Anonym bruker Skrevet 12. april 2011 #1 Skrevet 12. april 2011 Jeg føler meg såå dårlig p.ga overvekt:( og vil så gjerne bli fin. Jeg var fin før, men så sluttet jeg og røyke og fikk barn. Så jeg gikk opp noen kg. Nå går jeg bare og tenker på at jeg vil være fin for samboeren min og for meg selv ikke minst. Det er faktisk sånn at jeg skulle ønske jeg hadde anoreksi, og jeg skammer meg, for det er jo så "disrespect" mot de som faktisk har den "sykdommen". Men jeg klarer ikke la være:( griner og sutrer daglig fordi jeg synes det er så vanskelig dette med slanking, telling av karbohydrater osv. Jeg burde trene, men sliter med hofteplager etter bekkenløsning så det er vondt og gå over lengre tid. Vet ikke hva jeg skal gjøre:(
Anonym bruker Skrevet 12. april 2011 #2 Skrevet 12. april 2011 Trøstespis deilige grønnsaker, bær og frukt, minst 6 ganger om dagen. Med andre ord- kos deg litt mer. Få opp humøret. Tenk positive tanker, og gled deg over gode ting som kommer og som allerede er her. Vår, sommer, leke ute med barnet/barna, påskehygge osv.... For stress og bekymring legger man faktisk på seg av, og i stedet for å telle karbohydrater, og å fokusere på ting som er dårlig for deg, synes jeg du skal roe litt ned på det, og heller fokusere mer på å kose deg med ting du vet er bra for deg. Jeg er helt sikker på at du kan klare helt fint å gå ned i vekt. Det går bare ikke så fort for alle som man gjerne skulle ønske. Men du klarer det! Hilsen ei som har klart å nå ønskevekten.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2011 #3 Skrevet 12. april 2011 kjære deg. anorexia er ikke noe man skulle ønske seg. jeg levde i det marerittet i 6 år. resultatet ble bare at jeg var nærmere døden enn livet. men skjønner veldig godt hva du mener. å føle seg bra er viktig.men føl deg bra pga deg selv og ingen andre. La absolutt ingen ha noe å si da det kommer til deg og din vekt. kan jo si det sånn at jeg har også sluttet å røyke og venter barn nr.2 og ser jo det at jeg kommer ikke til å være liten da babyen kommer ut og tiden etter. har et par veninner som prøvde seg på atkins( bare fett og ikke karbo) og de gikk ned en hel masse for så å gå over på grethe roede..men de har nå gjort det til sin egen variant. de kutter ut en ting pr måltid. feks( man er vant til å spise 3 poteter,3kjøttkaker til middag.. de tok bort en potet og en kjøttkake) de sluttet med pepsi max som brus,tygggis og sukkertøy og svømmer mye. 40kilo har de klart å gå ned tilsammen på 6mnd. håper du klarer målet ditt men ta det med ro og ikke forhast deg. ønsker deg all lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 12. april 2011 #4 Skrevet 12. april 2011 Tusen takk for koselig svar. skal prøve og se litt lysere på ting. Har blitt så opptatt av utseende at jeg tror samboeren min synes det er litt plagsomt. Og det er ikke bra:( må skjerpe meg litt. Takk for svar igjen:)
Anonym bruker Skrevet 12. april 2011 #5 Skrevet 12. april 2011 Skulle jeg talt karbohydrater hadde jeg også blitt deprimert! Prøv heller å legge om sakte men sikkert, og begynn å bevege deg mer og mer. begynn med små gåturer i rask tempo. Bytt ut brødskiva til frokost eller lunch med frukt eller salat, spis magert pålegg, middagsretter uten masse fløte og fett (kyllingfilet, koteletter uten fettrand, fisk, ++++). Unn deg litt kos i helgene, men ikke ta helt av. I det daglige så fungerer jordbær, mango, blåbær, osv veldig bra for søtsuget :-))) Lykke til
Anonym bruker Skrevet 12. april 2011 #6 Skrevet 12. april 2011 Ja, jeg tror på at det er et mareritt. all respekt til deg som har kommet det igjennom det. jeg vil liksom finne min måte og gå ned i vekt på. Men alle har sine meninger, å da blir jeg fort usikker igjen. Tusen takk for oppmuntrende ord ihvertfall:) håper jeg får det til etterhvert:)
Anonym bruker Skrevet 12. april 2011 #7 Skrevet 12. april 2011 Prøv å komme på ting du ble lykkelig av da du var tynn. Kanskje en god krem, sminke, et sted du liker å gå, noe du liker å gjøre osv.... å holde humøret oppe er nemlig nøkkelen til å gå ned i vekt. Svømming er forøvrig et sinnsykt bra tips. Og om du er redd for å bli kikket på synes jeg du skal tvinge deg til å gå likevel. De aller fleste som går i svømmehallen føler nøyaktig det samme som deg. Desuten er jeg sikker på at samboeren din synes du er kjempedeilig som du er. Skal du ned i vekt synes jeg du skal gjøre det for deg selv.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2011 #8 Skrevet 12. april 2011 Tusen takk:) jeg har lurt litt på det om man kan unne seg litt i helgene eller om det ødelegger alt? For jeg tror det er mye det som ødelegger motivasjonen min. Er jo veldig glad i frukt, men så har jeg hørt at det er sukker i frukt og av man går opp i vekt av det. Så blir helt forvirret.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2011 #9 Skrevet 12. april 2011 Slutt å telle :-) Jeg kuttet ut potet, hvit ris, hvetemel og sukker i 12 uker. Etter 6 hadde jeg gått ned 10 kg... Nå spiser jeg fullkornpasta og sånt igjen, men ikke på kvelden. Spiste frukt og bær som normal (1-2). Tror det funket fordi det var enkelt å kutte ut noe istedenfor å tenke på mengde! Lavkarbo.no har masse oppskrifter. Lykke til :-)
Anonym bruker Skrevet 12. april 2011 #10 Skrevet 12. april 2011 Lavkarbofolket skal du ikke høre på. Med mindre du liker følelsen av et fettlag som ligger i munnen og som bare ikke vil gå bort... Har prøvd det selv. Fikk mer enn nok etter en uke. Funker mye bedre å leve generelt sunt (frukt, grønnsaker, rent kjøtt, og groveste brødsort) og bli mer og mer aktiv :-)
Anonym bruker Skrevet 12. april 2011 #11 Skrevet 12. april 2011 Ja, jeg er jo glad i og svømme. Men så har jeg også hørt at man ikke går noe særlig ned i vekt av svømming. Teit og høre på alt da men, klarer liksom ikke la være.. Vil gå ned for meg selv ja:) samboeren min sier at jeg er fin, men.. Noe inni meg tror ikke på det. =\
Anonym bruker Skrevet 12. april 2011 #12 Skrevet 12. april 2011 Uff, jeg kjenner meg så igjen var der for tre år siden, og nå er jeg 20 kg lettere - så dette greier du også ! Mitt tips er å begynne i det må, ikke sett igang og tell kallorier og hardtrening og alt det der - det funker ikke for alle... Begynn med å gå en tur, prøv å få til fire dager i uka, gjerne mer om du orker. Trenger ikke være langt, 20-30 min holder i starten. Ta trappa isteden for heisen, alltid ! Ta med deg ei vannflaske overalt, og drikk masse vann. Fem måltider om dagen er bra, bytt minst et brødmåltid med grove knekkebrød. Jeg bytta ut lunsjen som før var brød til hjemmelaga smoothie med korn eller fitness. Jeg begynte å ha med rå grønnsaker (kålrot,gulrot,brokkoli,blomkål) til mellommåltid mot slutten av arbeidsdagen, så på den måten var jeg ikke skrubbsulten til middag og det ble enklere å regulere inntaket av middagsmat. begynn i det små, større endringer kan du gjøre når du ser resultater, får opp hummøret (VIKTIG) og føler deg mer motivert ! Dette greier du !
Anonym bruker Skrevet 12. april 2011 #14 Skrevet 12. april 2011 Begynn i det små, kutt ned på det du VET er veldig usunt. Unn deg det i helgene. Finn på noe annet hvis du får lyst til å spise utenom måltider. Begynn med et lite treningsmål, noe du vet du klarer å gjennomføre. Få med ei venninne også, det hjelper! Jeg skjønner godt hvordan du har det, har det slik jeg også, men har begynt å trene fire dager fast i uken nå, fordi jeg har alltid likt å trene, men har bare ikke prioritert det før nå. Ble tobarnsmor for et år siden, og nedprioriterte meg selv. Men det er det slutt på nå! Er på treningsstudio og trener PulsStep, Zumba, Step&MRL (mage, rompe, lår) og Functional Moves. Tar litt styrketrening og springing på mølle innimellom selv også. Finn noe du liker er rådet mitt, og tenk på hva du kan forandre på i matveien som du klarer å gjennomføre. Dumt å begynne med noe som blir for vanskelig. Tenk at du skal spise rent kjøtt, grønnsaker, og kanskje ikke så alt for mye potet, pasta, ris og feite sauser. Litt går an. Liker du egg, er det en kjempebra kilde på proteiner! Lage omelett med, eggerøre, stek eller kok de. Cottage cheese er også veldig proteinrikt og ikke noe fett og sukker. Ha litt frukt/bær, nøtter og/eller yoghurt til. Kjempegodt! Lykke til!!
Anonym bruker Skrevet 12. april 2011 #15 Skrevet 12. april 2011 Åh dere er noen engler:) humøret og motivasjonen er mye bedre:) TUSEN TAKK alle sammen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå