Anonym bruker Skrevet 13. april 2011 #1 Skrevet 13. april 2011 Etter første fødsel brukte jeg piller og det gikk helt greit. Ingen humørsvingninger, ikke menssmerter, og menstruasjonen varte toppen 2 dager, og i løpet av de 2 dagene så var det nesten ingenting. Etter fødsel nummer 2 så brukte jeg først et annet merke piller, og jeg var et hormontroll uten like over en uke før menstruasjonen kom, og når den kom så varte den opp til 10 (!!!!) dager. I tillegg hadde jeg mye vondt i magen og følte meg uggen og ekkel rett før og underveis. Så da bytta jeg til hormonspiral, og nå sitter jeg her og vet at menstruasjonen kommer på grunn av at humøret mitt var helt på bunn i går, jeg er øm i magen, og er konstant trøtt. Nei det er ikke pga at det er morgen ;-) Slik er det hele dagene et par dager før menstruasjonen kommer. Kan dette komme av at jeg ikke tåler hormonprevansjon lenger? Går det an?
Anonym bruker Skrevet 13. april 2011 #3 Skrevet 13. april 2011 Jeg brukte p-piller fra jeg var 19 til 23 omtrent. Sluttet et par år, og da jeg begynte på nytt, tålte jeg det plutselig ikke lenger! Prøvde de jeg hadde tålt før og en del andre hormonpreparater før jeg ga opp. Så jeg tror at det går an... det er i alle fall min erfaring.
Anonym bruker Skrevet 13. april 2011 #4 Skrevet 13. april 2011 Kroppen kan forandre seg mye under et svangerskap, kroppen opplever vannvittige forandringer i hormonene gjennom denne perioden av livet (amming osv). Min kropp har definitivt forandret seg for godt etter at jeg fikk barn. Gikk på p-piller før jeg fikk barn og mellom svangerskapene, men tålte det dårligere og dårligere for hver ungen jeg fikk. Endte med at jeg steriliserte meg, etter tre fødsler tålte jeg ikke minipillen engang.
Anonym bruker Skrevet 13. april 2011 #5 Skrevet 13. april 2011 Oi... Så det er fullt mulig altså... Hvilke alternativer har jeg da liksom? Er vel ikke bare-bare å sterilisere seg på eget initativ heller ? Og det føler jeg faktisk er ganske drastisk kun fordi det er plagsomt =S HI
Anonym bruker Skrevet 13. april 2011 #6 Skrevet 13. april 2011 Hvordan vet man at man ikke tåler hormonprevensjon?? Sliter med ubalanse i kroppen jeg og, men har bare tenkt jeg er ekstremt plaget med pms. Og kondom er sliiiitsomt og usexy når man ikke har sex med forskjellige folk..
Anonym bruker Skrevet 13. april 2011 #7 Skrevet 13. april 2011 For min del så lurer jeg på om jeg ikke tåler det nettop på grunn av at jeg tålte hva som helst veldig godt før barn. Nå er jeg et hormontroll og sovedyr om hverandre, så det tyder jo på at jeg ikke tåler det særlig godt da. HI
Anonym bruker Skrevet 13. april 2011 #8 Skrevet 13. april 2011 Synes det var veldig greit å sterilisere meg jeg da. Skal ikke ha flere barn, men likevel er det ganske mange år til overgangsalderen. Skulle jeg plages med prevensjonen i alle disse årene? Nå fungerer kroppen godt, sexlysten er også større, det er nok en kombinasjon av at hormoner setter ned lysten og at jeg nå ikke trenger bekymre meg for uplanlagte svangerskap eller prevensjon i det hele tatt, bare nyte
Anonym bruker Skrevet 13. april 2011 #9 Skrevet 13. april 2011 Samme her. Sinna, trøtt, sulten og NULL energi. Bare tenkte det var sånn med små barn
Anonym bruker Skrevet 13. april 2011 #10 Skrevet 13. april 2011 ja akkurat det høres jo helt fantastisk ut =D Men hvordan blir menstruasjonen når en er sterilisert? forsvinner den, eller minsker den, eller hva? Har aldri tenkt på sterilisering, men det var det som var grunnen til at jeg valgte spiralen i utgangspunktet. Gjett om jeg føler meg lurt da gitt! =P HI
Anonym bruker Skrevet 13. april 2011 #11 Skrevet 13. april 2011 JA! Sulten er jeg også! Fader for no dritt... Spesielt fælt er det med nystekt brød eller smash-sjokolade ^^ HI
Anonym bruker Skrevet 13. april 2011 #12 Skrevet 13. april 2011 Merker overhodet ingenting til av man er sterilisert, eggestokkene fungerer jo som før, produserer egg og hormoner som før. Eneste forskjellen er at eggelederen er kuttet over så eggene ikke finner veien ned til livmora lenger. Mensen er som før. Jeg har ikke angret et sekund!
Anonym bruker Skrevet 13. april 2011 #13 Skrevet 13. april 2011 kanskje jeg skal vurdere det... Er jo snart 30 år og har 2 barn. Mannen er 33 år. Er vel på tide å kaste inn håndkleet for vår del egentlig :-) HI
Sa-Nata-Ana *med bestemorpupp* Skrevet 13. april 2011 #14 Skrevet 13. april 2011 Hei HI, Jeg har det ganske likt med spiralen bortsett fra spisekick. Har vurdert å gå over til p-staven men hvis det ikke er noen forandring når det kommer til humør osv så er det jo ikke noen vits tenker jeg. Da kan jeg heller bare beholde spiralen. Det som har plagt meg mest med den er at mannen stikker seg på den. Særlig rett etter mens eller rett før. Blir litt ekstra tørt da =/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå