Gå til innhold

En gang utro alltid utro?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært utro.

Men en annen gang så ville jeg aldri i verden ha vært det! :)

Altså behøver det ikke være personavhengig, men kanskje vel så avhengig av forholdet man er i?

Skrevet

Jeg mener ja, som en helgardering i tilfellet jeg skulle oppleve utroskap i forholdet.

Går jeg ved første sidesprang, om de så bare er ONS, så har jeg ihvertfall eliminert sannsynligheten for at jeg sitter tilbake som en idiot hvis han gjør det igjen.

Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3
Skrevet

Jeg tror ikke det! Det er nok veldig avhengig av forholdet man er i. Om jeg ville blitt i forholdet hvor utroskap hadde skjedd er en annen ting..Som jeg sa først, det er ofte en grunn (selvom det såklart ikke er noen unnskyldning) til at det skjer.

Skrevet

Nei, det trur jeg ikke. Verden er mer nyanisert enn som så.

Skrevet

Ja, det tror jeg. I hvert fall vurderer de risikoen for å bli tatt mens de som aldri har vært utro tenker ikke tanken på den samme måten.

Skrevet

Nei, jeg har vært utro mot kjærester tidligere. Men kunne aldri tenkt meg å være utro mot forloveden min nå. Han er mannen i mitt liv og jeg har planer om å være med han resten av livet.

tror det kommer an på forholdet ja..

Skrevet

Tror ikke man kan være bastant på det, men jeg vil nok si at gjentagelsesfaren er stor.

Skrevet

kommer nok an på forholdet gitt...

Skrevet

Nei. Jeg har selv vært vært utro i et tidligere dårlig forhold med impotent mann. Men nå kunne jeg ikke tenke meg å være utro mot mannen min.

Han var også utro i sitt tidligere forhold grunnet null sex. Jeg vet at han er like lite utro som meg selv.

Skrevet

Det er nok ikke alltid sånn nei, men tror det ofte er sånn likevel.

For min del har det uansett ingenting å si, for her er det kroken på døra ved første utroskap. Sitter ikke og venter for å se om han gjør det igjen, for å si det sånn.

Skrevet

Næ.

Jeg var utro som fy helt til jeg kom i et forhold der jeg kjente meg hjemme. Vil aldri være sånn igjen. Hver eneste episode av utroskap er et aktivt valg, ikke en personlighetsbrist - unntatt hos sexaholics, som har en diagnose å slite med.

Skrevet

Jeg tror ikke at fordi man har vært utro mot en kjæreste,så er man det nødvendigvis med neste kjæreste også.

Men innad i samme forhold, så tror jeg det er stor fare for gjentakelse om utroskap først skulle skje, fordi det er noe grunnleggende med kjærligheten og respekten som da er fraværende.

Skrevet

Jeg var notorisk utro helt til jeg fant den mannen jeg virkelig ville leve med. Da var det kroken på døra, og jeg har ikke engang kjent meg fristet.

For hans del, så var han like ille som meg før, men det tok ham 20 år før han falt for fristelsen. Og jeg er rimelig overbevist om at DET var siste gang.

Så jeg tror egentlig bare det kommer an på hva man føler man får mest igjen for selv. Som dr. Phil sier: Whats in it for you??

Skrevet

Nei, det vil jeg ikke si meg enig i. Jeg var utro i et tidligere forhold- men har ikke vært utro i senere forhold, og kommer så absolutt ikke til å være utro i dette heller! :-) Så tror nok det har mye med forholdet man er i.

Har man det bra og er fornøyd- så higer man vel ikke etter noe bedre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...