurt.Syns du det er urettferdig at du ikke får sende syke barn i barnehagen?
Anonym bruker Skrevet 13. april 2011 #5 Skrevet 13. april 2011 Jeg holder meg ikke slavisk til de timereglene, jeg ser an barnet og sender det i barnehagen når allmentilstanden sier det er greit. Det gjør resten av barnhagen også. Har hat barn der i flere år, noen av årene to samtidig. Vi har aldri opplevd epidemi av noen slag. Når en av disse smittsomme sykdommene som vannkopper blir oppdaget, blir det varslet, men aldri mange som blir smittet. Så jeg har tro på at skjermer du ikke barna fullstendig for alle basilusker så tåler de mer og blir ikke smittet like lett. Glad "vår" barnehage ser lett på dette.
Anonym bruker Skrevet 13. april 2011 #6 Skrevet 13. april 2011 Jeg er også en av de foreldrene som ALLTID holder barnet hjemme en ekstra dag etter at de er blitt frisk. Blir rasende på de drittforeldrene som sender syke barn i barnehagen. Jeg driter i hvor viktig jobben din er, dersom den er viktigere en barnet er det på tide å OMPRIORITERE, nemlig. Karma is a bitch, det er alt jeg sier.
Anonym bruker Skrevet 13. april 2011 #7 Skrevet 13. april 2011 0924: det er på grunn av sånne som deg at vi aldri blir ferdig med diarè, oppkast og feber i barnehagen. Fordi DU ser an formen selv om ikke det har gått 48 timer siden siste oppkast. Takk skal du ha. Jeg regner med du heller aldri våger å klage til barnehagen på dårlig bemanning, stadig nye vikarer osv. Det har en sammenheng det også, skjønner du.
Anonym bruker Skrevet 13. april 2011 #8 Skrevet 13. april 2011 Men hallo, har du lest alt jeg skrev. Barnehagen er aldri plaget av sykdom, det har aldri gått epidemi, og sykdommer har aldri gått i rundløp og på rundgang. Aldri i løpet av de 4 årene vi har hatt barn der. Personalet er sjeldent syke, enkelt har kommentert det selv, de som er borte er det pga andre ting enn det som er smittsomt. Hilsen anonym 09:24
Anonym bruker Skrevet 13. april 2011 #9 Skrevet 13. april 2011 Er det en sånn bakteribarnehage du har ungene dine i? Kanskje ikke så gode på renhold og hygiene? Min begynte å bhg i September og har fremdeles ikke vært syk en eneste gang. Noen unger blir litt lettere syke en andre? Tenkt på det? Eller kanskje du må gjøre noe med dine egne hygienerutiner?
Anonym bruker Skrevet 13. april 2011 #10 Skrevet 13. april 2011 Hehe - det gjelder bare å ha bedre immunforsvar, vet du:)
Anonym bruker Skrevet 13. april 2011 #11 Skrevet 13. april 2011 Ok, et stikk av dårlig samvittighet for at jeg "slang med leppa"... Vi har ikke mye sykdom hos oss, kan gå lange perioder uten. Men det er når det først setter i gang at vi føler at vi "aldri blir ferdig". Og det er faktisk et problem at barna ofte kommer for tidlig tilbake. Det er også av hensyn til det syke barnet. De blir slappe fra kl 11 feks, så må vi ringe osv.. Hygienen er ganske god hos oss, men den kommunale vasketjenesten er til tider håpløs, ja. Håndvask er vi nøye på alle mann.
Behnari Skrevet 13. april 2011 #12 Skrevet 13. april 2011 Omgangssyka kan smitte opp til 48 timer etter siste symptom. Så HI har helt rett og dere som "vurderer" almenntilstanden tar en risiko med andres barn. Vi som jobber med mat har heller ikke lov til å være på jobb før vi har vert symptomfri i 48 timer. Hva om vi skulle "vurdere almenstilstanden" vi også? Hadde dere likt det?
Anonym bruker Skrevet 13. april 2011 #13 Skrevet 13. april 2011 Fra 10.39: Kunne ikke falle meg inn å legge meg opp i andre foreldres vurderinger - og skjønner egentlig ikke hvordan jeg skulle få vite om denslags heller:) Shoot me!
Anonym bruker Skrevet 13. april 2011 #14 Skrevet 13. april 2011 Hvis barnet ditt blir sykt, kan du ikke konkludere med at noen har levert et sykt barn i barnehagen. Barn er smittebærere FØR sykdommen bryter ut. Så når barnet ditt er sykt, kan det hende barnet ditt har smittet noen i barnehagen dagen før!
Anonym bruker Skrevet 13. april 2011 #15 Skrevet 13. april 2011 Jeg er fullstendig klar over at noen sykdommer smitter før man får symptomene selv, og mine unger har garantert smittet noen andre barn av og til også. MEN! Jeg vet at noen av foreldrene i vår bhg sender ungene sine no matter what. Overhørte for eksempel en mor som fortalte ped. leder at "datteren min hadde litt feber i går, men hun fikk en paracet i dag tidlig og nå virker hun helt ok". Dessuten tok styrer opp - dog meget forsiktig og respektfullt - at barna ikke hadde det bra i barnehagen når de var syke, og at det beste var å holde de hjemme til de var helt friske. Så i vår bhg er det et problem.
Anonym bruker Skrevet 13. april 2011 #16 Skrevet 13. april 2011 Her var det mange foreldre som følte behov for å forsvare seg ja. Mange som føler at det er viktigere å komme seg på jobb, så får heller de andre foreldrene være hjemme med syke barn når deres barn blir smittet. Herregud, barnehager rapporterer om at de oppdager at ungen har fått paracet i rumpa på morran ved første bleieskift. ER DET MULIG??? Ungen din er syk, så du stapper en pille oppi rumpa på den og sender den i barnehagen? Snakk om å ha prioriteringene på plass. Sånne foreldre skulle ha mista barnehageplassen på flekken.
Anonym bruker Skrevet 13. april 2011 #17 Skrevet 13. april 2011 Utdrag fra lomemlegen.no når det gjelder Norovirus som kan forårsake omgangsyke: "Det tar mellom 12-48 timer fra man blir smittet til symptomene viser seg. Prognosen er utmerket - sykdommen går som regel over etter et par døgn." Ja, jeg holder 48 timers og 24 timers regelen når barnet mitt har vært sykt. Men jeg kan ikke forutse at barnet mitt kan være smittebærer og kommer til å bli sykt på forhånd. Innen barnet mitt har blitt sykt, så kan det faktisk ha smittet mange andre barn. Så ja, det er viktig å holde barna hjemme etter sykdom, men sykdom i barnehagene vil det bli uansett hvor flinke foreldrene er.
Anonym bruker Skrevet 13. april 2011 #18 Skrevet 13. april 2011 Et tips til dere som sliter med mye syke unger. Bytt barnehage til en friluftsbarnehage. Der er det nesten ikke sykdom, hverken hos barn eller voksne.
Anonym bruker Skrevet 13. april 2011 #19 Skrevet 13. april 2011 Utdrag fra lommelegen.no når det gjelder Norovirus som kan forårsake omgangsyke: "Det tar mellom 12-48 timer fra man blir smittet til symptomene viser seg. Prognosen er utmerket - sykdommen går som regel over etter et par døgn." Ja, jeg holder 48 timers og 24 timers regelen når barnet mitt har vært sykt. Men jeg kan ikke forutse at barnet mitt kan være smittebærer og kommer til å bli sykt på forhånd. Innen barnet mitt har blitt sykt, så kan det faktisk ha smittet mange andre barn. Så ja, det er viktig å holde barna hjemme etter sykdom, men sykdom i barnehagene vil det bli uansett hvor flinke foreldrene er.
Anonym bruker Skrevet 13. april 2011 #20 Skrevet 13. april 2011 Snakker om å være hysterisk moralvokter. Personlig synes jeg sånne som deg hi, er verre enn de som en sjelden gang tar sjansen på at barnet er friskt nok til å gå i bhg. Lurer på hvordan dere jobber som er hjemme med syke barn hele tiden forresten.
Cat.68 Skrevet 13. april 2011 #22 Skrevet 13. april 2011 Hysterisk moralvokter faktisk??Mener du på fullt alvor at 48 eller 24 timers regelen på barnehagen ikke bør og SKAL overholdes??. Og attpåtil kritiserer du de som faktisk tenker både på sine egne og andres barn og faktisk overholder de regler barnehagen går etter, til tross for at det går ut over også deres jobb, og dermed da inntekt. Spiller da for pokker ingen rolle HVA slags arbeide du har , eller hvordan du jobber da, har du barn følger du spillereglene, ellers har du ikke noe i en barnehage med ditt barn å gjøre??
Anonym bruker Skrevet 13. april 2011 #23 Skrevet 13. april 2011 Jeg jobber i en barnehage der det for noen år siden var et nyretransplantert barn. Fikk et utbrudd av Noroviruset, og dette barnet ble smittet og var syk i flere uker. Måtte også innom sykehuset et par ganger for vannkoppe-antistoffer etter at foreldre hadde sendt barna i bhg. med vannkopper. Foreldrene ble heldigvis flinkere til å holde ungene hjemme mens de var syke, og det ble mye mindre sykdom hos det barnet og i bhg. generelt. Disse reglene er der ikke for moro skyld, så vær så greie å hold barna deres hjemme så lenge som reglene tilsier.
Behnari Skrevet 13. april 2011 #24 Skrevet 13. april 2011 Du har vel 10 sykt-barn-dager du også som alle andre i dette landet? De gjelder om du er på gulvet eller om du er sjefen.
Arb.ledig husmor Skrevet 13. april 2011 #25 Skrevet 13. april 2011 I vår bhg e d 24 timer etter omgangssyke.. Men eg e arb.ledig, så holde barna hjemme til de e 100% frisk. I dag e minste hjemme grunnet en liiiiten øyebetennelse og behandling startet i går..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå