Gå til innhold

Noen som har hatt styrtfødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble litt inspirert av tråden ang hjemmefødsel.

Min forrige fødsel var over på 3 timer. Det var mitt andre barn, første var keisersnitt. Fra jeg våknet med rier med 7 minutters mellomrom til ungen var ute gikk det knappe 3t. Vi bor så og si vegg i vegg med sykehuset, og rakk det så vidt. Vannet gikk rett utenfor hovedinngangen, og jenta var ute 15 min etter ankomst.

Nå skal vi flytte og kommer til å bo lenger unna sykehuset, og jeg tenker en del på hva som skjer nå som jeg venter nr 3.

Har det gått like fort med den neste fødselen deres? Har det blitt gjort noe spesielt ift sykehuset eller kontroller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1 time og 44 minutter gikk det fra første rie til jenta var ute.

Skrevet

1,5 time fra jeg våknet hjemme til hun var ute.

Det var med 2.mann. Ble ikke fulgt opp ekstra med nr. 3.

Fikk faktisk beskjed om at det var helt tilfeldig fra fødsel til fødsel..

Og de hadde rett;) Neste fødsel varte 7 timer,.

Skrevet

Hvordan var fødsel nr 2 da? Eller var dette den andre?

Skrevet

Det var jo gode nyheter da. Jeg har hørt at det går fortere og fortere for hver gang, og det vil jeg jo ikke. He he. Men nå har jeg ikke dette fra fagfolk da, det er mer sånn kjerringsnakk. :-)

Skrevet

1 time 45 minutt fra første murring. Det var med nummer 2. Bor 30 minutt fra sykehuset.

Ble ikke gjort noen ekstra tiltak ved neste fødsel. Våknet da kl.07.00, og 08.50 var gutten ute:-)

Nummer 4 brukte litt lenger tid, men da viste jeg ikke at jeg var i fødsel før jm konstanterte 8 cm åpning. Trodde jeg kun hadde kynnere...

Da jeg ventet nummer 5, brukte jeg 3 timer fra vannet gikk hjemme.

Skrevet

Har en venninne som bare fødte uten rier. Vannet gikk og rett etter ploppet ungen ut. Det skjedde hjemme. I gangen eller noe sånt. Hun hadde bukse på seg og rakk ikke å vrenge buksa av seg skikkelig før barnet var ute. Hun hadde raske fødsler med de to andre hun hadde også, men da rakk hun akkurat sykehuset.

Skrevet

jeg kom til sykehuset med full åpning og presterte å bli sint på jordmor for det. Litt redd og stresset altså.

Jeg blir mest glad for å se at det kan ta lengre tid neste gang. 3 timer var jo i grunnen helt perfekt, men raskere vil jeg ikke. Takk for svar .-)

HI

Skrevet

Var det et fullgått svangerskap også?

Jeg vil helst ikke at det skal skje. (Banker i bordet)

HI

Skrevet

Ja tror det var et par dager før eller etter termin. Det gikk veldig bra da...

Skrevet

Det virker jo veldig skummelt. Tøff venninne du må ha :-) Jeg hadde ikke hatt peiling på hva jeg skulle gjort med navlesnor og morkake eller noe.

HI

Skrevet

Tror ikke de gjorde noe, de bare pakket barnet inn og ventet. Jenta var heldigvis friskt og skrek fra første stund. Ambulansen var der innen 2 minutter og navlestrengen ble klippet på sykehuset. Hun hadde moren sin der (som skulle være barnevakt for de andre barna) og en mann som hadde litt panikk.

Skrevet

Jenta i midten 'ramlet' mer el mindre ut! Vannet gikk først uten rier. Reiste til sykehuset for kontroll og fikk rom, fikk plutselig pressrier. 20min etter ankomst til føden var hun ute! Minstemann gikk jeg med kynnere hele dagen, var på kontroll på sykehuset på etterm, 5 timer etter var han født:-)

Skrevet

Jenta i midten 'ramlet' mer el mindre ut! Vannet gikk først uten rier. Reiste til sykehuset for kontroll og fikk rom, fikk plutselig pressrier. 20min etter ankomst til føden var hun ute! Minstemann gikk jeg med kynnere hele dagen, var på kontroll på sykehuset på etterm, 5 timer etter var han født:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...